Shrimpy vs CCXT: API mana yang lebih mudah untuk berdagang Crypto

>

Terdapat dorongan di ruang cryptocurrency untuk menjadikan semuanya terbuka, terdesentralisasi, dan percuma. Ini sungguh hebat. Senarai perkara yang harus termasuk dalam kategori ini panjang, walaupun senarai semasa adalah pendek. Sebagai pemaju mengikut perdagangan, kami suka menggunakan dan menyokong projek sumber terbuka. Mereka menyediakan sekumpulan alat yang kuat yang dapat digunakan oleh sesiapa sahaja untuk membantu menjadikan kehidupan peribadi dan profesional anda lebih mudah.

Amat malang apabila orang mula memarahi apa sahaja yang tidak terdesentralisasi. Kebenarannya tidak semuanya dapat didesentralisasi. Tidak semuanya boleh menjadi sumber terbuka sepenuhnya. Ini mungkin berlaku di masa depan yang jauh, tetapi untuk masa ini kemajuan memerlukan tahap pemusatan untuk mendorong pasaran ke hadapan. Pertimbangkan Coinbase atau Binance, dua perniagaan kripto yang paling terkenal dan terkenal. Tanpa syarikat-syarikat ini, ruang crypto tidak akan berada di tempat sekarang. Pasaran akan menjadi keadaan yang menyedihkan.

Kita harus menerapkan pemusatan ketika menggerakkan industri ke hadapan. Kemajuan akan membawa perubahan yang perlu kita lihat. Di hujung jalan, desentralisasi perkhidmatan terpusat ini akan berlaku. Itu belum boleh dilakukan. Dalam industri di mana kata kunci berada di sekitar desentralisasi dan rangkaian yang diedarkan, kita mesti mengambil langkah mundur dan menilai kos dan faedah sebenar melakukannya.

Ketika datang ke perkhidmatan kewangan, ciri seperti perdagangan, pelaksanaan pesanan, dan pengurusan portfolio semestinya memerlukan tahap pemusatan untuk berfungsi dengan baik. Membangunkan infrastruktur yang terdesentralisasi dan diedarkan dari bawah ke atas akan menjadi sangat kompleks dan memakan masa. Kelajuan rangkaian yang tidak dilokalkan tidak mencukupi untuk perdagangan masa nyata dan tidak akan menyelesaikan masalah besar yang dihadapi oleh pembangun aplikasi.

API Crypto Exchange Universal Shrimpy adalah penyelesaian untuk mendorong inovasi dalam ekonomi yang terdesentralisasi. Dengan mempermudah pembinaan platform perdagangan pihak ketiga, Shrimpy dapat memudahkan para pemaju di pasaran untuk buat produk perdagangan crypto baru dan inovatif yang akan membantu mendorong ruang ke hadapan

Shrimpy Universal Crypto Exchange API: API terkemuka industri untuk perdagangan crypto, pengumpulan data masa nyata, dan pengurusan akaun pertukaran.

Reaksi

@filkode

Sekiranya anda dapat mengembangkan seni bina untuk membolehkan pengguna akhir menjalankan perisian anda, dengan kunci API tidak pernah meninggalkan sistem yang mereka kendalikan, maka saya lebih bersedia untuk memeriksanya. Saya tahu itu mungkin permintaan yang tidak realistik walaupun …

Ini adalah salah satu komen pertama yang biasanya kami terima. Walaupun konsepnya menarik, pelaksanaannya jauh lebih kompleks daripada memenuhi pandangan. Ketika berinteraksi dengan pertukaran, permintaan harus ditandatangani untuk melakukan perdagangan. Proses yang dipermudahkan termasuk mengumpulkan maklumat akaun, mendapatkan data harga dan benar-benar melaksanakan perdagangan. Sekiranya perdagangan tidak berjalan lancar, ia perlu dibalas setelah ditandatangani lagi. Setiap permintaan diproses dalam prosesi cepat untuk memastikan pelaksanaan pesanan yang optimal.

Keseluruhan proses dapat mengambil sebanyak ratusan permintaan untuk menyelesaikan proses yang kompleks seperti menyeimbangkan kembali. Operasi pemunggahan kepada pelanggan untuk ditandatangani dan dihantar kembali akan menjadi sejumlah besar overhead, menyebabkan kelajuan pengimbangan semula yang lebih perlahan, dan kehilangan peluang perdagangan.

Selain logistik melakukan operasi yang kompleks, ada beberapa strategi yang secara khusus memerlukan perkakasan terpusat. Strategi perdagangan masa nyata, frekuensi tinggi, dan algoritma memerlukan perkakasan sedekat mungkin dengan kedekatan fizikal dengan pertukaran. Strategi ini tidak beroperasi pada skala mil dari lokasi mesin pencocokan bursa, tetapi berjalan kaki. Anda dapat melihat bagaimana setiap kaki penting dari artikel baru-baru ini mengenai perseteruan peniaga frekuensi tinggi.

Igor Kroitor

Juga, dengan CCXT anda tidak bergantung pada aksesibilitas sistem backend Shrimpy 24/7, kerana CCXT tidak memerlukan backend yang dikendalikan oleh syarikat pihak ketiga sama sekali.

CCXT adalah sumber terbuka, pengguna sentiasa dapat melihat dan melihat apa yang berlaku di dalamnya. Itu tidak memerlukan kepercayaan anda dan membolehkan anda mengesahkan bahawa itu betul. Ia percuma dan mempunyai 10k bintang di GitHub, beberapa ribu garpu, komuniti pengguna yang besar, lebih daripada 300 penyumbang dan 700+ projek bergantung.

CCXT adalah perpustakaan yang hebat untuk pembangun yang ingin membina aplikasi yang bergantung pada data dari pertukaran. Ia menyediakan akses cepat ke titik akhir yang anda perlukan untuk mengumpulkan data ini dari setiap pertukaran.

Masalahnya ialah CCXT kurang mendalam. Tidak ada infrastruktur yang diperlukan untuk pelaksanaan perdagangan, penyimpanan dan pengedaran data, uji coba, pengurusan pengguna, kemas kini pertukaran automatik, dan skalabilitas. CCXT menyediakan penyelesaian perisian sahaja untuk membantu persediaan perdagangan kecil dan peribadi tetapi gagal sebagai penyelesaian bersepadu yang siap digunakan.

Mengembangkan infrastruktur perdagangan yang selalu dikendalikan oleh pengguna adalah teori, tetapi ini bermaksud mereka mesti sentiasa dalam talian. Melayari luar talian menyebabkan infrastruktur tidak dapat digunakan dengan mereka. Walaupun ada kemungkinan sistem backend Shrimpy turun, ini jauh lebih kecil kemungkinannya daripada persediaan perdagangan yang dijalankan di komputer peribadi atau peranti mudah alih.

Faedah Sistem Berpusat

Perisiannya hebat. Pasukan kami lebih daripada separuh jurutera perisian, jadi kami menyukai perisian. Namun, bukan satu-satunya aspek penting dalam menjalankan perniagaan perisian yang berjaya. Izinkan saya memberikan contoh. Bayangkan anda seorang jurutera perisian di Google dan anda memuat turun keseluruhannya repositori yang mempunyai lebih dari 2 bilion baris kod. Anda sudah selesai kan? Anda kini boleh menjalankan Google anda sendiri!

Tidak juga dekat. Kedua-dua bilion kod ini tidak berfungsi sendiri. Mereka memerlukan lebih dari 1 juta pelayan. Tidak ada seorang pun di dunia ini yang mungkin memahami bagaimana menggunakan dan mengurus keseluruhan infrastruktur di Google. Ia memerlukan koordinasi antara pasukan, ribuan orang bekerjasama untuk memahami keseluruhan sistem.

Lalu mengapa kita mengharapkan orang membina aplikasi dan perkhidmatan yang mantap dengan memberikan mereka kod sumber terbuka seperti CCXT? Idea ini tidak masuk akal. Jumlah infrastruktur yang masih diperlukan untuk mengendalikan perniagaan ini sangat besar. Beratus hingga ribuan pelayan diperlukan untuk menjalankan bahkan aplikasi sederhana yang berinteraksi dengan pertukaran. Ini bukan masalah yang mudah, jadi jangan berpura-pura ada penyelesaian yang mudah.

Shrimpy direka untuk menyelesaikan keseluruhan masalah infrastruktur penyatuan dan penyelenggaraan pertukaran. Daripada ribuan pelayan, anda boleh menguruskan semuanya hanya dengan beberapa pelayan kecil. Daripada menghabiskan berbulan-bulan mengintegrasikan pertukaran, menguruskan perubahan sporadis, dan kebiasaan aneh, berintegrasi dengan satu API yang konsisten di semua pertukaran.

Mari kita teliti masalah untuk memusatkan infrastruktur perdagangan kita.

Kepantasan & Latensi Rendah

Di sektor kewangan, di mana kepantasan dan masa sangat penting, memanfaatkan pelayan terpusat tempatan adalah satu-satunya cara yang berkesan untuk mendapatkan pelayan dengan tepat di setiap pertukaran. Ini mengurangkan masa perjalanan pergi dan balik untuk melaksanakan pesanan. Menjadikan strategi lebih berkesan untuk merebut peluang perdagangan.

Teori yang sama berlaku untuk perdagangan cryptocurrency, di mana peniaga mencari sedikit pun kelebihan yang dapat meletakkan mereka lebih awal daripada persaingan yang selebihnya.

Berniaga & Prasarana

Sama seperti pasaran kewangan tradisional, pasaran cryptocurrency akan didominasi oleh strategi perdagangan frekuensi tinggi dan algoritma, yang memerlukan pelayan terpusat untuk memproses dan melaksanakan perdagangan dengan cepat.

Sekiranya algoritma perdagangan frekuensi tinggi seperti itu dilaksanakan melalui pelayan yang terdesentralisasi, mereka akan kehilangan penyelesaian terpusat. Pelaksanaan pesanan latensi rendah adalah keutamaan tertinggi dalam membina strategi menang.

Tetapi persoalannya masih ada – bagaimana pasukan membuat infrastruktur perdagangan besar-besaran di ruang yang semakin kompetitif? Membangunkan infrastruktur ini dari bawah ke atas hampir mustahil untuk pasukan kecil, sebab itulah Shrimpy menyediakan penyelesaian praktikal untuk pasukan yang mengembangkan produk perdagangan crypto.

Pengumpulan Data Masa Nyata & Memproses

Mengenai pengumpulan dan pengagregatan data, bagaimana sistem terpusat dan terdesentralisasi dibandingkan antara satu sama lain?

Melaksanakan perdagangan dengan cepat memerlukan lebih daripada sekadar membuat pesanan dengan pertukaran. Data terlebih dahulu perlu dikumpulkan dari bursa. Tanpa memproses data tepat pada masanya, peluang akan hilang. Ini juga memerlukan pelayan yang dikendalikan berdekatan dengan pertukaran.

Salah satu perkara hebat mengenai pengumpulan data buku perdagangan dan pesanan adalah kekurangan sekatan dan ketersediaannya untuk akses terbuka. Data dari pertukaran dikumpulkan melalui titik akhir awam. Membangunkan sistem yang terdesentralisasi atau diedarkan untuk mengumpulkan data pertukaran memerlukan lebih banyak kerja tanpa faedah tambahan. Tanpa kelebihan nyata untuk penyelesaian desentralisasi atau sumber terbuka untuk pengumpulan data, ini menimbulkan pertanyaan apakah ada keperluan sebenarnya atau kes untuk desentralisasi, yang saat ini hanya ada sedikit bukti. Buat masa ini, perkhidmatan terpusat jauh lebih disukai kerana kemudahan, kemudahan akses, kelajuan, dan kebolehpercayaan mereka.

Skalabiliti

Setakat ini, tidak ada produk yang tersedia di ruang crypto yang memudahkan pengembangan aplikasi perdagangan crypto pihak ketiga untuk pertukaran terpusat. Shrimpy’s Crypto API dibuat dengan tujuan penimbangan produk.

Skalabiliti Perniagaan

Walaupun sistem yang diedarkan adalah konsep yang popular di ruang kripto, mereka masih mempunyai cara untuk berjalan dari segi ekonomi dan daya maju perniagaan. Perkhidmatan sumber terbuka dan terdesentralisasi memerlukan entiti yang berpartisipasi mempunyai kod yang dikemas kini dan bersamaan setiap masa. Pasukan pengembangan aplikasi Crypto cenderung lemah dan sering kekurangan sumber untuk memikul tanggungjawab ini.

Aspek lain yang perlu dipertimbangkan adalah interaksi yang berbeza ketika menyambung ke pertukaran crypto. Setiap pertukaran akan mempunyai konfigurasi yang berbeza, masing-masing dengan titik akhir, hasil, penyelesaian, dan prosedur kemas kini yang unik, yang membawa kepada kemas kini pemecahan kod yang berterusan semasa berusaha mengikuti setiap pertukaran.

Perkhidmatan terpusat dapat mengatasi masalah ini dengan menerapkan antara muka umum di semua pertukaran ini, menangani penyelenggaraan infrastruktur, dan menggunakan kod secara automatik untuk mengurangkan waktu henti.

Shrimpy Universal Crypto Exchange APIs adalah penyelesaian yang mantap untuk mengembangkan aplikasi perdagangan berskala untuk kegunaan perniagaan. Dengan memikul tanggungjawab infrastruktur perdagangan DAN portal pengurusan pengguna, Shrimpy’s API adalah alternatif yang berpatutan untuk pasukan ramping yang ingin mengembangkan dan melancarkan aplikasi mereka sendiri dengan cepat untuk berdagang dan mengurus crypto.

Skalabiliti Pengguna

Berjuta-juta pengguna cryptocurrency telah menyerahkan kunci API mereka kepada ribuan aplikasi pihak ketiga. Setiap aplikasi ini menggunakan cara mereka sendiri untuk mengurus pengguna. Kadang kala, teknik ini tidak selamat. Kami telah melihat ini berlaku berkali-kali pada perkhidmatan lain.

Shrimpy mencegahnya dengan membenarkan pemaju memanfaatkan infrastruktur keselamatan kami yang ada. Daripada berusaha membina keamanan dari bawah ke atas, pembangun dapat menggunakan perkhidmatan keselamatan tepercaya yang ada untuk mengurus pengguna, mengurangkan kerumitan dan merampingkan usaha pelancaran produk.

Selanjutnya, setiap pengguna dapat berinteraksi secara langsung dengan Shrimpy untuk melakukan perdagangan, mengumpulkan data, dan mengurus akun pertukaran. Ini mengurangkan jumlah tekanan pada sumber pemaju daripada menangani permintaan pengguna.

Kesimpulannya

Ada tempat dan masa untuk menggunakan penyelesaian perisian sumber terbuka. Walau bagaimanapun, pada masa ini untuk ekosistem cryptocurrency, satu-satunya cara untuk menyediakan infrastruktur perdagangan yang boleh dipercayai yang berskala global adalah dengan menggunakan penyedia perkhidmatan terpusat yang dapat mengurangkan geseran pembangunan, meningkatkan waktu operasi, dan membolehkan pemaju memfokuskan teknikal mereka sumber mengenai pembangunan produk teras.

Ini tidak akan selalu berlaku. Semasa pasukan kami terus mengembangkan visi kami untuk masa depan perdagangan crypto, kami akan mencari peluang untuk mengintegrasikan pertukaran dan platform kecairan yang terdesentralisasi. Matlamat utama kami adalah untuk memberikan nilai dunia nyata untuk seberapa banyak pengguna kripto, yang mungkin memerlukan penyelesaian yang terdesentralisasi di kemudian hari kerana pasaran kripto terus matang.

Mengenai Udang

Shrimpy adalah perdagangan kripto automatik & alat pengurusan portfolio yang membolehkan pengguna mengautomasikan strategi portfolio cryptoasset mereka seperti dana indeks tradisional.

Udang untuk Pengguna

Pengguna dapat mengkonfigurasi portfolio cryptocurrency tersuai dan melaksanakan strategi pengurusan pasif, menghilangkan kerumitan untuk secara aktif berdagang kripto.

Versi teras Shrimpy merangkumi ciri perdagangan, pengindeksan dan pengimbangan semula automatik lengkap untuk SEMUA pengguna. Shrimpy juga menawarkan langganan premium bulanan dengan harga $ 8.99 / bulan. Langganan premium merangkumi:

Sosial Udang: Ikuti, berkomunikasi, dan kongsi strategi dengan peniaga Shrimpy yang lain.

Wawasan Udang: Ketahui bagaimana pengguna Shrimpy lain membina dan mengurus portfolio crypto mereka.

Ujian Balik Lanjutan: Alat pengujian semula yang kuat untuk menilai portfolio cryptocurrency tersuai & strategi.

Aplikasi Web Shrimpy: Shrimpy – Pengurusan Portfolio Cryptocurrency

API Dagangan Crypto Shrimpy untuk Pembangun

Di luar aplikasi pengguna, Shrimpy juga menawarkan API Perdagangan untuk pemaju yang ingin mengintegrasikan fungsi perdagangan pertukaran yang dapat diskalakan ke dalam aplikasi mereka.

Shrimpy’s Universal Exchange API dibuat sebagai penyelesaian berasaskan awan untuk mengatasi beberapa sekatan jalan raya pembangun crypto termasuk Perdagangan Pertukaran, Skalabiliti Produk, dan Pengurusan pengguna. Dengan Shrimpy’s API di tangan, pembangun tidak terbatas dalam ruang lingkup ketika datang untuk membuat era produk inovatif berikutnya yang akan membentuk masa depan crypto.

Shrimpy’s API adalah API perdagangan cryptocurrency yang serasi dengan semua pertukaran berikut dan titik akhir API mereka: Binance API, CoinbasePro API, Bittrex API, Kraken API, Gemini API, Poloniex API, Huobi API, KuCoin API, Bibox API, BitMart API, dan API HitBTC. Daripada harus menguruskan semua sambungan ke setiap pertukaran, pengguna hanya dapat memanfaatkan infrastruktur perdagangan pertukaran crypto Shrimpy yang ada dan fokus pada pengembangan produk sebenar.

API Dagangan Crypto Shrimpy: Udang | API Dagangan Kripto untuk Pembangun

Pautan Tambahan:

Telegram

Twitter

Facebook

Reddit

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me