Ulasan Etos: Projek untuk Melancarkan Dompet Mudah Alih Baru – Adakah Perlu Diperhatikan?

Projek cryptocurrency baru yang menarik telah muncul dan bertujuan untuk membuat dompet mudah alih dan mata wang. Ini akan secara hipotesis membantu penggunaan cryptocurrency secara besar-besaran sekiranya berjaya.

Projek itu dipanggil Ethos. Tidak boleh dikelirukan dengan sistem operasi “EthOs” dengan nama yang serupa. Ethos akan membuat dompet mudah alih pelbagai aset dengan reka bentuk keselamatan kunci pintar yang unik.

Sepanduk Atas Perlombongan IQ

Selain itu, pengguna akan dapat menjejaki aset di platform lain seperti bagaimana Syiling.fyi berfungsi. Dompet ini juga akan memungkinkan kepelbagaian aset yang cepat dan mudah tanpa memerlukan pengetahuan perdagangan yang maju.

Syarikat itu akan mengeluarkan cryptocurrency sendiri, Ethos Token. Token tersebut mungkin mempunyai kegunaan yang berbeza pada masa akan datang apabila platform ini lebih popular.

Dompet Ethos

Dompet Mudah Alih Ethos

Imej melalui ethos.io

Syarikat di belakang Ethos menerangkan dirinya sebagai “syarikat perkhidmatan cryptocurrency yang digerakkan oleh rakyat”. Tarikan utama platform Ethos adalah dompet mudah alih pelbagai aset yang mereka kembangkan.

Menurut laman web rasmi, dompet tersebut akan menyokong token bitcoin, “altcoin” dan ERC-20. Tidak ada perincian lebih lanjut mengenai altcoin lain yang akan disokong.

Dompet ini semestinya memungkinkan untuk kepelbagaian automatik berdasarkan kategori dan cepat. Sebagai contoh, nampaknya jika anda hanya menyimpan bitcoin, anda boleh menggunakan dompet untuk mempelbagaikan bitcoin itu menjadi beberapa aset crypto yang lain dengan cepat. Dompet nampaknya akan membolehkan anda memilih jenis aset yang anda ingin mempelbagaikannya, seperti token platform, token utiliti, syiling privasi, dan sebagainya..

Laman web ini juga mendakwa bahawa dompet itu akan menjadi kawasan panas untuk aktiviti airdrop. Secara khusus, etos mendakwa bahawa mereka akan mempunyai banyak perkongsian dengan projek blockchain lain yang akan melakukan penurunan udara ke dompet etos.

Baru-baru ini, penurunan udara menjadi kaedah yang agak popular bagi beberapa projek blockchain yang lebih kecil untuk mendapatkan token di tangan orang ramai. Walau bagaimanapun, titisan udara juga menjadi sumber kekeliruan kerana sebilangan pengguna tidak memahami jenis dompet apa yang diperlukan agar dapat diterima di udara. Kami telah menulis mengenai perkara ini mengenai paparan udara OmiseGO sebelumnya.

Nampaknya penurunan udara yang berlaku di platform Ethos sebenarnya tidak akan menjadi “titisan udara” seperti yang ditentukan hari ini, biasanya bermaksud token ERC-20 yang diberikan kepada pemegang ETH. Sebaliknya, ini boleh menjadi kaedah pengedaran proprietari yang hanya digunakan di platform mereka.

Syarikat itu belum menentukan rakan kongsi yang telah mereka buat, tetapi mereka menyatakan bahawa mereka sudah mempunyai beberapa dan ada banyak lagi yang teruja untuk terlibat.

Token Ethos

Logo Etos

Token Ethos. Imej melalui Fotolia

Laman web rasmi juga menerangkan mata wang asli yang akan ada untuk dompet. Walau bagaimanapun, laman web ini nampaknya tidak yakin dengan apa sebenarnya Ethos Token.

Pertama, Token Etos dapat dihantar ke mana sahaja tanpa bayaran transaksi. Namun, ia juga menyatakan bahawa Token Ethos dapat digunakan untuk membayar yuran transaksi (serta “perkhidmatan” lain yang tidak ditentukan di platform).

Sekiranya pengguna dapat membayar, misalnya, yuran transaksi bitcoin menggunakan token etos, maka itu mungkin menjadi kes penggunaan yang menarik jika hasilnya adalah yuran transaksi yang lebih rendah. Ini nampaknya tidak dijelaskan di laman web utama, dan jadi sukar untuk memastikan dengan tepat apa maksudnya di sini.

Menggali sedikit lebih mendalam, kami dapati projek tersebut kertas putih. Kertas itu sendiri tersembunyi di dalam Soalan Lazim di bawah soalan tertentu. Paling tidak, pilihan reka bentuk yang pelik.

Menurut kertas putih, token akan digunakan untuk melakukan beberapa tugas ke depan yang cukup lurus seperti “mengurangkan kos bagi pengguna untuk transaksi yang berkaitan dengan kripto”. Kemudian ada beberapa yang lebih sukar untuk diuraikan. Cubalah yang terbaik untuk memahami yang satu ini: “buat mekanisme pemindahan pembayaran mikro yang dapat diskalakan untuk semua perkhidmatan platform”. Tekaan anda mungkin sama baiknya dengan kami.

Malah terdapat lebih banyak gambaran yang tidak jelas di laman web utama, seperti berkata bahawa Token Ethos “[membolehkan] pengguna berinteraksi dengan selamat secara langsung dengan rantaian blok”. Oleh itu, mereka mengatakan secara tidak langsung “tidak selamat” untuk “berinteraksi secara langsung dengan blockchain”?

Laman web ini juga cukup berhati-hati, menggunakan legalese tertentu. Ia menyatakan dengan jelas bahawa Token Ethos bukan saham dalam syarikat. Mereka tidak memberikan hak suara, dan tidak memberi hak kepada siapa pun untuk mendapat dividen. Ini mungkin dilakukan sebagai langkah untuk mengelakkan SEC daripada melabelkan mata wang mereka sebagai “keselamatan.”

Pada halaman yang sama, laman web ini membuat komen yang lebih kabur yang menyiratkan bahawa token Ethos mungkin “digunakan untuk mengirim nilai, serupa dengan PayPal”, tetapi ia mengatakan ini tidak mungkin berlaku sehingga suatu masa nanti.

Apa yang mereka maksudkan dengan ini tidak jelas, kerana kami tidak pasti sama ada mereka mengatakan bahawa anda boleh melakukan transaksi Token Ethos sendiri sebagai alat untuk meningkatkan nilai, atau jika mereka akan menjadi tanda token perwakilan untuk mata wang fiat atau yang lain. Kertas putih menunjukkan hubungan ini dengan sokongan fiat, menulis bahawa “Bahagian inti dari platform Ethos adalah gerbang Fiat dan platform kepelbagaian”.

Pemikiran terakhir

Dompet pelbagai aset yang mudah digunakan kemungkinan akan menemui penonton dalam komuniti cryptocurrency. Terutama di antara mereka yang baru menggunakan cryptocurrency, dan tidak mahu memuat turun banyak dompet nod penuh di komputer mereka dengan beratus-ratus gigabait data blockchain. Begitu juga, simpanan aset dalam bursa tidak selamat untuk jangka masa panjang, dan dompet pelbagai aset menarik.

Walau bagaimanapun, Ethos mungkin berada di belakang beberapa persaingan mereka. Dompet pelbagai aset seperti Exodus dan Jaxx sudah ada dan cukup popular. Selanjutnya, dompet pelbagai aset baru akan keluar tahun ini yang menawarkan insentif tambahan. Sebagai contoh, Celsius Network akan mengeluarkan dompet multi-asetnya sendiri yang akan membolehkan pengguna memperoleh minat terhadap cryptocurrency yang didepositkan pada kadar sekitar 9% per tahun.

Namun, jika kelebihan yang diberikan oleh Token Ethos cukup menarik, ia dapat menarik pengguna. Terutama jika mereka perlu membuat banyak transaksi kecil, dan jika platform Ethos dapat mengurangkan yuran transaksi mereka entah bagaimana.

Ini sekali lagi tidak jelas pada ketika ini. Walau apa pun, Ethos adalah projek untuk mengawasi anda. Ini mungkin mempunyai beberapa ciri menarik ketika dompet itu disiarkan dalam masa terdekat.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me