Ulasan Penyemak Imbas BAT & Berani: Menciptakan Semula Iklan Digital

Penyemak imbas Brave dan Token Perhatian Asas (BAT) asalnya adalah salah satu konsep paling revolusioner dalam pengiklanan digital dalam talian sehingga kini.

Penyemak imbas yang dipertingkatkan privasi ini semakin popular dan orang ramai memuat turunnya secara berkala. Mereka juga menggunakan ganjaran penyemak imbas untuk mendapatkan BAT sebagai pertukaran untuk perhatian mereka sehingga mendorong permintaan token dan penyemak imbas lebih jauh.

Walau bagaimanapun, adakah ia bernilai semua gembar-gembur?

Dalam ulasan Basic Attention Token ini, saya akan berusaha menjawabnya. Saya juga akan melihat ekosistem Berani dan kes penggunaan jangka panjang untuk token BAT.

Apa itu Token Perhatian Asas?

The Token Perhatian Asas adalah token asli yang digunakan dalam ekosistem Berani.

Brave menawarkan penyemak imbas berfokus privasi yang melindungi pengguna daripada iklan dan pelacak pihak ketiga. Pada penyemak imbas ini penerbit, pengiklan dan pengguna semua diberi insentif untuk membantu setiap pihak menghasilkan nilai terbanyak.

Projek token dan Brave cukup menarik kerana ia berusaha menyelesaikan beberapa masalah asas yang ada sekarang dengan iklan digital.

Sebagai contoh, pengguna semakin sedar bagaimana data mereka disalahgunakan oleh syarikat media sosial seperti Facebook. Ini dibuktikan dengan permintaan yang semakin meningkat untuk perisian penyekat iklan, yang kini beroperasi di lebih dari 600 juta peranti mudah alih dan desktop di seluruh dunia.

Industri nampaknya tidak lagi mampu menyelaraskan insentif antara pengiklan, penerbit dan pengguna. Ekosistem pengiklanan menjadi rancak dengan eksploitasi data (data peribadi pengguna dieksploitasi, serta biaya tinggi data dari memuat turun iklan yang tidak relevan dan tidak pribadi) dan pelaporan keterlibatan pengguna yang tidak tepat.

Permintaan untuk BAT, token ERC20, akan didorong oleh faktor-faktor berikut:

  • Pengiklan membayar Penerbit dalam BAT agar iklan mereka dilihat oleh pengguna
  • Pengguna memperoleh BAT ketika mereka melihat iklan. Perhatian pengguna dipantau pada perangkat mereka dan di browser Brave menggunakan teknologi pembelajaran mesin (data peribadi selalu terkandung di dalam peranti yang digunakan).
  • Pengiklan mendapat ROI yang lebih baik hasil daripada sistem berasaskan insentif yang lebih tepat

Bagaimana Perhatian Diukur?

Brave menggunakan pendekatan unik untuk mengukur perhatian di peringkat penyemak imbas, yang bermaksud ia melacak penglibatan pengguna dalam tab aktif dalam masa nyata, yang menampilkan iklan yang relevan berdasarkan masa yang dihabiskan untuk menelusuri kandungan tertentu di tab.

Penyemak imbas mengira ‘skor perhatian’ berdasarkan sama ada halaman dilihat selama sekurang-kurangnya 25 saat, dan jumlah masa yang dihabiskan di halaman tersebut. Data lain (seperti jenis kandungan yang dilihat) disertakan dan dikirim ke sistem buku besar Brave, yang merekod dan mengirim pembayaran kepada penerbit dan pengguna berdasarkan skor perhatian akhir.

Proses ini membolehkan BAT untuk mengukur perhatian pengguna dengan lebih berkesan dan memberi penghargaan kepada penerbit dan pengguna dengan tepat.

Syarikat ini juga menawarkan penggunaan Mesin pembelajaran untuk menyediakan proses yang unggul untuk mengesan aktiviti pengguna untuk berkongsi iklan yang lebih relevan.

Hari ini, perkhidmatan iklan digital menggunakan Kuki dan pelacak pihak ketiga yang lain, yang sering gagal dengan menayangkan iklan untuk produk yang telah dibeli oleh pengguna.

Mengurangkan Kos Data & Menggantikan Rangkaian Iklan Berpusat

Menurut New York Times, $ 23 dari rata-rata bil telefon bulanan pengguna digunakan untuk membayar lebar jalur yang dibelanjakan untuk iklan dan pelacak, yang mengakibatkan 21% lebih sedikit hayat bateri.

Data dari penerbit berikut menunjukkan bagaimana kos memuat turun iklan + penjejakan adalah sebahagian besar dari kos kandungan:

Kos Iklan Dibandingkan

Sumber Gambar: berani.com

Seperti yang dijelaskan oleh pengasas Brave Co Brendan Eich, “kami membayar untuk diganggu oleh iklan”. Penyemak imbas Berani mengurangkan lebar jalur dengan menyekat iklan yang tidak berkaitan dan hanya menayangkan iklan yang sesuai dengan minat pengguna berdasarkan pemantauan perhatian di dalam peranti mereka.

BAT juga bertujuan untuk menggantikan rangkaian iklan (atau ‘pertukaran iklan’). Orang tengah ini membantu menangani broker antara penerbit yang mencari iklan, dan pengiklan yang mencari ruang penerbitan.

Bagaimana Rangkaian Pengiklanan Berfungsi

Sumber Gambar: liedamnedlies.com

Namun melalui proses ini, apa yang diperoleh dalam kecekapan hilang dalam kualiti iklan yang ditunjukkan kepada pengguna yang relevan.

Semakin banyak rangkaian pengiklanan yang terdapat pada urus niaga broker antara penerbit dan pengiklan dalam sistem, semakin jauh pengiklan dan penerbit terpisah antara satu sama lain, yang mengakibatkan lebih banyak iklan tidak pribadi ditampilkan kepada orang yang salah semata-mata demi pertukaran orang tengah ini memperoleh lebih banyak wang.

Rantai Daisy Contoh Iklan

Sumber Gambar: liedamnedlies.com

BAT sepenuhnya mendesentralisasi rangkaian iklan ini, memungkinkan penerbit dan pengiklan untuk saling berurusan secara langsung melalui teknologi pemantauan perhatian penyemak imbas BRAVE, yang meningkatkan kualiti iklan yang ditampilkan sambil mengekalkan kecekapan.

Rantai Daisy Contoh Iklan

Sumber Gambar: Whitepaper BAT

BAT, seperti kebanyakan token lain, boleh digunakan sebagai utiliti di platform penyemak imbas Brave, atau diperdagangkan untuk Bitcoin dan syiling lain di bursa awam seperti Binance.

Brave mempunyai rancangan untuk menyediakan beberapa kes penggunaan untuk pengguna yang memegang token BAT. Sebagai contoh, Penerbit akan dapat menawarkan kandungan premium bagi mereka yang membayar menggunakan BAT. Pengguna juga akan diberi token kerana mempromosikan kandungan penerbit itu sendiri.

Brave Browser V1.0 Dikeluarkan

Penyemak imbas Brave menghabiskan masa yang lama dalam tempoh beta, tetapi versi pengeluaran Brave 1.0 yang pertama adalah akhirnya dilepaskan pada 13 November 2019. Ini adalah titik tolak untuk internet, kerana penyemak imbas Brave ini adalah demon laju, dan sangat fokus pada privasi penggunanya. Dengan pendekatan penyekat iklan yang menjanjikan dan janji pembayaran BAT, penyemak imbas Brave kini berada di puncak ledakan.

Dengan lebih dari 8 juta pengguna global, penyemak imbas Brave 1.0 menjanjikan kepantasan, privasi, dan jangka hayat bateri yang lebih baik untuk peranti mudah alih mereka.

Terdapat dua sebab yang sangat jelas mengapa Brave kini menjadi penyemak imbas terkemuka di pasaran, dan tidak ada yang berkaitan dengan potensi memperoleh BAT dengan menggunakan penyemak imbas.

Inilah yang menjadikan Brave penyemak imbas khas.

Tiada pertukaran antara Kepantasan & Keselamatan

Brave adalah penyemak imbas terpantas yang tersedia untuk mana-mana sistem operasi, sama ada digunakan pada peranti mudah alih atau mesin desktop. Penggunaan memori penyemak imbas sangat rendah, dan laman web memuat lebih cepat juga. Masa pemuatan tuntutan yang berani adalah 3-6x lebih pantas daripada penyemak imbas lain, dan saya dapati itu benar.

Asas kepantasan Brave berasal dari rangkaian ciri privasi dan keselamatan terbina dalam. Anda semua mungkin mempunyai laman web berpengalaman yang dimuatkan dengan iklan, pelacak, pop timbul dan sepanduk yang memperlambat peranti anda untuk merangkak ketika ia berusaha untuk melintasi banyak kod yang lain. Walaupun anda boleh menambahkan pemalam yang menyekat iklan dan pelacak di Chrome dan Firefox, penyemak imbas Brave menjalankan ciri ini secara lalai.

Kelajuan Penyemak Imbas Berani

Berani Berbanding dengan Chrome untuk Memuatkan Kelajuan. Imej melalui Berani

Satu kebimbangan privasi baru-baru ini adalah penggunaan kaedah yang dikenali sebagai “cap jari” untuk melacak aktiviti pengguna di seluruh internet, yang membolehkan pengiklan membina profil yang unik dan dapat dikenal pasti untuk mana-mana pengguna yang dilacak tanpa memuatkan kuki di komputer.

Penyemak imbas lain telah mulai menentang cap jari, dan Brave memimpin tuduhan itu. Selain menyekat cap jari, fitur Brave Shield juga menyekat sebilangan besar iklan invasif dan cookie pelacakan.

Brave juga mengesampingkan satu masalah biasa yang terdapat pada penyemak imbas moden. Mereka sering boleh mengganggu laman web untuk menyekat elemen sehingga pengguna tidak dapat mengakses kandungan yang mereka lawati di laman web sejak awal.

Ini bermaksud pengguna harus pergi ke tempat lain untuk mencari maklumat, atau mereka perlu melalui proses yang memakan masa dan menjengkelkan untuk mematikan pemalam keselamatan satu persatu sehingga mereka dapat mengetahui mana yang menyebabkan masalah penyemakan imbas..

Blok Iklan Berani

Memilih iklan mana yang hendak disekat di Brave Browser

Suite privasi Brave menghilangkan keperluan untuk melalui proses yang menyakitkan ini dan menjadikannya lebih pantas dan lebih menjengkelkan untuk mempunyai pengalaman melayari yang selamat. Satu klik pada ikon Brave dan pengguna disajikan dengan menu kecil yang telah menyederhanakan togol untuk menghidupkan dan mematikan ciri keselamatan yang luas dalam tetapan penyemak imbas.

Oleh kerana penyemak imbas Berani dibina pada mesin Chromium yang memberi kuasa kepada Google Chrome, adalah mungkin untuk meningkatkan privasi lebih jauh dengan menambahkan pilihan peluasan anda sendiri dengan cara yang sama seperti yang anda gunakan semasa menggunakan penyemak imbas Chrome. Tetapi hanya kerana Brave dibangun dengan mesin Chromium, itu tidak bermakna anda menyerahkan data anda kepada Google.

Brave telah melucutkan kod khusus Google dari versi enjin Chromiumnya, sehingga tidak hanya menyekat data luar masuk, tetapi juga menyekat data yang sudah ada di dalamnya agar tidak keluar. Intinya ialah anda boleh menggunakan Brave tanpa bimbang bahawa ia berkongsi semua sejarah penyemakan imbas anda dengan Google.

Berani & Kuasa BAT

Inilah ciri yang cuba menggabungkan keperluan pengguna dan pengiklan dengan masalah privasi dan pendapatan yang dihasilkan oleh pengiklanan di laman web di seluruh internet. Ciri itu adalah Brave Rewards, yang mana pengguna dapat memilih jika mereka ingin menyokong laman web dengan pendapatan, namun tetap menjaga privasi mereka.

Apabila memilih Brave Rewards, penyemak imbas Brave akan menukar iklan di laman web dengan iklan tersendiri. Perbezaan utama adalah iklan Berani tidak melacak anda, dan apabila pengguna melihat atau berinteraksi dengan iklan, mereka mendapat ganjaran dengan token BAT.

Brave akan menyimpan 30% daripada pendapatan iklan yang dibelanjakan oleh pengiklan sambil menyerahkan 70% yang lain kepada pengguna Berani. Pengguna juga dapat menggunakan BAT yang ditambahkan ke akun mereka untuk memberi petunjuk kepada pengguna di berbagai media sosial dan laman web lain, atau dengan menyumbang ke laman web kegemaran mereka. Sebagai contoh, Wikipedia adalah penerbit Berani dan dapat disokong dengan sumbangan BAT.

Aliran Token dalam Ekosistem

Aliran nilai Token BAT di Ekosistem. Imej melalui Whitepaper BAT.

Berani mendakwa pengguna rata-rata dapat memperoleh sekitar $ 5 sebulan, dengan angka ini berbeza-beza berdasarkan wilayah tempat mereka tinggal dan faktor lain.

Sebelum pelepasan Brave v1.0 pengguna tidak dapat menarik BAT yang mereka buat menggunakan penyemak imbas. Walau bagaimanapun, sekarang mungkin untuk menarik diri melalui pertukaran cryptocurrency Uphold, dan Brave mengatakan pada tahun depan pengguna akan dapat menebus BAT untuk diskaun produk, kad hadiah, dan langganan, ditambah lagi.

Brave mendapat sokongan daripada pengiklan sejak awal kerana masalah dengan kandungannya yang dilindungi. Namun, ketika dilihat dari mata pengguna yang berusaha menghindari pengawasan perusahaan yang semakin meningkat, model BAT adalah model yang bagus. Dan memandangkan sekarang ada ribuan pengiklan yang menggunakan Brave, walaupun ada yang hanya menguji tahap ini, nampaknya Brave ada di sini untuk tetap.

Satu perkara yang diperlukan sekarang adalah lebih banyak pengguna. Walaupun 8 juta adalah permulaan yang baik, ia jauh dari 250 juta pengguna penyemak imbas Mozilla Firefox atau lebih daripada 1 bilion pengguna Google Chrome.

Sejarah dan Pasukan

Brendan Eich mengasaskan Brave Software pada tahun 2017. Sebagai pencipta JavaScript dan pengasas bersama Firefox, dia sememangnya terbukti mampu mengembangkan perisian berskala besar dan mengganggu ketika dikira.

Pada tahun yang sama ia ditubuhkan, token BAT mengumpulkan $ 35 juta yang mengagumkan hanya dalam masa kurang dari 30 saat semasa ICO mereka.

Ahli Pasukan Berani

Sebilangan Ahli Pasukan Berani. Imej melalui Berani.

Sejak itu mereka memperoleh rakan kongsi awal dan membawa pengembang dan eksekutif bakat terkemuka. Ahli utama pasukan yang lain termasuk:

  • Brian Bondy – Lead Developer, yang diasaskan bersama oleh Brave. Sebelum ini: Khan Academy, Mozilla, dan Evernote.
  • Yan Zhu – Ketua Pegawai Keselamatan Maklumat.
  • Holli Bohren – Ketua Pegawai Kewangan.

BAT beribu pejabat di San Francisco, dengan pejabat tambahan di London. Sehingga Disember 2019, tenaga kerja mereka telah meningkat menjadi lebih dari 100 pekerja.

Pertandingan

Brave mempunyai beberapa pesaing di ruang Blockchain yang mengganggu iklan digital.

Papirus dan Iklan kedua-duanya menawarkan ekosistem pengiklanan berasaskan Blockchain yang serupa. Perbezaan utama adalah bahawa mereka memberi tumpuan terutamanya kepada penerbit dan pengiklan, sehingga pengguna tidak keluar dari persamaan.

Namun, cabaran paling sukar akan datang dari persaingan sengit yang dihadapinya di ruang penyemak imbas web dan mudah alih.

Bahagian Pasaran Penyemak Imbas

Sumber Gambar: berani.com

Pada Mac 2018, Google Chrome, Safari, Internet explorer dan Firefox secara kolektif merangkumi sekitar 90% pasaran penyemak imbas. Keupayaan penyekat iklan dan bahkan ekosistem token berasaskan insentif adalah ciri yang dapat ditiru oleh mana-mana penyemak imbas ini jika mereka memilih untuk.

Berani harus menawarkan lebih banyak lagi agar dapat dianggap sebagai alternatif yang sesuai untuk pengguna sehari-hari.

Prestasi Harga BAT

Token BAT dilancarkan pada bulan Jun 2017 dengan harga $ 0.17. Sebulan kemudian pada 16 Julai 2017, token mencapai tahap terendah sepanjang masa $ 0.066209.

Ia adalah masa yang bernasib baik kerana ia berlaku sebelum rali cryptocurrency yang hebat pada akhir 2017, dan BAT mencapai tahap tertinggi sepanjang masa pada $ 0,980702 pada 9 Januari 2018. Sudah tentu, dari sana ia turun sepanjang tahun 2018 kerana keseluruhan cryptocurrency ruang mengalami pasaran beruang yang dalam.

2019 menyaksikan pemulihan pada awal tahun, dengan BAT mencapai $ 0,44391 pada 21 April 2019. Sudah tentu, ia turun dari tahap tersebut tetapi telah bertahan dengan cukup baik pada tahun 2019 berbanding dengan banyak altcoin lain.

Prestasi Harga BAT

Prestasi Harga BAT. Imej melalui CMC.

Pada awal Disember 2019, ia tetap berada di atas harga pelancarannya dan diperdagangkan pada $ 0.186301 pada 4 Disember 2019. Seminggu awal token BAT telah mencapai $ 0.277868 ketika ia meningkat berikutan pelancaran pelayar Brave pengeluaran pertama.

Carta menunjukkan bahawa harga BAT (seperti kebanyakan syiling lain) bergerak sesuai dengan gelombang umum sentimen pasaran di sekitar mata wang kripto. Seperti kebanyakan projek blockchain, saya percaya akan memerlukan sedikit masa sebelum teknologi ini disahkan cukup untuk token mula menentukan trend harganya sendiri di pasaran mata wang kripto.

Pasaran BAT & Penyimpanan

Ketika datang ke pasar untuk BAT, itu adalah token yang cukup popular dan disenaraikan di sejumlah bursa termasuk Binance, Coinbase Pro, Bittrex, Huobi dll. Walau bagaimanapun, lebih dari 50% jumlah ini kini berlaku di dua pertukaran teratas.

Ini bukan salah satu pertukaran pilihan kami dan hakikat bahawa sebahagian besar perdagangan berlaku di sini adalah masalah yang berpotensi untuk kecairan pasaran terbuka. Ini bermaksud bahawa pertukaran ini boleh memberi kesan yang besar di pasaran untuk BAT.

BAT Binanace

Daftar di Binance dan Beli Token BAT

Setelah itu, kecairan individu pada buku pesanan pertukaran seperti Binance cukup mendalam dan cair. Ini bermaksud bahawa anda dapat melaksanakan pesanan anda dengan sedikit slip (walaupun untuk pesanan blok besar itu).

Setelah anda memiliki Kelawar anda, anda memerlukan tempat untuk menyimpannya dengan selamat. Penyemak imbas Berani menggunakan Uphold untuk menyimpan token anda semasa anda memperolehnya untuk melihat iklan, jadi itu selalu menjadi pilihan.

Bat juga merupakan token ERC-20, jadi jika anda sudah memiliki dompet yang menyokong token jenis ini, anda boleh menggunakannya. Sekiranya tidak, terdapat banyak pilihan. Ini termasuk dompet seperti MetaMask, MyEtherWallet dan dompet perkakasan seperti Trezor / Ledger.

Kelebihan & Keburukan

Berdasarkan tinjauan ini terdapat sejumlah peluang dan cabaran yang telah saya kenal pasti dengan penyemak imbas Brave. Ini hanya pendapat saya dan saya mendorong anda untuk membuat kajian sendiri.

Pertama, mari kita lihat beberapa peluang yang kita ada dengan Berani & BAT:

  • Dengan cara Blockchain yang benar, BAT bertujuan untuk menggantikan pertukaran iklan orang tengah yang bertanggungjawab mencemarkan pengalaman iklan dengan membuat rangkaian desentralisasi berdasarkan insentif di mana penerbit, pengiklan dan pengguna dapat saling memenuhi keperluan masing-masing dengan lebih berkesan.
  • Pasukan ini sangat berpengalaman dan terbukti berjaya mencipta teknologi yang mengganggu
  • Penyemak imbas Braves memberikan kelajuan yang jauh lebih pantas sebagai hasil dari ciri penyekat iklannya
  • Penyemak imbas privasi Braves sudah siap dan berfungsi dengan 10 juta pengguna bulanan
  • Penyemak imbas memantau perhatian pengguna dalam masa nyata, sambil menjaga kerahsiaan dan kerahsiaan pengguna
  • Orang ramai semakin menyedari bagaimana iklan memberi kesan negatif terhadap pengalaman mereka. Ini ditunjukkan oleh peningkatan perisian penyekat iklan di peringkat global (600m peranti). Pada masa yang sama, penerbit tradisional telah kehilangan sekitar 66% dari pendapatan iklan mereka selama satu dekad yang lalu

Pertumbuhan Pengguna yang Berani

Pertumbuhan Pengguna Harian yang Berani. Imej melalui Berani.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa kekurangan dan cabaran yang mungkin dihadapi oleh penyemak imbas. Ini merangkumi beberapa perkara berikut:

  • BAT bergantung pada orang yang menggunakan penyemak imbas Brave, yang mungkin menjadi masalah kerana persaingan yang kuat dari Google Chrome, Safari dan bekas syarikat Brendan – Firefox. Terdapat perbincangan mengenai Brave yang mengembangkan peluasan Chrome untuk memperlihatkan penyelesaiannya kepada lebih banyak pengguna, tetapi belum ada tarikh peluncuran yang dapat disahkan.
  • Pengiklan mungkin masih menghadapi cabaran dengan mengubah pengguna menjadi pelanggan yang membayar. Nampaknya profil pengguna penyemak imbas Brave adalah seseorang yang:
    1. Sudah menggunakan atau berminat menggunakan penyekat iklan
    2. Mahukan pengalaman melayari yang lebih pantas
    3. Mahu dibayar untuk melihat iklan
    4. Ingin melihat iklan yang lebih relevan
    5. Mahu menjimatkan wang pada data mudah alih

    Pada masa ini tidak begitu jelas yang mana antara 5 sifat yang paling tepat menggambarkan pengguna Berani. Seseorang harus menganggap bahawa mempunyai akses ke penyekat iklan adalah yang paling penting.

    Namun, agar Brave memberikan ROI yang lebih tinggi kepada pengiklan, mereka harus menarik pengguna yang bersedia membayar produk yang mereka temui melalui iklan, walaupun mereka mungkin hanya menggunakan perkhidmatan tersebut untuk mendapatkan token dengan melihat iklan ini.

    Umumnya, orang yang berminat melihat iklan dengan wang biasanya tidak mampu membayar produk yang diiklankan kepada mereka, dan dalam keadaan terburuk, mungkin berusaha memanipulasi pandangan mereka untuk mendapatkan lebih banyak token.

    Ini boleh menjadi perhatian bagi pengiklan yang berharap dapat menarik pelanggan sebenar dan meningkatkan penjualan dengan menggunakan Brave.

    Kesimpulannya

    Penyemak imbas yang berani menghadapi persaingan sengit seperti Google Chrome, Safari, Firefox dan lain-lain. Walaupun pada masa ini mereka menunjukkan pertumbuhan yang memberangsangkan dengan 8 juta pengguna bulanan, penyemak imbas perlu membentuk perkongsian strategik yang besar yang membolehkan BAT disatukan dalam pengalaman melayari pengguna sehari-hari di seluruh web.

    Pada masa yang sama, pengiklan akan memerlukan jaminan bahawa model berdasarkan insentif yang dicadangkan akan benar-benar membantu mereka mengubah dolar iklan mereka menjadi penjualan produk, dan bukan hanya menjamin lebih banyak tontonan iklan.

    Walaupun Adblocker dan ekosistem berasaskan token adalah cadangan nilai yang hebat, saya percaya apa yang akhirnya akan membawa Brave dan token Perhatian asasnya kepada penggunaan besar-besaran adalah penjimatan kos dari pengurangan data yang dibelanjakan untuk muat turun iklan dan pelacak.

    Daya tarikan penyemak imbas yang dapat membantu orang mengurangkan 20% daripada bil telefon bulanan mereka semakin meluas dan dapat digunakan untuk membentuk perkongsian dengan penyedia data mudah alih seperti Verizon dan AT&T.

    Muat turun dan pelacak iklan berharga pengguna $ 23 sebulan dalam data mudah alih. Penyemak imbas Braves mengurangkan kos ini dengan ketara menerusi teknologi penyekat iklannya.

    Berdasarkan pengetahuan ini, Brave dapat bekerjasama dengan AT&T, Verizon, dan penyedia data mudah alih lain untuk memberi ganjaran kepada pelanggan dengan potongan harga pada rancangan data tanpa had ketika mereka menggunakan penyemak imbas Brave di telefon bimbit mereka.

    Dari AT&Perspektif T dan Verizon, jika pelanggan berkomitmen untuk menggunakan penyemak imbas lebar jalur rendah, penyedia data dapat menawarkan mereka data tanpa had dengan kos yang lebih rendah untuk perniagaan mereka.

    AT&T dan Verizon dapat memanfaatkan orang yang membayar harga yang sedikit lebih rendah untuk rancangan data tanpa had mereka (contohnya diskaun $ 10 atau $ 15) kerana pengguna yang sama mungkin menjimatkan penyedia mudah alih $ 20 atau $ 30 per akaun dengan menggunakan penyemak imbas Brave untuk mengurangkan purata bulanan mereka penggunaan data sebanyak 0.5GB.

    Pada akhirnya, nilai penyemak imbas Braves ke AT&T dan Verizon akan membantu mereka mengurangkan kos melayani pelanggan mereka dengan data yang tidak terhad. Kerjasama seperti itu dapat membolehkan Brave dan BAT mengakses beberapa juta pengguna lagi.

    Tidak ada sebutan mengenai perkongsian penyedia data mudah alih yang berlaku, tetapi sebagai pengguna, saya pasti teruja dengan kemungkinan Verizon mengenakan saya $ 15 lebih sedikit untuk menggunakan pelan data tanpa had mereka dengan hanya menukar penyemak imbas dan membeli BAT.

    Masih terlalu awal untuk diberitahu, tetapi saya tidak akan membiarkan Brendan dan pasukannya meneroka rancangan data mudah alih dengan potongan harga sebagai insentif yang ideal untuk mendorong lebih banyak penggunaan arus perdana dan peningkatan paparan iklan sukarela di Brave Browser.

    Gambar Pilihan melalui basicattentiontoken.org

    Penafian: Ini adalah pendapat penulis dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat pelaburan. Pembaca harus membuat kajian sendiri.

    Mike Owergreen Administrator
    Sorry! The Author has not filled his profile.
    follow me