Ulasan Roti (BRD): Ganjaran Token dari Roti Dompet

Roti (BRD) mendapat perhatian baru-baru ini yang menyaksikan dompet roti berkembang kepada 2 juta pengguna di lebih 170 negara.

Cryptocurrency berdasarkan ganjaran ini membolehkan pengguna mendapat diskaun dan perkhidmatan tambahan dengan berbelanja dengan token. Ini mendorong mereka untuk terus berada dalam ekosistem Roti. Roti juga terkenal sebagai salah satu projek terawal yang menyelesaikan ICO di Binance Launchpad.

Walau bagaimanapun, adakah projek ini benar-benar diusahakan?

Dalam tinjauan Bread ini, kami akan melihat secara mendalam projek tersebut termasuk teknologinya, pembangunan dan peta jalan yang akan datang. Kami juga akan menganalisis kemungkinan kes penggunaan jangka panjang dan penggunaan token BRD secara besar-besaran di pasaran.

Dompet Roti

Kami tidak dapat membincangkan token BRD tanpa membincangkan mengenai Dompet roti. Ini adalah dompet cryptocurrency mudah alih yang tersedia untuk Android dan iOS sebagai muat turun percuma. Maklumat peribadi tetap dalam kawalan anda kerana dompet tidak memerlukan maklumat peribadi untuk dimuat turun atau disediakan.

Pengguna boleh mengimport dompet yang ada, atau mereka dapat membuat yang baru. Sekiranya dompet baru dibuat, anda akan menerima frasa benih mnemonik 12 perkataan yang boleh digunakan kemudian untuk memulihkan dompet anda sekiranya berlaku sesuatu pada peranti mudah alih anda. Kunci peribadi yang dihasilkan oleh dompet hanya tinggal di peranti anda, jadi anda tidak perlu risau Roti digodam dan kehilangan duit syiling anda.

UI Dompet Roti

Tangkapan Skrin Dompet Roti di kedai iTunes

Antara muka pengguna untuk dompet Roti mudah digunakan, dengan pilihan yang jelas untuk menghantar dan menerima duit syiling. Di beberapa negara, anda juga akan dapat membeli Bitcoin dari dompet.

Dompet ini membolehkan anda memilih seberapa cepat anda ingin melakukan transaksi dengan menawarkan yuran rangkaian “normal” dan “ekonomi”. Bayaran biasa biasanya melihat urus niaga disahkan dalam 1 jam, sementara kos ekonomi dapat melihat transaksi mengambil masa sehingga 24 jam untuk disahkan.

Dompet roti bukanlah pilihan yang ideal untuk penyimpanan jangka panjang sejumlah besar Bitcoin atau altcoin lain yang disokong kerana ia adalah dompet panas. Itu bererti selalu tersambung ke internet, menjadikannya lebih mudah diserang. Dompet roti bagus untuk urus niaga sehari-hari, dan untuk pergerakan duit syiling yang kerap.

Roti – Bank Desentralisasi

Roti tidak hanya berminat menjadi dompet cryptocurrency dengan token kesetiaannya sendiri. Pada akhirnya mereka merancang untuk mewujudkan bank yang terdesentralisasi, yang merupakan matlamat yang sangat bercita-cita tinggi. Dengan Bread sebagai fasilitator untuk perkhidmatan yang ditawarkan, Bread bekerjasama dengan institusi perkhidmatan kewangan global untuk menyediakan pelbagai perkhidmatan.

Mereka sudah membenarkan pengguna membeli Bitcoin melalui dompet dengan kad kredit, akaun bank dan secara langsung. Perkhidmatan masa depan akan merangkumi deposit gaji secara langsung dalam Bitcoin, membeli dan menjual pelbagai token, pembayaran bil, penjejakan pulangan pelaburan dan banyak lagi. Roti ingin mengalihkan pengguna dari perbankan terpusat tradisional dan ke dunia baru perbankan terdesentralisasi di mana pengguna mengekalkan kawalan.

Rakan Dompet Roti

Rakan kongsi untuk platform dompet roti

Roti telah mengambil pendekatan unik untuk ini dengan bekerjasama dengan institusi kewangan yang ada di setiap negara. Ini menjimatkan masa dan perbelanjaan Roti untuk mematuhi undang-undang di setiap negara.

Sebaliknya Roti bekerja dengan rakan tempatan.

Oleh itu, jika anda membuka dompet Roti di Singapura, anda akan mendapat perkhidmatan dan pertukaran tempatan Singapura yang sudah mematuhi undang-undang untuk melayani pelanggan Singapura. Sekiranya anda melancong ke Itali dan membuka dompet Roti, kini anda akan melihat perkhidmatan dan pertukaran yang mematuhi undang-undang di Itali.

Had pembelian harian dan bulanan Bitcoin akan berbeza-beza berdasarkan bidang kuasa di mana anda berada, tetapi di beberapa negara anda boleh membeli hingga $ 20,000 BTC sehari, dan hingga $ 50,000 per bulan. Perhatikan bahawa semasa membeli Bitcoin, anda mungkin perlu memberikan maklumat peribadi tambahan.

Pada masa ini laman web Roti menyenaraikan lebih daripada dua belas kes penggunaan yang sedang dipertimbangkan. Ini adalah:

Kes penggunaan Ekosistem Roti

Sebilangan kes penggunaan dipertimbangkan untuk Roti

Seperti yang saya nyatakan sebelumnya, adalah idea yang sangat bercita-cita tinggi untuk mewujudkan ekosistem perbankan yang terdesentralisasi. Setakat ini hanya tiga item pertama dalam senarai yang dimasukkan dalam aplikasi Bread wallet. Sekiranya pasukan dapat menyatukan semua ciri lain ini, akan ada banyak kegunaan token BRD, dan ia harus menjadi sangat berharga.

Apa itu Tanda BRD?

Token BRD dikeluarkan pada bulan Disember 2017, dan ia berfungsi dengan cara yang serupa dengan Binance Coin (BNB) yang memberikan potongan harga untuk transaksi pengguna kepada Binance. Sekiranya token BRD, pengguna memberikan potongan harga pada perkhidmatan dalam dompet Roti.

Contohnya, jika terdapat bayaran $ 10 untuk membeli Bitcoin melalui dompet, pengguna mungkin dapat menurunkan yuran tersebut kepada $ 5 dengan menggunakan token BRD. Rencana masa depan adalah memasukkan dividen untuk token BRD, sehingga pengguna akan diberi insentif untuk hanya memegang token BRD.

Biasanya program kesetiaan pelanggan terus memberi anda mata, dan apabila mata anda bertambah, anda akan layak mendapat hadiah yang lebih besar. Itu tidak mungkin dilakukan dengan BRD kerana bekalan token yang tetap, yang akhirnya akan menjadikan semuanya sebagai mustahil untuk memperoleh ganjaran pada tahap tertinggi. Roti mempunyai “Air Terjun Ganjaran“Konsep untuk menyelesaikan masalah ini di mana pengguna mendapat akses ke peringkat ganjaran yang lebih tinggi dengan memegang lebih banyak token BRD di dompet mereka.

Rancangannya adalah untuk membuka lebih banyak peringkat kerana token BRD menjadi semakin sukar diperoleh. Satu ganjaran yang telah dikeluarkan adalah penghapusan yuran pembelian Bitcoin selama sebulan. Ciri lain yang dicadangkan adalah akses ke perkhidmatan pelanggan berasaskan telefon, yang merupakan sesuatu yang hampir tidak pernah didengar di ruang cryptocurrency.

Seperti disebutkan, kenaikan BRD adalah salah satu yang pertama diselesaikan di landasan pelancaran Binance yang baru dikembangkan. Terdapat kriteria tertentu yang mesti diselesaikan oleh projek sebelum mereka dapat menaikkannya di platform ini yang menambah berat projek. Terdapat sejumlah projek lain yang telah dibangkitkan pada Binance Launchpad termasuk BitTorrent (BTT) dan Fetch.ai (FET).

Pasukan Roti

Bread pada mulanya dikeluarkan pada tahun 2015 sebagai Breadwallet. Ia dicipta oleh Aaron Voisine dan Adam Traidman dan merupakan dompet Bitcoin pertama yang berdiri sendiri untuk sistem operasi iOS. Sejak awal yang sederhana, Roti telah berkembang menjadi 42 pekerja dan terus mengambil pekerja walaupun terdapat pasaran mata wang kripto yang lemah.

Adam Traidman kekal di Bread sebagai CEO. Sebelum melancarkan Breadwallet, dia menubuhkan syarikat WearSens yang boleh pakai. Aaron Voisine kekal di Bread sebagai Presiden. Sebelum Breadwallet dia adalah pengasas bersama Lightt, di mana dia berperanan dalam reka bentuk awal aplikasi video iOS.

Ahli Pasukan Roti

Sebilangan ahli pasukan Bread Wallet

Salah satu penasihat utama dompet Bread adalah Charlie Lee, pencipta Litecoin. Sangat menarik untuk diperhatikan bahawa pasukan Litecoin telah mengambil kod Roti sumber terbuka dan menempelkannya ke dalam dompet Litecoin yang disebut LoafWallet. Walaupun belum ada token Loaf, itu bukan kejutan memandangkan fokus Litecoin untuk menjadi duit syiling pembayaran, dan jumlah transaksi yang tinggi yang mampu disampaikan oleh rangkaian.

Rancangan masa depan yang dimiliki pasukan di radar mereka membenarkan penjualan Bitcoin dan altcoin melalui dompet Bread.

Pembangunan

Salah satu kaedah terbaik untuk menentukan berapa banyak kerja yang dilakukan pada projek adalah melalui GitHub mereka. Ini akan memberi anda gambaran tentang berapa banyak kod yang dimasukkan ke dalam repositori mereka dan dengan demikian bagaimana projek itu berjalan.

Sesuatu yang sangat kami sukai mengenai Bread Wallet adalah bahawa ia adalah sumber terbuka sepenuhnya. Ini bermaksud bahawa kod mereka sentiasa diperiksa oleh masyarakat dan dengan itu diperkukuhkan lagi. Lebih-lebih lagi, ini memungkinkan kita untuk menggali komitmen mereka dan melihat jumlah pekerjaan yang sedang dilakukan.

Dompet Roti GitHub

Berkomitmen selama 12 bulan terakhir untuk repos paling aktif

Seperti yang anda lihat dari ketiga mereka yang paling aktif Repositori GitHub, pembangunan sedang berlangsung dengan pantas. Terdapat komit biasa dan projek ini mempunyai 16 repositori lagi. Ini menambah berat badan untuk reputasi ekosistem Roti dan pasukan yang mengusahakannya.

Sejarah Token BRD

ICO token BRD diadakan pada bulan Disember 2017, dan pasukan mengumpulkan $ 32 juta hanya dalam 90 minit. Token dijual pada harga 900 BRD = 1 ETH, atau $ 0,8055 per BRD. Terdapat sejumlah 88,862,718 BRD. Bekalan itu tetap dan tidak akan pernah meningkat.

Token BRD mencecah paras tertinggi sepanjang masa pada $ 3,44 pada 6 Januari 2018 dan semakin menurun sejak pasaran bear dalam cryptocurrency membuat hampir semua cryptocurrency tertekan sejak awal 2018. Mulai awal Mac 2019 token BRD telah meningkat rendah, tetapi ia tetap tertekan di sekitar $ 0.20, atau hanya 25% dari harga ICO.

Binance BRD

Daftar di Binance dan Beli Token BRD

Sekiranya anda ingin membeli beberapa token BRD, satu-satunya pertukaran di mana ia tersedia ialah Binance.

BRD adalah token ERC-20, jadi selain menyimpannya di dompet Roti, anda juga boleh menyimpannya di dompet serasi ERC-20 seperti MyEtherWallet atau Metamask.

Kesimpulannya

Matlamat untuk membina bank yang terdesentralisasi adalah paling tidak bercita-cita tinggi. Dan dalam melihat kemajuan yang dicapai sejauh ini, memerlukan beberapa dekad untuk Roti merealisasikan tujuan mereka, terutamanya kerana bank yang terdesentralisasi yang ingin mereka bina akan menjadi sistem global. Ini memerlukan banyak perkongsian dan koordinasi.

Mereka yang sudah menggunakan aplikasi Dompet Roti untuk menyimpan Bitcoin atau duit syiling mereka yang lain mungkin mendapat manfaat daripada mengambil beberapa token BRD, untuk memastikan mereka dapat memanfaatkan sebarang potongan atau penjimatan pada perkhidmatan.

Sebagai pelaburan, token telah suram sejauh ini, tetapi jika ia mempunyai utiliti kerana penggunaan dompet, ia mungkin bernilai ditahan, terutama jika pasukan Roti menambahkan ciri seperti dividen pada token.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Penafian: Ini adalah pendapat penulis dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat pelaburan. Pembaca harus membuat kajian sendiri.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me