Senario Rebalance Biasa di Crypto

>

Artikel ini akan membincangkan beberapa senario yang akan anda alami semasa menggunakan aplikasi Shrimpy. Untuk membina strategi yang baik, pertama kita harus mempunyai pemahaman konseptual tentang bagaimana situasi pasaran yang berbeza mempengaruhi prestasi kita ketika menyeimbangkan semula.

Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai pengimbangan semula di sini:

Pengimbangan Semula Portfolio untuk Cryptocurrency

Hari ini adalah hari Rabu, 21 Jun 2017. Anda telah menonton portfolio crypto anda sepanjang pagi, ketika Ethereum mula merosot. Panik menyerang setiap saraf di badan anda. Adakah awak menjual? Adakah anda membeli? Dalam ketakutan, anda menetapkan stop loss untuk mencetuskan pada $ 200. ETH pada harga $ 352 beberapa minit yang lalu, jadi ketakutan kehilangan semua dana anda akan timbul. Adakah anda membuat panggilan yang betul? Teruskan membaca untuk mengetahui!

Artikel ini akan menjadi perbincangan konseptual mengenai senario biasa yang mungkin anda alami sekiranya anda mengimbangi portfolio anda. Untuk setiap senario, saya akan membincangkan kelebihan dan kekurangan penyeimbangan semula. Situasi-situasi ini sama sekali tidak menjadi panduan yang lengkap, tetapi seharusnya menjadi landasan pemikiran dan penyelidikan.

Setiap senario akan disampaikan dalam dua adab. Yang pertama adalah bagaimana portfolio akan bertindak tanpa mengimbangkan semula. Yang kedua adalah bagaimana portfolio akan bertindak sekiranya telah diimbangi kembali. Dalam setiap kes, harga satu aset akan berubah berbanding portfolio. Oleh itu, diandaikan bahawa nilai semua aset lain dalam portfolio tetap berterusan sementara aset tunggal berubah-ubah. Ini memudahkan ujian kami dan memberikan cara yang lebih mudah untuk memahami setiap senario. Setiap senario telah ditandai dengan satu atau lebih titik yang menunjukkan peristiwa keseimbangan semula.

Pam dan Buang

Mari mulakan perbincangan kami dengan ciri khas pasaran kripto; pam dan pembuangan. Ini berlaku apabila peningkatan nilai aset yang tajam diikuti oleh penurunan aset yang tajam. Hasilnya adalah pengembalian ke harga asal.

Grafik ini menggambarkan pam dan pembuangan. Garis putih adalah harga satu aset dalam portfolio. Garis oren adalah nilai portfolio jika strategi HODL digunakan dari awal hingga akhir. Garis biru adalah nilai portfolio jika keseimbangan semula dilakukan pada titik putih. Hasil: pengimbangan semula menghasilkan pulangan yang lebih besar daripada HODL untuk jenis pam dan dump ini.

HODL

Hasil HODL untuk keadaan ini adalah sederhana. Oleh kerana harga awal dan akhir adalah nilai yang sama, HODL tidak akan menghasilkan perubahan nilai untuk portfolio.

Penolakan semula

Pump and dumps memberi peluang untuk mengimbangi kembali untuk mendapatkan pulangan portfolio. Semasa mengimbangkan semula, kami mencukur beberapa nilai yang dihasilkan oleh aset tidak menentu dan menyebarkan pulangan ke pegangan lain. Oleh kerana harga aset tidak stabil kembali ke nilai asal, hasil bersih dari keseimbangan di mana sahaja di sepanjang pam atau keluk pembuangan adalah pulangan positif bagi portfolio.

Kesimpulannya

Pam dan tempat pembuangan memberi peluang untuk mengimbangi semula untuk meningkatkan jumlah pegangan anda. Peluang yang sama ini tidak tersedia untuk portfolio yang hanya HODL melalui pump dan dump.

Flash Crash and Recovery

Terdapat beberapa kerosakan kilat terkenal yang diikuti dengan pemulihan pantas dalam crypto. Yang dibincangkan pada permulaan artikel ini adalah ketika Kilat ETH merosot kepada 10 sen. Ini mungkin bukan acara mingguan, tetapi kami dapat memeriksa bagaimana pengimbangan semula akan mempengaruhi prestasi anda semasa kemalangan dan pemulihan kilat ini.

Grafik ini menggambarkan kerosakan kilat dan pemulihan. Garis putih adalah harga satu aset dalam portfolio. Garis oren adalah nilai portfolio jika strategi HODL digunakan dari awal hingga akhir. Garis biru adalah nilai portfolio jika keseimbangan semula dilakukan pada titik putih. Hasil: pengimbangan semula menghasilkan pulangan yang lebih besar daripada HODL untuk jenis kerosakan dan pemulihan kilat ini.

HODL

Hasil HODL untuk keadaan ini sama dengan senario pam dan pembuangan. Oleh kerana harga awal dan akhir adalah nilai yang sama, HODL tidak akan menghasilkan perubahan nilai untuk portfolio.

Penolakan semula

Pengimbangan semula dapat memanfaatkan kerosakan kilat ini untuk menghasilkan peningkatan positif dalam nilai portfolio. Semasa mengimbangi semula, kami membeli lebih banyak aset tidak menentu sementara ia murah. Oleh kerana harga aset kembali ke nilai asal, hasil bersih dari keseimbangan di mana sahaja di sepanjang pam atau keluk pembuangan adalah pulangan positif bagi portfolio.

Kesimpulannya

Menangkap kilat kilat dengan pengimbangan semula dapat meningkatkan nilai portfolio. Untuk menyoroti betapa pentingnya hal ini dalam kes kemalangan kilat ETH, menangkap kerosakan kilat ini akan menghasilkan pulangan hingga 1595x untuk portfolio anda. Walaupun ini tidak akan pernah berlaku lagi, tidak mungkin kerosakan kilat yang lebih kecil dengan pemulihan akan berlaku yang dapat dimanfaatkan oleh penyeimbangan semula. Ini menggambarkan bagaimana meramalkan masa depan tidak mungkin dilakukan di ruang crypto. Membuat stop loss dan menjual ETH seperti yang dijelaskan pada awal artikel ini akan mengakibatkan kerugian besar. Namun, terus mengimbangi melalui kemalangan itu akan memberikan potensi keuntungan yang luar biasa.

Pergerakan Samping

Situasi kita seterusnya adalah pergerakan ke samping yang sederhana yang berlaku dalam jangka masa yang lama. Selama ini, biasanya terdapat turun naik mikro, walaupun nilai keseluruhan portfolio tetap tidak berubah. Walaupun keadaan ini sebahagian besarnya tidak lancar, kita perlu menilai sama ada ia memberi peluang untuk mengimbangkan semula atau jika lebih baik daripada HODL.

Gambar 1: Grafik ini menggambarkan pergerakan ke tepi yang berpanjangan di pasaran. Garis berayun putih adalah harga satu aset dalam portfolio. Garis oren adalah nilai portfolio jika strategi HODL digunakan dari awal hingga akhir. Garis biru adalah nilai portfolio jika keseimbangan semula dilakukan pada titik putih. Hasil: pengimbangan semula menghasilkan pulangan yang lebih besar daripada HODL untuk jenis pergerakan sisi ini.

Gambar 2: Grafik ini menggambarkan pergerakan sisi yang berpanjangan di pasaran. Garis berayun putih adalah harga satu aset dalam portfolio. Garis oren adalah nilai portfolio jika strategi HODL digunakan dari awal hingga akhir. Garis biru adalah nilai portfolio jika keseimbangan dilakukan pada setiap titik putih. Hasil: pengimbangan semula menghasilkan pulangan yang lebih besar daripada HODL untuk jenis pergerakan sisi ini.

HODL

Semasa meneliti kes ini, hasil portfolio yang menggunakan strategi HODL mudah dibayangkan. Seharusnya tidak ada perubahan bersih dalam nilai portfolio. Ini bermaksud dari awal hingga akhir turun naik mikro ini, kita tidak akan melihat kenaikan atau penurunan pegangan aset.

Penolakan semula

Rajah 1:

Dalam gambar 1, kita melihat satu aset dalam portfolio yang digambarkan oleh garis putih berkurang nilainya ke titik putih. Pada masa ini, portfolio seimbang dan aset mengalami pengumpulan. Kemudian, apabila aset meningkat nilainya kembali ke garis dasar, yang akhirnya kita lihat adalah peningkatan nilai portfolio. Keadaan ini wujud sama ada keseimbangan berlaku di lembah atau puncak turun naik ini. Apabila nilai aset kembali ke nilai sebelumnya, ia menghasilkan peningkatan nilai bersih untuk pengimbangan semula.

Gambar 2:

Pada gambar 2, kita meneliti apa yang terjadi ketika kita terus mengimbangi kembali pergerakan pergerakan ke samping yang berpanjangan. Apa yang kita lihat di sini adalah bahawa pengimbangan semula semasa turun naik mikro ini benar-benar mengakibatkan kesan penggabungan. Ketika kami terus melonjak dari puncak ke lembah, nilai portfolio terus meningkat.

Kesimpulannya

Pergerakan sideways menyajikan kemungkinan untuk mengimbangkan semula untuk memanfaatkan turun naik kecil nilai aset. Pergerakan sideways dalam jangka masa panjang sebenarnya boleh menyebabkan kenaikan nilai portfolio. Di samping itu, pengimbangan semula dengan kerap boleh mengakibatkan kesan penggabungan yang meningkatkan prestasi lebih jauh.

Kematian yang perlahan

Kematian perlahan adalah apabila satu aset terus merosot nilainya. Seminggu ke minggu, secara perlahan ia terus menurun.

Grafik ini menggambarkan kematian yang perlahan. Garis putih adalah harga satu aset dalam portfolio. Garis oren adalah nilai portfolio jika strategi HODL digunakan dari awal hingga akhir. Garis biru adalah nilai portfolio jika keseimbangan semula dilakukan pada titik putih. Keputusan: HODL mengalahkan keseimbangan semula. Pelabur yang inovatif harus memperhatikan portfolio mereka untuk mengesan penurunan perlahan jenis ini.

HODL

HODLing aset yang mengalami kematian perlahan mengakibatkan penurunan bersih dalam jumlah nilai portfolio. Walau bagaimanapun, kematian perlahan ini tidak mempengaruhi nilai pegangan lain. Oleh itu, sementara jumlah nilai portfolio semakin menurun, subset portfolio yang tidak termasuk aset yang mengalami kematian perlahan, tidak mengalami penurunan nilai.

Penolakan semula

Menyusun semula menjadi aset yang mengalami kematian perlahan menurunkan nilai portfolio. Sebagai tambahan kepada nilai aset individu yang merosot, sebenarnya juga penurunan nilai aset selebihnya dalam portfolio juga. Jadi, ini bermaksud bahawa kedua-dua aset individu ini dan juga portfolio yang lain mengalami pendarahan.

Kesimpulannya

Ini adalah keadaan yang tidak diingini ketika menyeimbangkan semula. Pengimbangan semula secara berterusan menjadi aset yang hampir mati akan menyeret keseluruhan portfolio ke bawah. Sekiranya anda menggunakan strategi pengimbangan semula secara berkala, penting untuk memantau aset anda untuk memastikan ini tidak berlaku untuk portfolio anda. Mempunyai portfolio yang pelbagai juga akan mengurangkan risiko ini kerana peratusan yang lebih kecil dari jumlah nilai portfolio akan dimiliki oleh aset tunggal.

Lepas Lambat

Sekarang mari kita lihat apa yang berlaku sekiranya kita mempunyai satu aset dalam portfolio yang terus meningkat nilainya. Dalam jangka masa panjang, ia terus meningkat secara umum.

Grafik ini menggambarkan pendakian perlahan. Garis putih adalah harga satu aset dalam portfolio. Garis oren adalah nilai portfolio jika strategi HODL digunakan dari awal hingga akhir. Garis biru adalah nilai portfolio jika keseimbangan semula dilakukan pada titik putih. Keputusan: HODL mengalahkan keseimbangan semula. Walau bagaimanapun, pengimbangan semula menawarkan peluang untuk mengurangkan risiko dengan mencabut sebahagian pulangan anda ke aset lain.

HODL

HODLing aset yang secara perlahan meningkat dalam nilai menghasilkan peningkatan bersih untuk portfolio. Kemerosotan perlahan ini tidak memberi kesan pada portfolio yang lain, jadi kenaikan nilai dari aset ini berkadar langsung dengan kenaikan nilainya sendiri dari masa ke masa.

Penolakan semula

Menyusun semula aset yang terus meningkat akan menghasilkan keuntungan dan membuangnya ke portfolio lain. Oleh kerana contoh ini membincangkan tingkah laku aset tunggal, ini akan mengakibatkan kesan yang lemah terhadap kenaikan nilai aset tunggal ini.

Kesimpulannya

Nilai aset yang terus meningkat mempunyai kelebihan untuk pengimbangan semula dan HODL. HODL menghasilkan pulangan yang lebih besar sekiranya nilai portfolio selebihnya kekal. Sebabnya adalah bahawa keuntungan tidak akan diambil dari aset yang berjaya. Dalam kes lain, pengimbangan semula mempunyai kelebihan kerana aset yang terus meningkat yang selalu menang jauh lebih jarang daripada yang dipercayai oleh banyak pelabur di pasaran kripto. Ini bermaksud kes yang lebih tipikal ialah satu aset bertambah nilainya, tetapi lain kali aset yang berlainan mempunyai pertumbuhan yang besar. Dalam kes ini, lebih baik mencukur sebahagian keuntungan dari satu aset kerana jangka masa berikutnya mungkin akan menyaksikan kenaikan aset yang berbeza.

Penurunan tajam

Penurunan mendadak adalah nilai di mana nilai aset dalam portfolio anda turun dengan cepat dan kemudian stabil menjadi nilai asas baru.

Grafik ini menggambarkan penurunan mendadak dan kemudian stabalisasi. Garis putih adalah harga satu aset dalam portfolio. Garis jingga adalah nilai portfolio sekiranya strategi HODL digunakan dari awal hingga akhir. Garis biru adalah nilai portfolio jika keseimbangan semula dilakukan pada titik putih. Hasil: pengimbangan semula dan HODL menghasilkan hasil yang serupa untuk jenis penurunan mendadak ini.

HODL

HODL aset yang mengalami penurunan mendadak mengakibatkan pengurangan nilai portfolio berkadar langsung dengan penurunan nilainya sendiri dari masa ke masa.

Penolakan semula

Hasil untuk keadaan ini sama dengan HODL. Walaupun kemerosotan aset tunggal menghasilkan penurunan bersih untuk portfolio, keseimbangan pada titik tidak menunjukkan kerugian dana tambahan. Menambah semula di mana sahaja di sepanjang garis penurunan sebelum titik akan mengakibatkan kerugian tambahan (Lihat “Slow Death”).

Kesimpulannya

Kedua-dua pengimbangan semula dan HODL menunjukkan prestasi yang sama ketika melihat nilai portfolio yang lengkap. Pengimbangan semula pada titik akan mengumpulkan lebih banyak aset yang mengalami penurunan mendadak, namun, harga yang menstabilkan selepas itu tidak bermakna kerugian tambahan dalam nilai portfolio diperhatikan.

Lompat Tajam

Lompatan tajam adalah keadaan di mana satu aset dalam portfolio anda meningkat dengan cepat sehingga mencapai nilai asas baru.

Grafik ini menggambarkan pam dan kemudian penstabilan. Garis putih adalah harga satu aset dalam portfolio. Garis jingga adalah nilai portfolio sekiranya strategi HODL digunakan dari awal hingga akhir. Garis biru adalah nilai portfolio jika keseimbangan semula dilakukan pada titik putih. Hasil: pengimbangan semula dan HODL menghasilkan hasil yang serupa untuk jenis lompatan tajam ini.

HODL

HODL aset yang mengalami kenaikan mendadak mengakibatkan peningkatan nilai portfolio berkadar langsung dengan kenaikan nilainya sendiri dari masa ke masa.

Penolakan semula

Hasil untuk keadaan ini sama dengan HODL. Walaupun pam aset tunggal menghasilkan peningkatan bersih untuk portfolio, keseimbangan pada titik tidak menunjukkan kenaikan dana tambahan. Menaikkan semula di mana sahaja di sepanjang garis yang meningkat sebelum titik akan menyebabkan prestasi rendah jika dibandingkan dengan HODL (Lihat “Lambat Lepas”).

Kesimpulannya

Kedua-dua pengimbangan semula dan HODL menunjukkan prestasi yang sama ketika melihat nilai portfolio yang lengkap. Menambah semula titik akan mengagihkan semula beberapa keuntungan yang diperhatikan semasa lereng tajam, namun, harga yang menstabilkan selepas itu tidak menunjukkan kenaikan nilai portfolio.

Kemaskan

Ini menyimpulkan beberapa situasi biasa yang mungkin anda akan perhatikan di pasaran crypto. Oleh kerana sifat pasaran yang tidak menentu dan tidak dapat diramalkan, mustahil untuk meramalkan masa depannya. Walau bagaimanapun, memahami beberapa situasi biasa dan mengenal pasti mereka lebih awal berpotensi membantu proses membuat keputusan mengenai sama ada anda harus menyeimbangkan semula portfolio anda atau tidak.

Sekali lagi, kami memahami bahawa ini bukan senarai komprehensif dari semua situasi yang dapat dihadapi di pasaran. Tujuan artikel ini adalah untuk menyoroti beberapa kes yang dapat mendorong pengguna kami untuk mulai memikirkan kemungkinan situasi dan bagaimana ia boleh mempengaruhi prestasi portfolio mereka.

Beritahu kami jika anda mempunyai soalan dan senario lain atau contoh dunia nyata yang anda mahu kami lihat!

Bacaan Tambahan

Rebalance vs HODL: Analisis Teknikal

Pengguna Crypto yang Mempelbagaikan Berprestasi Lebih Baik

Panduan Terbaik Untuk Membangun Dana Indeks Crypto

Purata Kos Dolar untuk portfolio Cryptocurrency

Udang menerajui pasaran sebagai aplikasi pengurusan portfolio utama. Pengguna dapat mengkonfigurasi portfolio kripto tersuai dan menerapkan strategi pengimbangan semula pasif, menghilangkan kerumitan untuk secara aktif memperdagangkan kripto.

Aplikasi Web Shrimpy: Shrimpy – Pengurusan Portfolio Cryptocurrency

API Dagangan Pembangun Shrimpy adalah kaedah bersatu untuk mengintegrasikan fungsi perdagangan di setiap bursa utama. Kumpulkan data pasaran sejarah, akses soket web masa nyata, laksanakan strategi perdagangan lanjutan, dan uruskan jumlah pengguna yang tidak terhad.

API Dagangan Crypto Shrimpy: Udang | API Dagangan Kripto untuk Pembangun

Jangan lupa untuk mengikuti kami Twitter dan Facebook untuk kemas kini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram.

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me