Ulasan Hodly: Adakah Selamat Membeli CryptoCurrency Dengan?

Kemas kini 15 Mei 2019: Hodly telah ditutup untuk pengguna baru. Pertimbangkan untuk menggunakan IQ Option untuk tujuan perdagangan crypto anda.

Hodly adalah dompet mudah alih cryptocurrency baru yang baru sahaja dilancarkan ke banyak peminat dan merupakan perkhidmatan terbaru yang menawarkan “fiat gateway”.

Ini pada dasarnya adalah pertukaran cryptocurrency yang memberi anda pilihan untuk membeli cryptocurrency dengan mata wang Fiat anda. Dalam kes Hodly, ini dilakukan melalui penggunaan kad kredit / debit peribadi anda.

Hodly juga dimulakan oleh pasukan yang sama yang telah mencipta IQ Option. Ia diciptakan sebagai alternatif untuk CFD mereka dan produk pilihan bagi peniaga yang ingin membeli duit syiling fizikal.

Namun, persoalan yang paling penting adalah: Bolehkah pertukaran baru itu dipercayai?

Dalam tinjauan Hodly yang lengkap ini, kami akan melihat syarikat dan langkah-langkah yang diperlukan untuk membeli syiling di Hodly. Kami akan menyelidiki keselamatan, sokongan pelanggan dan bayaran dll.

Gambaran Keseluruhan Syarikat Hodly

Jenama Hodly IQ Option

Seperti disebutkan, Hodly dimulakan oleh pasukan yang sama yang menjalankan IQ Option. IQ Option adalah salah satu broker CFD dan Option terbesar di Eropah dan dikawal sepenuhnya oleh agensi Eropah.

IQ Option Ltd ditubuhkan pada tahun 2013 dan telah mengembangkan jenama dengan banyak. Mereka telah melancarkan Hodly kerana mereka ingin memberikan pilihan kepada peniaga cryptocurrenvy untuk membeli duit syiling fizikal. Ini adalah sesuatu yang tidak anda lakukan semasa membeli produk CFD.

Mereka juga ingin membuat dompet yang agak mudah dan senang difahami. Dompet itu dirancang sebagai kaedah untuk membeli cryptocurrency dengan satu klik butang dan menggunakannya secara berkala untuk pembelian.

Ini adalah sesuatu yang kami persetujui.

Dengan menyediakan pengguna kaedah untuk membeli dan menghabiskan cryptocurrency setiap hari, Hodly meningkatkan penggunaan cryptocurrency secara besar-besaran secara umum.

Panduan Langkah demi Langkah Hodly

Untuk memulakan semakan, kami akan meninjau penilaian proses yang diperlukan untuk membeli cryptocurrency di Hodly. Kami kemudian akan menyelami lebih mendalam mengenai permasalahan atau pemerhatian tertentu yang kami alami.

Membuat Dompet Anda

Untuk membeli dan menerima sebarang kripto di Hodly, anda perlu memiliki dompet. Dompet anda akan dibuat secara automatik semasa anda mendaftar dengan akaun baru.

Daftar di Hodly

Buat Akaun di Hodly

Setelah anda mempunyai akaun Hodly, tidak ada yang menghalang anda membeli, menjual dan menerima duit syiling anda. Walau bagaimanapun, jika anda ingin membelanjakannya atau mengeluarkannya, anda perlu mengesahkan akaun anda.

Pengesahan adalah proses yang mudah dan hanya memerlukan satu bentuk pengenalan. Tidak perlu memuat naik dokumen lain yang diperlukan oleh beberapa pertukaran seperti bukti alamat dll.

Hodly menggunakan perisian pengesahan automatik dari net Verify yang akan melakukan proses pengesahan. Ini bermaksud masa pengesahan mengambil masa sekitar 20 minit untuk diselesaikan.

Pengesahan Hodly

Sahkan Akaun Anda dengan Verifikasi Bersih

Sebaik sahaja anda log masuk ke dompet anda, anda akan mendapat gambaran keseluruhan lengkap mengenai akaun anda termasuk semua kedudukan anda. Lalai untuk dompet adalah menunjukkan jumlah yang anda ada dalam token Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH) dan OTN (lebih lanjut mengenai ini di bawah).

Anda juga akan mempunyai baki wang tunai Fiat di atasnya. Anda boleh memilih untuk memaparkan baki duit syiling anda yang lain di dompet anda dengan memilih “pilih baki”.

Terdapat juga carta asas yang dibentangkan di bawah dengan harga syiling. Ini tidak istimewa dan serupa dengan penentuan peta gerbang fiat yang lebih besar seperti Coinbase.

Membeli Cryptocurrency

Setelah akaun anda disiapkan di Hodly, anda boleh terus membeli koin pilihan anda. Satu-satunya pilihan dana yang boleh anda gunakan adalah kad kredit / debit. Mereka menerima Visa dan Mastercard.

Borang Pemesanan Kad Kredit pada Hodly

Borang Pemesanan Kad Kredit

Jumlah minimum yang boleh anda beli adalah $ 10 dan maksimum ialah $ 100,000. Ini harus mencukupi untuk keperluan pengguna. Sekiranya anda mempertimbangkan untuk membeli duit syiling lebih dari $ 100,000 maka anda mungkin ingin menggunakan pertukaran lain yang mempunyai pilihan dana pendanaan.

Setelah anda memilih duit syiling yang ingin anda beli, anda akan meneruskan seperti biasa dengan butiran kad kredit dan lain-lain. Dengan andaian bahawa semua hapus, cryptocurrency akan segera ditambahkan ke akaun anda. Kami membeli $ 50 untuk jumlah ujian kami.

Menggunakan Syiling Anda

Sebaik sahaja anda membeli duit syiling anda, anda mungkin ingin menghantarnya atau menerima lebih banyak cryptocurrency dari dompet lain. Semasa menerima, dompet anda akan menunjukkan alamat awam anda yang dapat anda gunakan untuk memulakan transaksi. Terdapat juga kod QR yang akan menyelaraskan keseluruhan proses.

Menerima Bitcoin ke Hodly

Menerima Bitcoin ke Hodly

Menghantar sama mudahnya dan anda hanya akan memasukkan alamat yang ingin anda hantar. Semasa kami mencuba ini, mereka mahu kami mengesahkan penarikan diri. Ini dilakukan biasanya di kebanyakan bursa untuk mengelakkan seseorang mencuri duit syiling mereka.

Oleh itu, setiap kali anda memasukkan dompet baru, mereka akan meminta anda mengesahkannya melalui e-mel.

Keselamatan Hodly

Sudah tentu, salah satu soalan terpenting bagi setiap pengguna cryptocurrency adalah betapa selamatnya pertukaran atau dompet. Peretasan pertukaran dan percubaan pancingan data terlalu lama berlaku.

Dengan itu, seolah-olah Hodly menggunakan keselamatan standard industri ketika melindungi koin secara pertukaran. Sebagai contoh, mereka menggunakan penyimpanan sejuk yang merupakan teknik yang akan membawa duit syiling ke luar talian dan “jurang udara” mereka.

Apa maksudnya ini dengan tepat?

Dari saat anda membuat akaun secara berkala, maklumat anda disulitkan dan dihantar ke lokasi luar talian yang selamat. Setelah ini selesai, salinan sandaran dibuat dan disimpan di cakera keras dan dompet kertas. Mereka kemudian mengambil bentuk salinan dompet ini dan menyimpannya di beberapa peti besi bank di lokasi rahsia.

Prosedur Penyimpanan Sejuk Hodly

Prosedur Penyimpanan Sejuk di Hodly

Sudah tentu, terdapat juga risiko kecurian kad kredit / data. Untuk komunikasi yang selamat, mereka menggunakan teknologi Secure Socket Layer (SSL). Mereka juga menggunakan PCI DSS canggih untuk pembayaran kad kredit mereka. Untuk memastikan bahawa semua komunikasi kami dengan platform selamat, mereka menggunakan komunikasi yang disulitkan AES 256.

Perlindungan Data Kad Kredit pada Hodly

Perlindungan Data Kad Kredit pada Hodly

Terakhir, terdapat juga perlindungan di sisi pengguna dalam bentuk pengesahan dua faktor. Ini dapat melindungi pengguna dari sebarang percubaan pancingan data yang mungkin berlaku dari pelaku luaran. Ini dikendalikan melalui pengesahan SMS.

Mereka mendakwa bahawa mereka juga mempunyai prosedur dalaman untuk membatasi jumlah kakitangan yang mempunyai akses ke maklumat penting. Ini sememangnya merupakan langkah bijak memandangkan serangan kejuruteraan sosial yang telah menggunakan titik lemah sebelumnya pada pekerja pertukaran.

Sokongan Pelanggan Hodly

Respons Pelanggan Hodly

Sokongan pengguna

Ini adalah satu perkara yang sangat kami minati ketika melihat pertukaran baru. Dari pengalaman, kita tahu betapa mengecewakannya apabila kita harus menunggu berhari-hari untuk mendapatkan sebarang pengesahan daripada seseorang dalam pasukan.

Hodly mempunyai pilihan sembang segera yang terdapat di papan pemuka. Kami ingin mencubanya sehingga kami menjangkau tetingkap sembang sokongan pelanggan ketika kami menyelesaikan tinjauan. Kami menghubungi mereka pada pukul 10 malam pada Sabtu malam dan ingin menguji tuntutan sokongan pelanggan 24/7.

Masa tindak balas secara harfiah dalam beberapa saat. Ini agak jauh dari masa tindak balas sepanjang hari yang telah kita lihat di pertukaran lain. Sudah tentu, ini mungkin disebabkan oleh perkhidmatan baru tetapi kita dapat memberi mereka keraguan.

Memandangkan mereka menyelesaikan pengesahan mereka dengan algoritma NetVerify, ini bermaksud bahawa anda tidak perlu menunggu pengesahan manusia. Biasanya inilah yang dihadapi oleh kebanyakan pertukaran.

Sudah tentu, selalu ada kemungkinan perisian tersebut tidak dapat membaca ID anda untuk beberapa sebab dan dalam hal ini, mereka mungkin meminta lebih banyak maklumat atau harus mengesahkannya secara manual.

Perlindungan dan Bayaran Syiling

Aplikasi Hodly merangkumi 13 cryptocurrency. Berikut adalah senarai semua duit syiling yang boleh anda beli di dalam dompet.

Syiling Terdapat di Hodly

Syiling Terdapat di Hodly

Walaupun ini akan memuaskan kebanyakan orang yang ingin membeli cryptocurrency dengan serta-merta, kami terkejut kerana terdapat beberapa duit syiling yang dikecualikan. Contohnya, anda tidak boleh membeli EOS, Monero (XMR), Cardano, IOTA atau DASH. Ini adalah duit syiling yang banyak orang gunakan dan mungkin kecewa.

Sudah tentu, tidak ada yang menghalang mereka untuk menggunakan Hodly sebagai pintu masuk Fiat mereka dan memindahkan syiling ke bursa lain untuk mereka membeli syiling di atas.

Yuran Hodly untuk Membeli

Dari segi bayaran, ini tidak dinyatakan di laman web. Namun, kami menghubungi sembang untuk mendapatkan lebih banyak maklumat. Mereka segera menjawab permintaan kami dan mengesahkan bahawa tidak ada bayaran semasa deposit dengan kad anda.

Namun, apabila anda membeli duit syiling, anda akan dikenakan komisen 4.9%. Kami juga mengesahkan ini semasa kami mengira jumlah Bitcoin yang kami terima setelah pembelian kami. Ini berada di tahap yang lebih tinggi tetapi masih di bawah komisen 5% Bitstamp.

Walaupun bayaran jual / beli berada di tahap tinggi, tidak ada bayaran yang dikenakan untuk menarik dan deposit di bursa dengan Crypto. Semasa anda membuat transaksi, anda hanya akan dikenakan yuran rangkaian yang merupakan yuran pelombong.

Apa itu Token OTN?

Anda juga akan menyedari bahawa anda mempunyai pilihan untuk membeli token OTN di Hodly. Cukup sederhana, token OTN adalah token asli dari Open Trading Network. Ini pada dasarnya adalah pertukaran jaminan dan desentralisasi 100%.

OTN beroperasi menggunakan teknologi kontrak pintar yang akan memudahkan pertukaran antara dua blockchain yang tidak serasi. Contohnya, jika anda ingin menukar Ethereum (ETH) dengan Bitcoin dengan orang lain, maka token OTN boleh bertindak sebagai token kecairan perantara.

Tinjauan Rangkaian Dagangan OTN

Gambaran Keseluruhan Token OTN. Sumber: otn.org

Tidak seperti banyak token standard ERC20 yang lain, tidak ada penjualan ramai untuk token OTN. Mereka diedarkan melalui beberapa jalan termasuk melalui platform perdagangan IQ Option dan juga kepada pemegang OTN yang ada. Ini disebut “Airdrops”.

Pilihan Berbual Hodly

Selain dapat menjangkau layanan pelanggan melalui jendela sembang, Anda juga mempunyai pilihan untuk berbual dengan sejumlah peniaga lain dalam kumpulan duit syiling tertentu. Ini boleh menjadi bagus jika anda mahu seseorang mengeluarkan idea.

Pilihan ini untuk berbual dengan kumpulan malangnya hanya terbuka untuk peniaga yang telah melabur lebih dari $ 300 di platform Hodly. Oleh itu, kami tidak dapat menyertai sebarang perbualan. Walau bagaimanapun, kami dapat melihat apa yang sedang dibincangkan di kalangan peniaga lain.

Perbualan itu kebanyakannya berkaitan dengan pertanyaan mengenai pembayaran, pengeluaran dan lain-lain. Tidak banyak perbincangan yang hebat dan mendalam. Mungkin ini kerana masih platform baru dan peniaga masih pemula.

Oleh itu, anda harus mempertimbangkan beberapa kumpulan telegram perdagangan lain jika anda mahukan analisis dan pendapat yang lebih mendalam.

Aplikasi Mudah Alih Hodly

Sudah tentu, salah satu daripada banyak kelebihan dompet Hodly adalah terdapat versi mudah alih. Ini sangat baik bagi pengguna yang ingin menggunakan dompet cryptocurrency mereka untuk membayar barang di Point of sale.

Dompet web Hodly kini tersedia di iOS dan Android. Berikut adalah tangkapan skrin dari kedai iTunes untuk aplikasi iOS. Kami memuat turun aplikasi untuk mendapatkan idea mengenai UX. Ia direka dengan baik dari perspektif antara muka.

Tangkapan Skrin Mudah Alih Hodly

Tangkapan Skrin iOS Dompet Bergerak Hodly. Sumber: iStore

Memang, cukup mudah bagi pengguna baru untuk mencari maklumat terpenting di akaun termasuk jual beli, penjelajah portfolio dan gambaran keseluruhan transaksi.

Satu perkara yang tidak disukai oleh kami ialah penilaian aplikasi di iStore. Namun, setelah diperiksa lebih lanjut, kami melihat bahawa penilaian ini hanya dari 9 pengguna yang kebanyakannya mengeluh mengenai bayaran. Seperti yang kami sebutkan, bayarannya lebih tinggi daripada biasa tetapi bukan yang paling mahal di pasaran.

Juga menyenangkan apabila setiap aduan ditindaklanjuti oleh sokongan pelanggan yang berminat untuk memperbaiki keadaan. Sama seperti pengalaman berbual dalam talian kami, mereka nampaknya responsif terhadap masalah masyarakat.

Lebih-lebih lagi, jika anda melihat ulasan yang dikemukakan di gedung permainan Google, itu jauh lebih positif. Maklum balas difokuskan pada perkhidmatan pelanggan dan juga antara muka pengguna.

Ulasan Gedung Google Play

Ulasan Gedung Google Play. Sumber: Kedai mainan

Yang juga menarik bagi kami adalah kenyataan bahawa terdapat lebih banyak ulasan dan muat turun di Google play (281). Mungkin lebih banyak pengguna di ruang Crypto adalah pengguna Android dan memilihnya kerana ini.

Ciri-ciri lain

Terdapat beberapa ciri menarik lain yang kami fikirkan bermanfaat untuk diperhatikan kepada anda mengenai dompet cryptocurrency Hodly. Salah satunya adalah kenyataan bahawa mereka mendakwa mereka akan menyokong garpu cryptocurrency. Ini adalah sesuatu yang tidak akan dinyatakan oleh banyak pertukaran.

Sebagai contoh, baru-baru ini kami mempunyai drama dengan peniaga yang cuba mengeluarkan Zclassic mereka dari Cryptopia untuk mencuba dan memperdagangkan Bitcoin Private garpu. Mereka melakukan ini kerana Cryptopia memberitahu bahawa mereka tidak akan menyokongnya.

Aplikasi Hodly

Sudah tentu, kami ingin melihat bagaimana ikrar ini dapat dilaksanakan dengan garpu sebenar. Terdapat banyak garpu yang berlaku hari ini dan mereka dapat mengikuti perkembangannya mungkin agak sukar bagi pasukan Hodly.

Dalam aplikasi ini, ada fitur yang disebut “explorer utama”. Ini pada dasarnya adalah gambaran keseluruhan semua pergerakan pasaran cryptocurrency serta berita, maklumat dan carta yang berkaitan dengan duit syiling itu sejak beberapa hari lalu.

Beberapa Perkara Yang Kami Tidak Suka

Terdapat beberapa perkara yang tidak kami gemari dengan dompet Hodly dan pemikiran yang memerlukan peningkatan.

Sebagai contoh, pakej charting di Hodly sangat asas. Carta hanya untuk melihat di mana harga telah meningkat sejak beberapa jam / minggu / bulan yang lalu. Tidak ada pilihan untuk memetakan garis trend atau membuat kajian.

Walaupun carta ini semudah yang ada di Coinbase, kami menjangkakan pakej charting yang jauh lebih maju dari syarikat yang sama yang menghasilkan platform perdagangan IQ Option. Platform itu menggunakan banyak ciri charting yang ada di pasaran.

Perkara lain yang kami anggap malang adalah bahawa seseorang hanya mempunyai pilihan untuk membeli melalui kad. Walaupun ini nampaknya merupakan cara terpantas, jauh lebih berpatutan untuk menggunakan dana pendanaan. Bagi pengguna yang berada di EU, mereka mungkin juga ingin menggunakan SEPA yang biasanya dihapus hanya dalam sehari.

Kesimpulannya

Tujuan mencipta Hodly adalah untuk mengembangkan dompet cryptocurrency yang mudah dan mudah difahami. Dari pandangan kami, ini adalah sesuatu yang berjaya dicapai oleh pemaju di IQ Option.

Antara muka pengguna bersih dan aplikasinya disusun dengan baik. Ini menjadikannya mudah untuk dilayari dan perdagangan dapat dilakukan dengan aman dan dalam beberapa minit. Sekiranya anda ingin mengeluarkan duit syiling, pengesahan diperlukan tetapi ini dilakukan sekitar 15-20 minit.

Walaupun bayaran perdagangan agak tinggi, tidak ada kos untuk mengeluarkan duit syiling. Kami ingin melihat sejumlah aset cryptocurrency lain tersedia untuk dibeli serta pilihan dana lain seperti wire.

Dengan itu, sokongan pelanggan tidak dapat ditandingi dari segi kepantasan. Kami berharap pasukan Hodly dapat mengekalkannya dalam beberapa bulan akan datang apabila jumlah peniaga di platform meningkat.

Jadi, adakah Hodly dompet cryptocurrency untuk anda? Itu bergantung pada beberapa faktor.

Sekiranya anda mencari platform perdagangan maju dengan banyak pasangan cryptocurrency dan jumlah yang banyak, anda mungkin lebih baik dilayan dengan menggunakan salah satu pertukaran cryptocurrency yang lebih mantap seperti Poloniex atau Kraken.

Namun, jika anda mencari kaedah mudah dan selamat untuk membeli pasangan crypto teratas dengan serta-merta, maka Hodly boleh menjadi pertaruhan terbaik anda.

Gambar Pilihan melalui Hodly

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me