Temu ramah dengan Ketua Pegawai Eksekutif Crypto.com, Kris Marszalek – MCO Cards, Roadmap & More

Crypto.com (MCO) cuba membuat pembelian cryptocurrency semudah menggesek kad.

Syarikat Fintech ini, yang berpusat di Hong Kong, adalah salah satu projek pertama yang melancarkan sepenuhnya kad Visa yang berkaitan dengan cryptocurrency. Ini akan membolehkan pemegang menggunakan kripto mereka untuk pembelian semudah yang mereka lakukan dengan kad standard mereka.

Sebelumnya dipanggil Monaco, syarikat itu menyelesaikan ICO yang berjaya tahun lalu di mana mereka mengeluarkan token utiliti MCO mereka. Pada awal tahun 2018, mereka menjadi tajuk utama sekali lagi kerana mereka membeli yang sangat berharga crypto.com nama domain.

Jenama semula dan pertumbuhan projek menarik perhatian kami.

Temu ramah dengan Kris Marszalek

Kris Marszalek Crypto.com

Kris Marszalek. Imej melalui Twitter

Memandangkan sebelum ini kita telah membuat liputan mengenai Monaco (MCO) dan baru-baru ini crypto.com yang dijenamakan semula, ada banyak soalan yang kita ada untuk pasukan.

Kami ingin mendapatkan gambaran yang lebih baik mengenai peta jalan, peraturan, produk dan visi mereka yang lebih luas untuk masa depan cryptocurrency. Kami cukup bernasib baik kerana CEO crypto.com, Kris Marszalek, menjawab soalan kami.

Di sini mereka lengkap:

Mari kita mulakan dengan soalan yang paling mudah… Mengapa namanya berubah? Adakah masyarakat secara keseluruhan menyokongnya?

Crypto.com memberi kami identiti baru yang kuat sejajar dengan visi asal cryptocurrency kami di setiap dompet. Oleh kerana namanya juga mewakili seluruh ruang, ia mempunyai tanggungjawab besar untuk membawa obor.

Kami akan berusaha untuk memberikan impak yang pantas dan membina infrastruktur yang membolehkan pertumbuhan ekosistem, memenuhi janji masa depan yang terdesentralisasi. Crypto.com ringkas dan jelas, dan kami kini dapat memanfaatkan domain yang kuat untuk mempercepat peralihan dunia ke cryptocurrency.


Anda mengatakan bahawa pada bulan Oktober, 100k kad MCO dihantar di Asia. Memandangkan sekarang kita sudah sampai pada bulan November, berapa banyak yang telah dihantar?

Kami mengatakan bahawa kami mempunyai rancangan untuk menghantar lebih dari 100,000 kad MCO di seluruh dunia, dan pada masa ini ada penghantaran kad kepada pelanggan di Singapura.

Mari kita bincangkan pengembangan geografi. Anda baru-baru ini telah mengumumkan perkongsian dengan Metropolitan bank di Amerika Syarikat, berapa lama sebelum kami melihat penduduk USA dapat memesan kad mereka? Berapa banyak pesanan yang boleh kita jangkakan?

Kami baru-baru ini mengumumkan bahawa program Kad Visa MCO kami telah menerima lampu hijau di Amerika Syarikat, dan kami kini membuat persiapan dengan rakan kongsi kami, Metropolitan Commercial Bank, untuk melancarkan kad tersebut. Kami mahu kad dilancarkan secepat mungkin, dan bersiap untuk memulakan proses seperti pengesahan alamat penghantaran dan sebagainya.

Adakah terdapat rintangan peraturan yang masih harus anda atasi untuk melancarkannya di Amerika Syarikat atau adakah anda telah menandakan semua kotak anda dengan betul?

Sebagai sebuah syarikat dengan kepatuhan sebagai kecekapan utama, kami sudah pasti mencentang semua kotak sebelum dilancarkan, seperti yang kami lakukan dengan Singapura. Kami tidak perlu mendapatkan lesen tambahan sebelum kad mula dihantar kepada pelanggan.

Bagaimana dengan Eropah? Ini nampaknya tepat pada masa anda berlaku sebelum Amerika Syarikat. Bilakah pengguna MCO Eropah akhirnya dapat memesan kad mereka.

Pengguna Eropah sudah boleh menempah kad mereka di Crypto.com Wallet kami & Aplikasi Kad. Pelancaran Eropah tetap menjadi keutamaan pasukan, tetapi kami tidak dapat memberi komen mengenai tarikh pelancaran yang tepat.

Anda baru-baru ini menambahkan Ripple (XRP) sebagai pilihan untuk pengguna dompet. Token apa lagi yang sedang dijalankan?

Fokus kami adalah untuk menambahkan token berkualiti dan patuh. Pasukan Crypto.com sentiasa mengkaji projek duit syiling. Kami juga terbuka untuk pencalonan untuk disenaraikan di crypto.com/en/listing.html

Sesuai dengan senarai Token, salah satu ciri yang akan anda tambahkan adalah pengguna “mengundi” untuk token yang ingin mereka lihat. Bolehkah token diundi atau mereka mesti memenuhi beberapa kriteria minimum?

Kami mungkin akan menyenaraikan sejumlah syiling yang sangat cair dan kemudian meneruskan pengundian masyarakat untuk mendapatkan token tambahan. Ini ada dalam peta jalan pembangunan kami dan akan dilihat pada tahun 2019.

Crypto Invest memang kelihatan seperti cadangan yang menarik. Anda mengatakan bahawa ia akan menggunakan strategi perdagangan Algoritma untuk portfolio pengguna. Bolehkah anda menjelaskan lebih banyak perkara ini? Strategi apa yang dapat dipertimbangkan secara khusus? Bolehkah pengguna menyesuaikan parameter mereka sendiri untuk risiko / pulangan?

Crypto Invest menggunakan sebilangan strategi, salah satunya adalah beralih antara koin stabil atau bahkan melindung nilai melalui posisi pendek ketika pasaran memberi isyarat momentum menurun dan beralih kembali ke posisi panjang ketika tren berbalik.

Kami menguji dan menambahkan strategi baru, yang akan menghasilkan peningkatan prestasi dari masa ke masa. Pengguna yang berminat dengan produk perlu melalui proses onboarding dan memilih jenis portfolio mereka (konservatif, seimbang atau pertumbuhan).

Dengan pelaburan Crypto, negara mana yang akan dilancarkan? Terdapat sekatan bagi pengguna yang berpusat di Eropah, Amerika Syarikat dan Singapura. Bilakah bidang kuasa ini juga dapat memanfaatkannya?

Pasukan undang-undang kami secara berterusan mengkaji peraturan mengenai bidang kuasa berdasarkan bidang kuasa dan apabila mungkin, kami akan mengaktifkan fitur ini untuk pengguna. Pada masa ini, atas nasihat penasihat kami, bidang kuasa ini dikecualikan.

Mari bercakap mengenai UDSM. Ia kelihatan seperti stablecoin alternatif anda sendiri yang akan mengekalkan nilai USD dari dana pengguna. Adakah ini akan disokong sepenuhnya oleh setara USD?

USDM memberi pengguna kemampuan untuk bergerak ke keselamatan yang berpatutan dolar ketika pasaran crypto bergerak turun. Platform kami melindungi perdagangan ini dengan membeli sekumpulan syiling stabil yang mempunyai reputasi kukuh. Pengguna tidak dapat menarik atau mengirim USDM, hanya untuk tujuan perdagangan secara eksklusif di platform Crypto.com.

Walaupun Crypto.com menyediakan perkhidmatan revolusioner, mungkin ada kekhawatiran mengenai pemusatan perkhidmatan. Beberapa pengguna bahkan akan mengatakan bahawa anda kelihatan seperti bank biasa atau pertukaran terpusat. Apa yang akan anda katakan kepada mereka?

Apabila ada kemungkinan secara teknikal untuk memberikan kunci peribadi kepada pengguna kami, sambil mengekalkan kelajuan, kos dan keselamatan perkhidmatan yang sama, kami akan melakukannya. Ini adalah salah satu matlamat utama kami.

Anda mengatakan bahawa mungkin ada beberapa airdrops yang menarik untuk komuniti MCO. Bolehkah anda memberi kami sedikit maklumat mengenai perkara ini?

Kami akan mula menyenaraikan aset digital baru tidak lama lagi dan sebahagian daripadanya akan memberi penghargaan kepada komuniti MCO dengan airdrops.

Kami juga baru-baru ini mengumumkan penyiaran bulanan token Rantai Crypto.com (CRO), yang akan diedarkan kepada pemegang token MCO dalam aplikasi Crypto.com, berdasarkan gambar hari pertama bulan itu.

Titik udara terbukti bergema dengan komuniti MCO, dengan tangkapan pertama yang menghasilkan lebih dari 3 juta token MCO dipindahkan ke Aplikasi Crypto.com.

Adakah terdapat sesuatu yang anda sangat teruja dalam peta jalan anda.

Kami baru-baru ini menghantar kad di Singapura, seterusnya di peta jalan adalah AS dan EU, pasukan ini juga membuat kemajuan di pasaran utama lain seperti Australia, Kanada dan Asia. Maklumat lebih terperinci mengenai tarikh pelancaran akan diberikan apabila program kad tempatan siap disiarkan.

Apa yang anda lihat sebagai cabaran terbesar untuk cryptocurrency secara umum? Bagaimana Crypto.com mengatasi risiko ini?

Agar pasaran cryptocurrency berkembang dari 50 juta pengguna sekarang menjadi 500 juta dan lebih, kita perlu beralih dari menggunakan crypto untuk spekulasi untuk benar-benar menggunakannya sebagai alat pembayaran. Itulah yang kami fokuskan 100%.

Kesimpulannya

Memandangkan Crypto.com sudah mula menghantar kad mereka, mereka mencapai tonggak penting. Memang, nampaknya 2019 boleh menjadi tahun yang cukup menggembirakan syarikat kerana mereka melancarkan kad mereka di bidang kuasa lain.

Walaupun menavigasi banyak rintangan peraturan akan menjadi sukar, Crypto.com nampaknya memiliki strategi undang-undang yang tepat untuk menangani masalah ini dan mengadopsi penggunaan crypto kepada massa.

Sekiranya anda ingin terus mengetahui perkembangan daripada Crypto.com, mereka sangat aktif blog rasmi dan juga pada mereka akaun twitter. MCO boleh dibeli di sejumlah bursa seperti Binance dan Bittrex.

Gambar Pilihan melalui Fotolia dan Crypto.com

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector
map