Ulasan Crypto.com (MCO): Kad Visa Bertenaga Crypto

Domain crypto.com didaftarkan sepanjang tahun 1993 oleh Matt Blaze, seorang kriptografer terkenal.

Seperti yang anda bayangkan, dia telah menawarkan beberapa tawaran untuk domain tersebut sejak cryptocurrency bermula, tetapi berulang kali mengatakan bahawa domain tersebut tidak dijual.

Sehingga Monaco menghampirinya dan dia memutuskan untuk menjual domain crypto.com kepada mereka!

&# 128165;&# 128165; Urus niaga: Dapatkan $ 50 PERCUMA Apabila Anda Mendapatkan Kad MCO Ruby atau Better dan pastikan menggunakan kod rujukan CoinBureau. Dapatkan kad anda sekarang! &# 128071;

Mereka melakukan pembelian ini dan menggunakannya untuk menjenamakan semula diri mereka ke Crypto.com, dengan tujuan baru yang dinyatakan untuk mempercepat “peralihan dunia ke cryptocurrency”.

Seiring dengan penjenamaan semula, produk cryptocurrency telah diletakkan di bawah payung MCO agar sesuai dengan nama cryptocurrency. Setakat ini yang merangkumi token MCO, aplikasi dompet MCO, Kad Misa Visa, perkhidmatan MCO Crypto Invest, Crypto Earn dan terbaru pertukaran yang dikuasakan oleh koin Crypto.com (CRO).

Artikel ini akan membahas ciri-ciri yang kini tersedia dari Crypto.com dan menyoroti beberapa ciri yang akan datang yang belum dilancarkan. Untuk keterangan yang lebih lengkap, anda boleh membaca Kertas Putih MCO 2.0

Gambaran Keseluruhan Platform MCO Crypto.com

Crypto.com sedang membina perkhidmatan di platform MCO untuk menyelesaikan cabaran kebolehaksesan dan kebolehgunaan yang dihadapi oleh industri blockchain yang lebih luas. Salah satu produk yang paling dinanti-nantikan adalah Kad Visa MCO.

Kad VCO MCO adalah pengembalian rancangan Crypto.com untuk menghubungkan kad Visa dengan akaun cryptocurrency, yang membolehkan pengguna menghabiskan cryptocurrency mereka dengan mudah pada pembelian setiap hari, di mana sahaja Visa diterima.

Kad dan Permohonan Monaco

Kad visa dan aplikasi mudah alih MCO. Sumber: crypto.com

Sebagai tambahan kepada kad MCO Visa, penjenamaan semula Crypto.com telah menjadi rumah bagi sejumlah produk dan perkhidmatan MCO. Sudah termasuk adalah aplikasi dompet MCO dan token MCO. Dan penambahan terbaru ialah Crypto Invest, yang memungkinkan pelaburan crypto mudah.

Produk yang dirancang merangkumi Crypto Credit, yang akan memberi pengguna garis kredit berdasarkan token MCO yang dipegang sebagai cagaran, dan MCO Private yang akan menawarkan produk dan perkhidmatan khusus untuk individu bernilai bersih.

Kad Visa MCO

Portofolio Kad MCO Visa yang ditawarkan oleh Crypto.com berkisar dari garis teratas Obsidian Black, yang memerlukan 50,000 saham MCO, hingga garis tengah Midnight Blue, yang tidak memiliki syarat taruhan. Setiap tingkat dilengkapi dengan faedah tambahan, yang dapat dilihat secara terperinci di sini.

Dengan memasangkan Kad Misa Visa dengan dompet MCO, pengguna dapat menghabiskan cryptocurrency mereka dengan lancar di lebih 40 juta peruncit di seluruh dunia yang menerima Visa.

Dan senarai faedah untuk pemegang kad menyaingi mana-mana kad ganjaran Visa terbaik. Pengguna boleh menikmati penggunaan kad Visa tanpa yuran tahunan, mendapatkan penghantaran percuma, menerima pulangan tunai hingga 5% semasa pembelian, dan kad terpilih mendapat akses ruang tunggu lapangan terbang tanpa had. Termasuk juga keahlian untuk Spotify, Netflix, dan Amazon Prime, serta potongan 10% untuk pembelian Expedia dan AirBnB.

Pengguna juga mempunyai kemampuan untuk berbelanja di luar negara dan menerima kadar pertukaran antara bank. Dengan Program Ganjaran Rujukan Platinum, pengguna boleh menerima bonus masuk sehingga $ 10,000!

Oleh kerana kad MCO Visa adalah salah satu tonggak Crypto.com sejak awal, program kad MCO Visa sudah terkenal. Selama dua tahun dalam pembuatannya, Crypto.com mempunyai masa untuk memperbaiki dan menyempurnakan penawarannya, memberikan kad debit Visa yang terbaik kepada penggunanya. Dan tidak lama lagi mereka akan menawarkan perkhidmatan kredit dengan harga rendah pada kad juga.

Kad telah dihantar kepada pelanggan di Singapura sejak suku keempat tahun 2018. Pada bulan Julai 2019 kad pertama juga mula dihantar kepada pelanggan di AS, dan baru-baru ini pada bulan Mac 2020 kad mula dihantar kepada pelanggan di United Kingdom, dengan seluruh Eropah dijangka akan mula menerima kad juga.

Dengan kad peringkat awal datang secara percuma, sesiapa sahaja yang tinggal di kawasan di mana kad sudah dihantar dapat memulakan dengan kad MCO Visa. Manfaat ditingkatkan dengan setiap peringkat yang lebih tinggi, tetapi kerana token MCO kini bernilai lebih dari $ 5 (pada April 2020) agak mahal untuk mencapai tahap Rose Gold dan Icy White (5,000 MCO), belum lagi yang teratas Tahap Hitam Obsidian (50,000 MCO).

Ini bermakna Obsidian Black memerlukan token MCO lebih dari $ 250k, kad Misa Visa Icy White / Rose Gold tahap seterusnya memerlukan $ 25,000, sementara kad Ruby Steel dengan pulangan tunai 2% memerlukan pegangan hanya 50 MCO, bernilai $ 250. Di antara tahap ini terdapat kad Jade Green dan Royal Indigo, yang memerlukan 500 MCO bertaruh dan dilengkapi dengan pulangan tunai 3% serta beberapa faedah lain seperti langganan Spotify dan Netflix.

MCO Swasta

The Ciri Peribadi MCO sangat dinanti-nantikan dan akhirnya dilancarkan pada bulan Mac 2020, Ini adalah perkhidmatan yang disesuaikan dengan keperluan pemegang kad MCO Visa Obsidian Black dan Icy White / Rose Gold. Perkhidmatan dan akses khusus bertujuan memenuhi keperluan pemegang cryptocurrency bernilai bersih yang tinggi.

Ahli Crypto.com

Faedah untuk Ahli Peribadi Crypto.com

Terdapat perkhidmatan concierge MCO yang tersedia untuk pelanggan MCO Private, serta jemputan dan akses ke acara industri blockchain eksklusif. Pelanggan juga akan menerima nasihat mengenai perkhidmatan perlindungan aset digital, peluang pelaburan yang kompetitif, bantuan dengan transaksi di luar kaunter, dan sokongan pelanggan yang berdedikasi.

Sebagai tambahan kepada faedah tersebut, semua ahli di MCO Private akan mendapat faedah bonus tambahan 2% untuk syiling yang diadakan dalam program Crypto Earn. Pemegang kad ini juga mendapat keahlian Amazon Prime percuma, dan had kredit yang dipertingkatkan (sehingga $ 2 juta untuk pemegang kad Obsidian Black). Pemegang kad Obsidian Black juga boleh memanfaatkan Perkhidmatan Jet Peribadi. Semua ahli MCO Private akan menerima pek sambutan khas barangan berjenama Crypto.com.

Aplikasi MCO Wallet

Dompet MCO telah diterima dengan baik, dengan penilaian 3.8 di Kedai Aplikasi Apple dan penilaian 4.3 pada Kedai Google Play. Salah satu ciri hebatnya ialah kemampuan membeli token terus dari dompet, menggunakan kad kredit atau debit yang dipautkan dan juga melalui pindahan wang melalui bank. Dompet kini menawarkan pembelian lebih dari 50 cryptocurrency yang berbeza dengan kos sebenar, tanpa bayaran tambahan, komisen, spread, atau kenaikan harga.

Kedai Apple Crypto.com

Tangkapan Skrin Aplikasi Mudah Alih Crypto.com. Sumber Gambar: kedai epal

Ia juga mempunyai sokongan untuk tujuh mata wang fiat, termasuk USD, JPY dan EUR. Anda juga boleh menukar antara mata wang fiat pada kadar antara bank masa nyata, menjimatkan sehingga 8% berbanding kadar di tebing jalan raya. Dan pengguna dompet dapat mengakses program Crypto Earn untuk memperoleh faedah sehingga 8% setahun pada sejumlah cryptocurrency, dan hingga 12% setahun pada sejumlah stablecoin.

Sekiranya anda ingin mengelakkan yuran pemindahan, dompet MCO juga boleh melakukannya. Hantarkan crypto dan fiat terus ke pengguna dompet Crypto.com lain dengan serta-merta tanpa bayaran.

Dompet MCO juga memberi ganjaran kepada anda kerana berkongsi dengan rakan anda. Anda boleh mendapat komisen rujukan 10-25% pada setiap pembelian yang dilakukan oleh seseorang yang memuat turun dompet dari kod rujukan unik anda. Dan anda boleh mendapat bonus pendaftaran sebanyak $ 10,000.

Akhirnya, peniaga dan pelabur akan gembira dengan kemampuan untuk mengesan lebih daripada 200 cryptocurrency yang berbeza. Carta tersedia berbanding USD atau berbanding BTC dan memberikan data untuk harga, jumlah, perubahan peratus dan banyak lagi. Ciri ini sesuai dengan perkhidmatan Crypto Invest yang baru dilancarkan.

MCO Crypto Invest

Awal Oktober Crypto.com melancarkan perkhidmatan baru untuk pelanggan MCO Private yang dipanggil Crypto Invest. Ini adalah portfolio cryptocurrency dan alat perdagangan yang mempermudah pelaburan dan perdagangan cryptocurrency. Pengguna boleh membuat portfolio tersuai dan berdagang secara automatik berdasarkan isyarat pasaran.

Aplikasi Crypto Invest Crypto.com

Antara muka pengguna fungsi Crypto Invest dalam Aplikasi Mudah Alih

Tidak seperti produk lain, Crypto Invest bukan hanya sekumpulan cryptocurrency. Sebaliknya itu adalah satu set strategi perdagangan yang akan dilakukan di mana-mana pasaran. Dan sangat bagus bagi mereka yang baru memulakan portfolio pelaburan crypto mereka, kerana pengguna tidak perlu membuat kajian terperinci mengenai banyak cryptocurrency yang ada. Sebagai gantinya, mereka boleh membuat satu pelaburan ke dalam produk Crypto Invest dan membenarkan Crypto.com mengendalikan perinciannya.

Menurut Kris Marszalek, pengasas bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Crypto.com:

Kami telah mengusahakan Crypto Invest selama lebih dari satu tahun, termasuk tiga bulan dalam beta tertutup. Pada masa itu, sejumlah besar produk pelaburan crypto dilancarkan di pasaran, semuanya direka sebagai bakul mata wang atau indeks crypto. Usaha ini ditakdirkan untuk gagal di pasaran beruang.

Bagaimana Crypto Invest Berfungsi?

Sudah cukup diketahui bahawa harga semua altcoin di pasaran sangat berkaitan dengan Bitcoin, dan ini menjadikan strategi kepelbagaian sukar difahami dan tidak berkesan dalam praktiknya. Sesuatu yang lebih diperlukan untuk mengurangkan risiko pasaran dalam mata wang kripto.

Crypto Invest cuba memperbaikinya dengan menggunakan strategi perdagangan kuantiti lanjutan yang telah dirancang untuk menunjukkan prestasi yang baik di mana-mana pasaran. Dan tidak ada bayaran untuk menggunakan Crypto Invest kecuali keuntungan dibuat. Itu bermaksud tiada bayaran masuk, keluar, pengimbangan semula atau bayaran untuk aset yang dikendalikan. Crypto.com hanya mengambil 9% keuntungan bagi mereka yang mempunyai token MCO, atau sebaliknya 18% keuntungan.

Crypto Invest dilengkapi dengan ciri dan fungsi berikut:

Portfolio Pelaburan Crypto

Ini adalah portfolio asas yang memberi pengguna akses kepada sebanyak 30 cryptocurrency yang berbeza. Portofolio disesuaikan untuk selera risiko seperti berikut:

  • Pertumbuhan: pertumbuhan yang lebih tinggi, risiko yang lebih tinggi
  • Seimbang: pertumbuhan sederhana, risiko sederhana
  • Konservatif: pertumbuhan berkurang, risiko minimum

Strategi Dagangan Crypto Invest

Strategi perdagangan yang disertakan dengan Crypto Invest bukanlah strategi perdagangan jangka pendek atau scalping. Sebaliknya mereka dikembangkan sebagai strategi jangka pertengahan hingga panjang untuk digunakan pada skala hari hingga minggu. Pada masa ini terdapat tiga strategi yang digunakan untuk menguruskan portfolio:

  • Perdagangan Automatik: Set strategi bebas yang menangkap pergerakan pasaran berdasarkan sentimen pasaran.
  • Pasaran Berikut: Perwakilan yang sama dari aset teratas di pasaran.
  • Stabil: Kedudukan Stablecoin yang digunakan untuk mengurangkan risiko dan menyediakan pengurusan risiko.

Ciri-ciri Crypto Invest Tambahan

  • Mudah Dimulakan: Pelaburan minimum USD $ 20 yang rendah
  • Mudah Ditinggalkan: Tanpa bayaran keluar atau denda
  • Bayaran Saksama: Tiada bayaran dikumpulkan melainkan anda memperoleh keuntungan. Apa yang lebih adil?
  • Utiliti MCO: Pelanggan yang mempertaruhkan token MCO dapat menerima diskaun 50% untuk semua yuran yang dikendalikan oleh Crypto Invest.

Catatan: Oleh kerana keperluan peraturan, Crypto Invest tidak tersedia di Amerika Syarikat, Hong Kong, dan Singapura.

Pertukaran Crypto.com

Setelah mengumpulkan lebih dari 1 juta pengguna dalam empat tahun keberadaannya, tidak hairanlah Crypto.com melangkah maju dengan melancarkan pertukaran. Pertukaran ini disiarkan pada bulan November 2019 dan merupakan cara lain agar Crypto.com merealisasikan visi mereka untuk meletakkan “cryptocurrency di setiap dompet.”

Dengan pangkalan pengguna yang besar semasa pelancaran, pertukaran sudah dapat memberikan kecairan yang sangat baik, dan juga keselamatan bertaraf dunia. Akhirnya, pengguna mendapat antara muka dan yuran yang mudah digunakan serendah $ 0 apabila cukup banyak token CRO.

UI Crypto.com

Antara Muka Pengguna Pertukaran Crypto.com

Crypto.com sudah menyediakan pelbagai ciri berguna kepada penggunanya, seperti kad debit Crypto dan platform Crypto Invest dan Crypto Earn. Plus mereka adalah jenama yang dipercayai, yang akan membantu mendapatkan dan mengekalkan pelanggan baru.

Pertukaran Crypto.com hadir dengan bayaran asas hanya 0,008% untuk pembuat dan 0,02% untuk pengambil, dan yuran ini dapat dikurangkan dengan meletakkan token CRO. Platform ini menawarkan pengguna kecairan global yang mendalam melalui Vortex Liquidity Engine miliknya.

Akhirnya, pengguna dapat merasa selamat berkat sistem keselamatan dan jagaan kelas institusi yang dilaksanakan di bursa Crypto.com. Ini termasuk Pensijilan ISO 27001: 2013, tahap 1 PCI DSS dan CCSS (Tahap 3) Penguatkuasaan dan kolaborasi Ledger Vault

Bursa sudah mempunyai 35 pasangan pasaran yang disenaraikan, dan merancang untuk terus menambah lebih banyak lagi dalam beberapa bulan mendatang. Satu faedah bagi pengguna yang mempertaruhkan CRO di bursa adalah akses ke The Syndicate, di mana duit syiling baru dilancarkan dan dijual dengan harga diskaun kepada pengguna yang mempunyai akses.

Sindiket

Syndicate adalah tempat pengguna yang mempertaruhkan CRO mereka di bursa dapat membeli cryptocurrency lain dengan potongan harga. Minimum 10,000 CRO mesti diberi taruhan untuk berpartisipasi dalam The Syndicate, yang telah beroperasi sejak Januari 2020. Terdapat penjualan di mana ahli Syndicate dapat membeli BTC dan ETH dengan potongan harga 25%, dan yang lain untuk LINK, BCH, dan XTZ di mana harganya didiskaunkan sebanyak 50%.

Sindiket Crypto.com

Contoh sindiket Vechain Terkini di Crypto.com

Setelah syiling melalui acara Syndicate mereka kemudian disenaraikan di bursa untuk diperdagangkan. Mereka juga mungkin terlibat dalam pertempuran perdagangan di Arena Perdagangan, dengan pelbagai bonus untuk pedagang yang mengumpulkan jumlah perdagangan terbesar. Terdapat juga acara cabutan bertuah, dan mereka yang memegang CRO dapat meningkatkan peluang mereka untuk menang. Staking CRO di The Syndicate juga memberikan pulangan hingga 20% setahun.

Crypto.com Soft Staking

Crypto.com juga menjadikan pertukaran mereka lebih menarik bagi peniaga dengan memperkenalkan “Soft Staking”, yang memberikan ganjaran hingga 5% setahun pada 14 cryptocurrency yang berbeza (BTC, BCH, ETH, USDT, USDC, XRP, LINK, LTC, EOS, XLM, ATOM, XTZ, MCO, dan CRO) semasa diadakan di bursa Crypto.com.

Crypto.com Mempertaruhkan

Manfaat Staking Lembut & Kadar Pulangan. Sumber: Crypto.com

Tidak ada tempoh penguncian dan pengguna diberi penghargaan setiap hari, tanpa langkah tambahan dari pihak mereka sendiri. Sekiranya 11 duit syiling ini disimpan dalam dompet, pengguna akan mendapat ganjaran bertaruh. Ini termasuk duit syiling yang mungkin merupakan sebahagian daripada o yang belum selesai

Perkhidmatan Kredit MCO

Ciri lain yang ada dalam kerja ialah Perkhidmatan Kredit MCO. Ini akan menjadi produk revolusioner yang membolehkan anda mendapat kredit yang anda perlukan dan layak dengan meletakkan token MCO. Oleh itu, jika anda mempertaruhkan token MCO bernilai $ 10,000, anda boleh mendapatkan kredit sebanyak $ 6,000.

Manfaat Perkhidmatan Kredit Crypto.com

Faedah Perkhidmatan Kredit Crypto.com

Tetapi tidak seperti kad kredit tradisional tidak ada penyata dan pembayaran minimum. Anda membayar pendahuluan kredit seperti yang anda mahukan. Sekiranya anda tidak dapat, atau tidak mahu membayar token MCO anda boleh digunakan untuk melunaskan hutang.

Token MCO

Token utiliti yang menggerakkan ekosistem Crypto.com adalah token ERC20 MCO. Ini dikeluarkan dalam penjualan ramai ICO yang ditahan oleh pasukan pada bulan Jun 2017. Mereka mengumpulkan $ 26 juta sebagai pertukaran untuk terbitan pertama token MCO.

MCO akan digunakan dalam ekosistem untuk memperoleh ganjaran atas pembelian dan pertaruhan, dan untuk membayar rujukan. MCO mengikuti pasaran yang lain dan memuncak kembali pada bulan Ogos 2017. Sejak itu mereka mengikuti pasaran yang lain ketika 2018 memasuki wilayah beruang dan pada bulan Disember 2018 token mencapai tahap rendah $ 1.66

Sejak masa itu token telah pulih, mencapai di atas $ 5 pada tahun 2019, mundur agak lama, tetapi kemudian berdagang kembali di sekitar tahap $ 5 pada tahun 2020. MCO dapat dibeli dan diperdagangkan di sejumlah bursa global yang kini termasuk Binance, Bit-Z dan Bittrex Pertukaran.

Token CRO

Token CRO dibuat pada tahun 2018 sebagai mata wang asli rantai Crypto.com. Rantai itu dibuat sebagai blockchain yang sangat berskala yang mampu memproses pembayaran yang sangat pantas.

Token CRO adalah token perantara yang dimaksudkan untuk membolehkan pengguna membuat pembayaran cryptocurrency kepada pedagang global sebanyak mungkin. Pembangun berharap dapat melakukannya dengan menggunakan CRO untuk membolehkan penukaran cryptocurrency menjadi fiat dengan kos yang dikurangkan.

Token itu menjadi berita utama pada bulan Mac 2019 ketika harganya melonjak lebih tinggi sebanyak 360% hanya dalam seminggu. Ia terus menunjukkan turun naik sepanjang suku kedua dan ketiga 2019 sebelum akhirnya merosot kembali di bawah tahap $ 0.03.

CMC Prestasi Harga CRO

Prestasi Harga CRO. Imej melalui CMC

Permulaan tahun 2020 menyaksikan kenaikan duit syiling sekali lagi, meningkat hampir 100% dari awal tahun hingga pertengahan Februari. Itu diikuti oleh kerugian mendadak sebagai tindak balas terhadap wabak coronavirus yang tersebar, tetapi pada bulan April 2020 token meningkat kira-kira 65% daripada paras terendah bulan Mac ketika ia diperdagangkan di atas $ 0.055.

Satu faedah untuk memegang token CRO adalah kemampuan untuk mempertaruhkannya dan memperoleh ganjaran. Mereka yang mampu dan sanggup mempertaruhkan 500,000 CRO untuk tempoh enam bulan dapat memperoleh hingga 18% setahun dengan menjalankan Node Majlis di rantai Crypto.com. Mereka yang tidak mampu memperoleh saham yang begitu besar masih boleh memperoleh hingga 5% setahun melalui saham baru yang diperkenalkan di Bursa Crypto.com pada bulan Mac 2020.

Kesimpulannya

Seolah-olah jenama semula Crypto.com bermaksud lebih daripada sekadar pertukaran nama untuk Monaco. Syarikat ini secara aktif menyampaikan Kad Visa MCO mereka dan telah memperkenalkan sejumlah inisiatif lain seperti produk Crypto Invest dan Crypto Earn.

Perkhidmatan kredit MCO yang akan datang juga sangat menarik, begitu juga perkhidmatan MCO Prime untuk pengguna cryptocurrency bernilai bersih yang tinggi.

Dengan hampir empat tahun dalam perniagaan, Crypto.com membuat percambahan besar dalam dunia cryptocurrency. Dengan kad yang sekarang dihantar di Singapura, A.S. dan UK .. dan tidak lama lagi mendarat di Eropah juga, jenama Crypto.com akan siap meletup pada tahun 2020.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Penafian: Ini adalah pendapat penulis dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat pelaburan. Pembaca harus membuat kajian sendiri.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me