Skrip Python untuk Crypto Trading Bots [API Trading Tutorial]

>

Sekiranya anda berada di pasaran cryptocurrency selama lebih dari beberapa hari, anda mungkin tahu perasaan pasaran jatuh dan anda merasa putus asa untuk menguangkan portfolio anda ke stablecoin atau Bitcoin.

Daripada panik, kendalikan portfolio anda dengan belajar bagaimana menulis skrip hebat yang dapat dengan cepat menjalankan perdagangan yang anda perlukan untuk bergerak masuk dan keluar dari posisi.

Pada akhir tutorial ini, anda akan dilengkapi dengan alat yang membolehkan anda mengautomatikkan sepenuhnya dan mengawal portfolio anda tanpa pernah masuk ke akaun pertukaran anda.

Sebelum kita memulakan, luangkan masa beberapa minit untuk melihat beberapa tutorial sebelumnya. Setiap artikel membincangkan aspek unik dari bot perdagangan yang penting ketika membina strategi yang mantap.

  • Skrip Python untuk Carta Harga Cryptocurrency

  • Skrip untuk Harga Bitcoin Live Ticker (Menggunakan Websockets)

  • Skrip Python untuk Memeriksa Nilai Portofolio Crypto Anda

Berdagang melalui API pertukaran Hanya memerlukan beberapa minit untuk menyiapkan skrip yang dapat menggabungkan portfolio anda, jadi mari kita mulakan!

Pasang Perpustakaan Perdagangan

Setiap pertukaran mempunyai API perdagangan yang unik. Mengintegrasikan dan menguruskan pelbagai API pertukaran adalah pengalaman mimpi buruk, jadi kami akan menggunakan Perpustakaan Perdagangan Udang untuk menguruskan semua pertukaran ini untuk kami. Ini mengurangkan masa pengembangan kami beberapa tahun, jadi kami dapat menghabiskan lebih banyak masa untuk membina bot perdagangan kami.

pip pasang udang-python

Memasang perpustakaan akan memakan masa, tetapi setelah selesai kita dapat terus membuka persekitaran Python kita sehingga kita dapat mulai membuat skrip!

Perpustakaan Perdagangan Import

Sebelum menulis daging skrip, mulakan dengan mengimport perpustakaan Shrimpy.

import udang

Ini akan menjadi satu-satunya perpustakaan yang kita perlukan sekarang.

Kekunci API

Menyambung ke pertukaran memerlukan penyediaan API sekali sahaja. Terdapat dua set kunci API yang perlu kita buat: Tukar kunci API dan Kekunci induk udang.

Tukar Kunci API

Kunci API Exchange boleh diakses dengan log masuk ke akaun pertukaran cryptocurrency pilihan anda. Setelah anda log masuk, arahkan ke bahagian laman web yang membolehkan anda menghasilkan kunci API.

Setiap pertukaran akan membolehkan anda mengawal pelbagai kebenaran yang anda berikan untuk kunci individu. Untuk menyelesaikan tutorial ini, anda perlu memberikan kunci API dengan kedua-duanya kemampuan untuk membaca baki aset serta berniaga. Anda jangan perlu memberi kunci akses kepada pengeluaran.

Setelah kunci dihasilkan, simpan dengan selamat selain menggunakannya dalam langkah berikut untuk berdagang menggunakan kunci ini. Kita juga mesti membuat pemboleh ubah untuk nama pertukaran yang kita gunakan, bersama dengan kunci awam dan rahsia kita.

exchange_name = ‘bittrex’

exchange_public_key = ‘fbnnn1xzimjustkeyboardmashing8xn1t8’

exchange_secret_key = ‘09672v4n09xn0morekeyboardmashing947’

Anda boleh mendapatkan tutorial tentang cara membuat kunci API dan tetapan apa yang diperlukan di sini. Abaikan langkah untuk memautkan ke Shrimpy, masukkan saja kunci awam dan peribadi di sini.

Nota: Shrimpy menyokong 16 pertukaran berbeza berikut, yang boleh anda tentukan dengan mengganti nama mereka untuk “exchange_name”: binance, bittrex, bittrexinternational, kucoin, poloniex, bibox, huobi, hitbtc, bitstamp, bitfinex, coinbasepro, kraken, gemini, huobiglobal , bitmart, dan okex.

Kekunci Induk Udang

Sebagai tambahan kepada kunci API pertukaran, kami perlu menghasilkan kunci induk kami untuk Shrimpy. Kunci ini boleh diakses oleh mendaftar untuk API pembangun Shrimpy.

Setelah mendaftar, anda akan melihat halaman di mana anda dapat membuat kunci induk baru dengan memilih butang “Buat Kunci Master Api”.

Sebelum meninggalkan aplikasi pembangun Shrimpy setelah membuat kunci anda, pastikan anda telah mengaktifkan “Pengguna“,”Akaun“, Dan”BerniagaKebenaran pada kunci induk anda. Tanpa ketiga-tiga kebenaran ini, anda tidak akan dapat menyelesaikan tutorial ini.

Setelah dikemas kini dengan kebenaran ini, simpan kunci anda di lokasi yang selamat. Dalam skrip kami, kami akan menetapkannya kepada pemboleh ubah kunci awam dan rahsia yang akan digunakan kemudian dalam tutorial ini.

shrimpy_public_key = ‘8x7138n1xzimjustkeyboardmashing8xn1t8jv5098’

shrimpy_secret_key = ‘771dc5n72v4n09xn0morekeyboardmashing9475c0294n50’

Buat Pelanggan

Kami tidak mempunyai kunci lagi untuk dihasilkan, jadi teruskan skrip dengan membuat pelanggan Shrimpy kami. Ini akan membolehkan kita berkomunikasi dengan pelayan Shrimpy melalui API.

pelanggan = shrimpy.ShrimpyApiClient (shrimpy_public_key, shrimpy_secret_key)

Buat Pengguna

Sebelum kita dapat menghubungkan sebarang akaun pertukaran dan memulakan perdagangan, kita perlu membuat pengguna. Tujuan pengguna di Shrimpy adalah untuk memberikan pemetaan langsung dari akaun pertukaran kepada pengguna. Oleh kerana akaun pertukaran selalu dimiliki oleh orang yang sebenarnya, ini membolehkan kita membuat struktur mudah di mana Shrimpy secara automatik menghubungkan pengguna dengan akaun pertukaran mereka.

create_user_response = client.create_user (‘Satoshi Nakamoto’)

user_id = create_user_response [‘id’]

Pautan Akaun Pertukaran

Sekarang kita mempunyai pengguna, kita dapat menghubungkan akaun pertukaran dengan pengguna tersebut.

link_account_response = klien.link_account (

ID Pengguna,

pertukaran_nama,

tukar_public_key,

tukar_secret_key

)

akaun_id = link_account_response [‘id’]

Catatan: Dalam API pembangun Shrimpy, adalah mungkin untuk membuat jumlah pengguna yang tidak terhad dan memautkan sehingga 20 akaun pertukaran ke setiap pengguna. Dalam tutorial ini, kami hanya akan membuat satu pengguna dan memaut satu akaun pertukaran. Walau bagaimanapun, akan mudah untuk menyesuaikan kod untuk membolehkan banyak akaun pertukaran atau pengguna.

Dapatkan Baki Akaun

Salah satu masalah pertama dengan perdagangan adalah mengetahui berapa banyak setiap aset yang anda ada di bursa untuk diperdagangkan. Shrimpy memudahkan proses pengumpulan data ini. Cukup minta data baki melalui panggilan berikut.

baki = client.get_balance (user_id, account_id)

pegangan = baki [‘baki’]

Pilih Aset Gabungan Kami

Untuk tutorial ini, kami akan memilih satu aset yang akan kami sertai. Ini bermaksud skrip kami akan menjual setiap aset lain dalam portfolio kami dan hanya membeli satu aset ini.

Tetapkan aset yang ingin anda beli ke pemboleh ubah. Ini akan digunakan dalam langkah-langkah berikut semasa berdagang.

penggabungan_symbol = ‘BTC’

Buat Perdagangan

Jual semua yang ada dalam portfolio kami untuk membeli aset “simbol penyatuan”.

Amaran: Menjalankan skrip ini hingga selesai akan menjalankan perdagangan di akaun pertukaran anda. Itu bukan satu jenaka, anda akan menjual semua yang ada dalam portfolio anda untuk membeli Bitcoin. Kami tidak bertanggungjawab atas penyalahgunaan skrip ini, yuran perdagangan yang akan anda kenakan, atau dana yang mungkin anda hilang akibat menggunakan skrip ini. Harap berhati-hati semasa membina strategi perdagangan.

Tujuan skrip ini adalah untuk memberikan contoh pengajaran yang menyeronokkan tentang cara berdagang di bursa menggunakan API.

untuk aset dalam pegangan:

aset_symbol = aset [‘simbol’]

aset_amount = aset [‘nativeValue’]

jika simbol! = gabungan_simbol:

cetak (‘Jual’ + str (jumlah_ aset) + ‘dari’ + aset_simbol)

create_trade_response = client.create_trade (

ID Pengguna,

ID Akaun,

aset_simbol,

penggabungan_simbol,

jumlah_ aset

)

Selesai!

Itu tidak begitu buruk sekarang.

Tanpa terlalu banyak usaha, kami dapat membina skrip yang bersambung dengan pertukaran cryptocurrency, mengumpulkan data mengenai baki akaun semasa anda, dan memperdagangkan semuanya ke Bitcoin.

Catatan: Anda tidak perlu memautkan semula kunci API anda dan membuat pengguna baru setiap kali anda ingin berdagang. Setelah dibuat, barang-barang ini disimpan dengan selamat di pelayan Shrimpy untuk memudahkan anda mengaksesnya pada bila-bila masa.

Menggabungkan Semuanya

Skrip berikut memperincikan semua yang kita bahas di atas. Untuk kemudahan, dua skrip telah disediakan. Skrip pertama adalah skrip lengkap yang harus dijalankan pada kali pertama. Setiap kali selepas jalan semula, anda boleh menggunakan skrip kedua.

Amaran: Sekali lagi, skrip ini akan benar-benar diperdagangkan pada akaun pertukaran cryptocurrency sebenar anda. Menjalankan skrip ini bermaksud anda memahami sepenuhnya bahawa perdagangan akan dijalankan. Kami tidak akan memberikan pengembalian wang untuk nilai yang hilang kerana perdagangan.

# import perpustakaan yang diperlukan

import udang

masa import

# tetapkan kunci API Shrimpy Master anda untuk digunakan nanti

shrimpy_public_key = ‘8x7138n1xzimjustkeyboardmashing8xn1t8jv5098’

shrimpy_secret_key = ‘771dc5n72v4n09xn0morekeyboardmashing9475c0294n50’

# tetapkan kunci pertukaran anda yang mana anda ingin mengakses data baki

pertukaran_nama = "bittrex"exchange_public_key = ‘fbnnn1xzimjustkeyboardmashing8xn1t8’

exchange_secret_key = ‘09672v4n09xn0morekeyboardmashing947’

# buat pelanggan Shrimpy

pelanggan = shrimpy.ShrimpyApiClient (shrimpy_public_key, shrimpy_secret_key)

# buat pengguna yang akan dihubungkan dengan pertukaran kami

create_user_response = client.create_user (‘Tuan Udang’)

user_id = create_user_response [‘id’]

# kaitkan pertukaran pertama kami sehingga kami dapat mengakses data baki

link_account_response = klien.link_account (

ID Pengguna,

pertukaran_nama,

tukar_public_key,

tukar_secret_key

)

akaun_id = link_account_response [‘id’]

# tunggu sementara Shrimpy mengumpulkan data untuk akaun pertukaran

# hanya memerlukan pautan kali pertama

masa. tidur (5)

# kumpulkan baki aset di bursa

baki = client.get_balance (user_id, account_id)

pegangan = baki [‘baki’]

# pilih aset yang ingin anda gabungkan

penggabungan_symbol = ‘BTC’

# menjual setiap aset selain aset penyatuan

untuk aset dalam pegangan:

aset_symbol = aset [‘simbol’]

aset_amount = aset [‘nativeValue’]

jika aset_simbol! = gabungan_simbol:

cetak (‘Jual’ + str (jumlah_ aset) + ‘dari’ + aset_simbol)

create_trade_response = client.create_trade (

ID Pengguna,

ID Akaun,

aset_simbol,

penggabungan_simbol,

jumlah_ aset

)

Setelah anda menjalankan skrip pertama, anda tidak perlu menyambungkan kunci API anda atau membuat pengguna lain untuk berdagang pada akaun pertukaran yang sama. Sudah tentu, jika anda ingin memautkan banyak akaun pertukaran atau membuat lebih banyak pengguna untuk orang yang juga akan menggunakan perkhidmatan anda, maka anda dapat dengan mudah mengubah kod untuk membuat lebih banyak pengguna atau memautkan lebih banyak akaun pertukaran berdasarkan keperluan anda.

Larian Tambahan

Setelah dijalankan awal, anda kini boleh menjalankan kod berikut untuk menggabungkan dana anda di akaun pertukaran yang sama.

# import perpustakaan yang diperlukan

import udang

# masukkan ID pengguna dan akaun anda

user_id = ‘dc12349b-1234-12k4-123n12n12nnf’

akaun_id = 12345

# tetapkan kunci API Shrimpy Master anda untuk digunakan nanti

shrimpy_public_key = ‘8x7138n1xzimjustkeyboardmashing8xn1t8jv5098’

shrimpy_secret_key = ‘771dc5n72v4n09xn0morekeyboardmashing9475c0294n50’

# buat pelanggan Shrimpy

pelanggan = shrimpy.ShrimpyApiClient (shrimpy_public_key, shrimpy_secret_key)

# kumpulkan baki aset di bursa

baki = client.get_balance (user_id, account_id)

pegangan = baki [‘baki’]

# pilih aset yang ingin anda gabungkan

penggabungan_symbol = ‘BTC’

# menjual setiap aset selain aset penyatuan

untuk aset dalam pegangan:

aset_symbol = aset [‘simbol’]

aset_amount = aset [‘nativeValue’]

jika aset_simbol! = gabungan_simbol:

cetak (‘Jual’ + str (jumlah_ aset) + ‘dari’ + aset_simbol)

create_trade_response = client.create_trade (

ID Pengguna,

ID Akaun,

aset_simbol,

penggabungan_simbol,

jumlah_ aset

)

Sama seperti itu, anda kini mempunyai skrip ringkas yang dapat menggabungkan portfolio anda menjadi satu aset. Sama ada pasaran naik atau turun, ini boleh menjadi alat yang berguna untuk anda bergerak cepat di antara kedudukan.

Catatan: Untuk memahami bagaimana perdagangan akan dijalankan, tinjau Dokumen API Pembangun Shrimpy sebelum menjalankan skrip apa pun.

Bot Perdagangan Crypto

Skrip ini dapat menyediakan kerangka mental untuk mengembangkan bot perdagangan yang lebih maju. Sama ada anda ingin membina alat perdagangan yang kompleks yang menawarkan strategi yang tidak terkira banyaknya atau hanya mahu cara peribadi untuk memindahkan dana dengan cepat dalam portfolio anda, skrip ini boleh menjadi asas yang kuat untuk perjalanan anda.

Udang direka untuk membantu anda membuat skala. Tidak ada batasan pada jumlah pengguna atau perdagangan yang dapat Anda laksanakan dengan API pembangun kami.

Untuk mengikuti siri blog dan YouTube kami yang akan mengajar anda cara membuat bot perdagangan yang lengkap, jangan lupa sertai telegram pembangun kami.

Untuk mengakses perpustakaan Python dan Node yang lengkap, ikuti pautan ini:

Node

Python

Sekiranya anda membuat sesuatu dengan Shrimpy API, beri tahu kami! Kami ingin mendengar bagaimana kami dapat terus menyokong anda di setiap peringkat perkembangan anda.

Mengenai Udang

Udang menerajui pasaran sebagai aplikasi pengurusan portfolio utama. Pengguna dapat mengkonfigurasi portfolio kripto tersuai dan menerapkan strategi pengimbangan semula pasif, menghilangkan kerumitan untuk secara aktif memperdagangkan kripto.

Aplikasi Web Shrimpy: Shrimpy – Pengurusan Portfolio Cryptocurrency

API Dagangan Pembangun Shrimpy adalah kaedah bersatu untuk mengintegrasikan fungsi perdagangan di setiap bursa utama. Kumpulkan data pasaran sejarah, akses soket web masa nyata, laksanakan strategi perdagangan lanjutan, dan uruskan jumlah pengguna yang tidak terhad.

API Dagangan Crypto Shrimpy: Udang | API Dagangan Kripto untuk Pembangun

Jangan lupa untuk mengikuti kami Twitter dan Facebook untuk kemas kini, dan ajukan sebarang pertanyaan kepada komuniti aktif kami yang luar biasa di Telegram.

Pasukan Udang

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me