Ulasan SnapEx: Gambaran Keseluruhan Pertukaran Lengkap

SnapEx adalah pertukaran derivatif crypto yang agak baru yang menawarkan perdagangan leveraged. Mereka baru-baru ini berkembang ke sejumlah pasar baru.

Mereka menawarkan leverage sehingga 100x pada sejumlah cryptocurrency yang berbeza. Mereka juga telah mengembangkan platform perdagangan unik yang menghilangkan konsep buku pesanan. Mereka berharap bahawa pengalaman perdagangan yang dipermudahkan ini akan berbicara dengan pedagang baru.

Namun, adakah mereka benar-benar selamat?

Dalam tinjauan SnapEx ini kami akan cuba menjawab hanya itu. Kami juga akan memberikan beberapa petua teratas mengenai penggunaan platform dan mendapatkan keuntungan tersebut.

Gambaran Keseluruhan SnapEx

SnapEx dimiliki dan dikendalikan oleh Snap Technology Limited yang didaftarkan di Singapura. Sejak itu mereka telah berkembang ke sejumlah kantor di Seychelles, Korea Selatan, Jepang & Malaysia.

Sejak dilancarkan pada tahun 2018 statistik pengguna mereka nampaknya berkembang dengan baik. Sebagai contoh, pada tahun 2019 mereka melihat pertumbuhan melebihi 900% pada pengguna aktif harian mereka dan juga peningkatan jumlah dagangan mereka sebanyak 600%.

SnapEx adalah pertukaran derivatif yang bermaksud bahawa anda berdagang pergerakan harga dalam cryptocurrency yang mendasari. Ini tidak seperti pertukaran crypto fizikal tradisional di mana anda akan menyimpan duit syiling itu sendiri.

Mereka telah mengembangkan platform yang agak mudah digunakan pada penyemak imbas web dan peranti mudah alih. Terdapat juga beberapa ciri unik mengenai platform ini yang akan kita bahas sebentar lagi.

Memandangkan SnapEx berpusat di Asia, mereka memiliki pasar terbesar di sana. Ini termasuk wilayah seperti Indonesia, Vietnam, Korea Selatan dan lain-lain. Walaupun begitu, laman web ini telah diterjemahkan ke dalam 8 bahasa yang berbeza.

Perlu diingat bahawa terdapat beberapa wilayah di mana mereka tidak menerima pedagang dari dan termasuk Singapura, Hong Kong dan Amerika Syarikat.

Adakah SnapEx Selamat?

Ini mungkin merupakan salah satu soalan terpenting yang akan ditanyakan oleh mana-mana peniaga untuk pertukaran. Memandangkan mereka mempercayai cryptocurrency mereka, itu adalah sesuatu yang kita kaji secara aktif.

Jadi, bagaimana SnapEx menumpuk?

Baiklah, ada beberapa bidang yang selalu kita kaji untuk menilai ini.

Keselamatan Dompet

SnapEx menjalankan prosedur dompet “sejuk” dan “panas”. Pada dasarnya, sebahagian besar dana pengguna disimpan dalam persekitaran “sejuk” yang terputus dari internet. Ini bermaksud bahawa mereka tidak dapat diakses dengan cara apa pun oleh penggodam.

Dana wallet sejuk ini juga dijamin di belakang dompet multisignature yang bermaksud sebilangan orang di bursa SnapEx harus menandatangani transaksi untuk melepaskan dana ini.

Dompet Panas Dingin Snapex

Perbezaan Antara Panas & Dompet Sejuk. Imej melalui lejar

Kemudian, untuk memenuhi permintaan penarikan, SnapEx mengoperasikan bahagian dompet “panas” dari infrastruktur. Peratusan dana yang jauh lebih kecil disimpan dalam dompet panas untuk mengurangkan pendedahan kepada kemungkinan peretasan.

Akhirnya, untuk memastikan bahawa semua permintaan penarikan dari pengguna adalah sah, ada batasan yang diberlakukan dalam hal jumlah per permintaan dan berapa kali seseorang dapat meminta penarikan.

Keselamatan Komunikasi

Semasa anda mengakses laman web SnapEx, anda akan menyedari bahawa anda tersambung menggunakan enkripsi SSL 256 bit. Ini bermaksud bahawa semua komunikasi yang anda kirimkan akan disembunyikan sepenuhnya daripada penggodam.

SSL SnapEx

Sambungan SSL di SnapEx

Ini juga merupakan kaedah yang baik untuk anda melihat kemungkinan percubaan pancingan data. Sekiranya anda mendarat di laman web dan tidak mempunyai kunci selamat di tab penyemak imbas, maka anda boleh yakin bahawa anda berada di halaman pancingan data dan harus segera keluar.

Keselamatan Bahagian Pengguna

Selalunya keselamatan bermula dengan anda – pengguna. Itulah sebabnya SnapEx juga menyediakan beberapa alat keselamatan sisi pengguna untuk melindungi akaun anda.

Salah satunya adalah pengesahan dua faktor. Ini bermaksud bahawa setiap kali anda masuk ke akaun anda, mereka akan meminta anda untuk mengesahkannya pada peranti lain seperti telefon bimbit anda.

Pengesah Google SnapEx

Menyiapkan Google Authenticator di SnapEx

Ini dilakukan melalui penggunaan aplikasi pengesahan seperti Pengesah Google. Anda boleh memuat turunnya dari Google Play Store atau Apple iTunes store. Setelah dimuat turun, anda perlu menyegerakkannya dengan log masuk SnapEx anda.

Catatan ✍️: Semasa anda membuat pengesahan, pastikan anda menyimpan kunci sandaran. Ini adalah cara anda untuk masuk semula ke akaun anda sekiranya anda kehilangan telefon.

Aset & Instrumen

Seperti disebutkan, di SnapEx anda memperdagangkan instrumen leveraged. Ini bermaksud bahawa anda memperdagangkan crypto pada margin dan hanya meletakkan sebilangan kecil nota pada perdagangan.

Jadi, sebagai contoh praktikal. Sekiranya anda berniaga dengan margin 5% ini bermakna anda hanya melabur 5% dari jumlah ukuran kedudukan. Ini juga bermaksud bahawa kedudukan anda mempunyai leverage 20%. Pergerakan tertentu akan meningkat dengan faktor 20. Pada SnapEx leverage maksimum adalah 100x.

Instrumen derivatif di SnapEx juga cukup unik. Walaupun bursa lain menawarkan instrumen Futures dan pertukaran berterusan kepada pedagang mereka, SnapEx telah mengembangkan instrumen yang serupa dengan CFD (kontrak untuk perbezaan).

Instrumen SnapEx

Kelebihan instrumen SnapEx

Dengan perdagangan SnapEx, anda tidak akan mempunyai kadar luput dan tidak ada kadar pendanaan. Posisi anda akan ditandai ke pasaran setiap hari berdasarkan pergerakan pada siang hari. Ia boleh diadakan semalaman tetapi anda akan dikenakan bayaran “semalam” (lebih dari itu di bawah).

Apabila berkaitan dengan aset yang dapat anda jual di SnapEx, ia merangkumi yang berikut:

  • Bitcoin (BTC)
  • Cardano (ADA)
  • Ethereum (ETH)
  • Litecoin (LTC)
  • Riak (XRP)
  • EOS
  • Tunai Bitcoin (BCH)
  • Ethereum Classic (ETC)

Semua aset ini disilang dengan Tether (USDT). Anda juga harus perhatikan bahawa jumlah perdagangan minimum untuk setiap pesanan adalah 5 USDT – mudah bagi mereka yang memulakannya.

Tiada Buku Pesanan

Perkara lain yang pasti anda perhatikan mengenai platform SnapEx ialah mereka tidak mempunyai buku pesanan. Ini kerana rakan anda untuk perdagangan adalah SnapEx sendiri dan mereka akan sesuai dengan perdagangan untuk anda.

Terdapat sebilangan besar faedah untuk ini, yang mana anda tidak membuat sebarang pesanan penurunan harga. Bagi mereka yang tidak tahu apa ini, kesannya terhadap pesanan anda terhadap harganya. Oleh itu, dengan slip pesanan ada kemungkinan harga yang anda dapatkan tidak seperti yang anda harapkan.

Namun, apabila anda membuat pesanan di SnapEx, anda akan mendapatkan harga yang telah dilakukan. Ini mungkin pesanan pasaran jika anda membuat pesanan jenis ini atau had had tepat setelah harganya mencapai harga tersebut.

Margin

Ketika datang ke margin pada posisi, ini semua dikira dalam Tether USDT. Manfaat ini adalah bahawa margin anda tidak akan berubah-ubah dengan pergerakan aset yang mendasari. Jadi, sebagai contoh, jika anda terpinggir dalam Bitcoin, keperluan margin mungkin berubah.

Anda juga perlu ambil perhatian bahawa SnapEx hanya mempunyai satu jenis kaedah margin. Walaupun kebanyakan pertukaran lain menggunakan margin silang, SnapEx meminggirkan kedudukan menggunakan pendekatan terpencil.

Jadi, apakah sebenarnya perkara-perkara ini??

Ketika datang ke mod “Cross”, semua margin pengguna akan digunakan untuk margin stop loss untuk posisi tertentu. Oleh itu, jika anda mempunyai margin tertentu dalam akaun anda dan perdagangan tidak sesuai dengan anda maka margin tersebut dapat digunakan.

Margin Terasing SnapEx

Margin Terasing di SnapEx

Walau bagaimanapun, SnapEx menggunakan margin terpencil. Ini pada dasarnya bermaksud bahawa hanya sebahagian perdagangan yang akan dibubarkan sekiranya pasaran bergerak menentang anda. Dengan cara ini, anda boleh memikirkannya sebagai premium pada pilihan crypto.

Bayaran SnapEx

Yuran pasti merupakan salah satu pertimbangan yang paling penting bagi mana-mana peniaga sebelum mereka menggunakan platform. Bagaimanapun, inilah faktor yang akan menentukan keuntungan jangka panjang anda.

Di SnapEx, mereka menggunakan sistem bayaran yang cukup mudah. Tidak seperti pertukaran yang mempunyai buku pesanan, anda tidak mempunyai komisen pembuat / pengambil pesanan yang anda buat. Anda mempunyai bayaran peratusan rata sederhana 0.15% yang dikenakan semasa anda memasuki setiap perdagangan.

Petua Pro &# 128175 ;: Anda boleh mengurangkan yuran menggunakan Snap Point yang anda perolehi. Kami merangkumi mata smap lebih jauh di bawah.

Setelah anda memasuki perdagangan ini dan 0.15% ditolak, anda tidak perlu membayar yuran yang sama semasa keluar. Ini tidak berlaku di bursa lain yang mempunyai bayaran untuk semua transaksi sama ada ketika membuka perdagangan atau menutupnya.

Bayaran Perdagangan SnapEx

Bayaran Dagangan SnapEx di Pusat Sokongan

Sekiranya kita membandingkan yuran ini dengan beberapa pertukaran lain, ia hampir sama dengan pertukaran seperti Bybit dll. Contohnya, di Bybit yuran pengambil anda adalah 0,075%. Oleh itu, jika kita menambah kedua-duanya, ini adalah 0,15% semasa membuka dan menutup perdagangan.

Namun, memandangkan tidak ada buku pesanan, Anda tidak berpeluang membuat pesanan yang disebut “pembuat” di mana anda membuat kecairan dalam buku. Jadi, anda kehilangan rebat pembuat yang anda dapat di bursa lain.

Dari segi yuran perdagangan yang lain, anda juga mempunyai apa yang disebut yuran “semalam”. Ini pada dasarnya hanyalah bayaran yang dikenakan kerana memegang jawatan semalaman. Bayaran Semalaman akan dikenakan pada jam 6:00 pagi GMT + 8 setiap hari. Bayarannya bersamaan dengan:

Margin x (Leverage – 1) x 0.045%.

Deposit / Pengeluaran

Untuk deposit kripto, ini adalah percuma. Walau bagaimanapun, apabila anda menarik diri, anda akan dikenakan bayaran berikut:

  • Omni USDT: 10 USDT
  • USDT ERC20: 5 USDT
  • BTC: 10 USDT

Ini sebenarnya agak tinggi dan lebih banyak daripada yang kita lihat di bursa lain. Walaupun mereka mengambil sebahagian daripada bayaran untuk menampung kos penambang, ia jauh lebih banyak daripada yang diperlukan.

Sekiranya anda akan menggunakan perkhidmatan OTC mereka untuk membeli cryptocurrency, maka anda juga mungkin mempunyai bayaran yang cukup tinggi di sini. Semasa kami memeriksa jumlahnya sekitar 5%. Walau bagaimanapun, yuran ini tidak dikenakan oleh SnapEx tetapi oleh pemproses pembayaran yang mereka gunakan.

Garis Harga Purata

Sesuatu yang unik di SnapEx adalah apa yang mereka sebut sebagai “K Line” mereka. Ini pada dasarnya adalah harga dalaman yang digunakan oleh SnapEx untuk merujuk semua kontrak di platform.

Garis Harga SnapEx

Mengatasi Carta Garis Harga SnapEx

Ini pada dasarnya adalah garis harga yang rata-rata harga di 3 bursa lain. Pertukaran ini adalah Okex, Binance dan Huobi. Mereka menentukan pemberat berdasarkan jumlah keseluruhan pertukaran tersebut.

Keuntungan dari ini adalah anda mendapat ketelusan sepenuhnya dan tidak ada kemungkinan SnapEx mengubah harga mereka untuk melikuidasi peniaga. Ini adalah taktik yang dituduh oleh banyak pertukaran lain.

Pendaftaran SnapEx

Sekiranya anda telah memutuskan bahawa anda ingin mencuba SnapEx maka anda harus terlebih dahulu mendaftarkan akaun. Ini cukup mudah dan boleh dilakukan dengan nombor telefon. Mereka akan menghantar mesej teks kepada anda dengan kod pengesahan.

Borang Pendaftaran SnapEx

Borang Pendaftaran di Snapex

Pastikan untuk menggunakan kod dalam 60 saat walaupun kadaluarsa. Sebaik sahaja anda mengesahkan pendaftaran anda, akaun anda boleh digunakan. Pada ketika inilah anda harus menetapkan pengesahan dua faktor anda untuk melindungi akaun anda.

KYC

Sesuatu yang perlu anda ketahui mengenai SnapEx adalah bahawa ia adalah pertukaran KYC penuh. Ini bermaksud anda mesti melengkapkan pengenalan diri pada akaun sebelum anda dapat menyimpan atau mengeluarkan dana anda.

Rahsia Privasi &# 128175 ;: Sekiranya anda lebih suka menggunakan pertukaran bukan KYC terdapat sebilangannya termasuk Prime XBT & Binance

Walaupun ini mungkin mengecewakan bagi beberapa pihak, jelas bahawa SnapEx berusaha untuk berada di atas kemampuannya dalam hal pemeriksaan KYC yang diperintahkan oleh pemerintah dan peraturan AML.

Proses SnapEx KYC

Proses KYC di SnapEx

Apabila anda selesai membuat pengesahan, mereka terlebih dahulu memerlukan maklumat peribadi anda seperti nama, negara dan nombor ID dokumen anda. Setelah anda memberikannya maka anda boleh memuat naik foto dokumen ID itu sendiri. Tidak seperti pertukaran lain, anda tidak perlu menghantar selfie.

Akaun Demo

Sebelum kita beralih ke platform perdagangan, perlu diperhatikan bahawa SnapEx mempunyai akaun demo yang sangat berguna. Ini adalah akaun amalan yang telah dibiayai dengan dana latihan 10,000 USDT.

Akaun demo adalah cara terbaik bagi anda untuk mencuba platform dengan cara yang tidak mengancam untuk memastikan anda selesa dengannya sebelum membuat deposit. Ia juga merupakan alat yang berguna untuk mempraktikkan perdagangan anda dan memastikan bahawa anda mempunyai strategi perdagangan anda sebelum menyelam sepenuhnya.

Apabila anda membuat akaun di SnapEx, anda akan membuat dana demo dan akaun sebenar anda. Walaupun anda hanya dibiayai dengan demo 10k USDT ini, anda selalu dapat mendapatkannya dengan menghubungi orang-orang di telegram SnapEx (diliputi di bawah).

Platform SnapEx

Seorang peniaga hanya sehebat alat yang ada. Inilah sebabnya mengapa jenis platform perdagangan yang ditawarkan bursa sangat penting.

Di SnapEx, mereka mempunyai platform perdagangan yang cukup unik. Seperti yang disebutkan di atas, tidak ada buku pesanan sehingga ini membebaskan banyak ruang ketika datang ke antara muka pengguna. UI itu tersusun dengan baik dan agak intuitif.

Perkara pertama yang akan anda perhatikan ialah anda dapat memilih berapa banyak carta yang anda mahukan pada satu skrin. Anda boleh menetapkannya sehingga 6 carta berbeza pada satu skrin – bagus untuk jika anda ingin memantau pasaran yang berbeza.

Berikut adalah susun atur bagaimana rupanya apabila carta tunggal dipilih. Di sebelah kiri, anda mempunyai semua pemilih pasaran di mana anda boleh menukar antara cryptocurrency yang berbeza. Di bawah itu, anda mempunyai gambaran ringkas margin anda dan juga pilihan untuk menukar antara akaun demo dan akaun sebenar.

Gambaran Keseluruhan Platform SnapEx

Antaramuka Pengguna Carta Tunggal

Kemudian di tengah platform anda mempunyai carta perdagangan. Bagi mereka yang tahu banyak tentang perdagangan mereka akan melihat bahawa ini adalah chartview perdagangan. Ini adalah alat yang sangat berkesan bagi mereka yang melakukan analisis teknikal dengan sejumlah besar petunjuk dan kajian.

Kemudian, di sebelah kanan carta anda mempunyai borang pesanan anda di mana anda akan menguruskan semua pesanan langsung dan menunggu keputusan anda. Di bawah ini, anda mempunyai penerangan kecil mengenai aset yang diperdagangkan serta beberapa statistik pasaran utama. Akhirnya, tepat di bawah carta anda mempunyai gambaran keseluruhan mengenai kedudukan terbuka anda, menunggu pesanan dan sejarah pesanan.

Untuk Burung Hantu Malam &# 129417 ;: Anda boleh menukar warna antara muka ke tema gelap di bahagian kanan atas carta. Ini beralih ke “gelap” yang lebih mudah digunakan pada waktu malam.

Sesuatu yang pasti anda perhatikan ialah panel ini tidak dapat disesuaikan dengan susun atur anda sendiri. Ini sangat disayangkan kerana ini bermaksud bahawa anda tidak dapat menyesuaikannya untuk memenuhi keperluan perdagangan anda. Setelah itu, anda boleh memindahkan borang pesanan dan data pasaran.

Melihat susun atur pelbagai carta, di bawah ini kita mempunyai susun atur empat carta. Seperti yang anda lihat, borang pesanan telah diketepikan. Sekarang ini dapat diakses dari saat anda menekan “beli” atau “jual” tepat di atas carta. Ini akan menarik borang pesanan standard yang anda ada pada susun atur tunggal.

Carta Berbilang SnapEx

Berbilang Carta di SnapEx

Sekiranya anda ingin memantau kedudukan anda yang lebih luas di pasaran, maka anda boleh menekan tab kedudukan tepat di bahagian bawah. Ini akan menariknya dan anda dapat melihat semua pesanan yang telah dibuat atau masih belum selesai di semua pasaran.

Borang pesanan

Ini kemudian membawa kita ke borang pesanan di platform. Anda mempunyai banyak fungsi pesanan di sini walaupun tidak menyeluruh seperti beberapa platform niaga hadapan yang lain.

Borang Pesanan SnapEx

Tetapan Dagangan SnapEx & Borang pesanan

Perkara pertama yang anda akan perhatikan di atas borang pesanan adalah tab tetapan standard. Ini akan membolehkan anda menyesuaikan parameter pesanan lalai yang anda miliki ketika anda membuka pesanan. Ini adalah perkara berikut:

  • Ambil Nisbah Keuntungan: Peratusan di atas titik masuk anda yang anda mahukan keuntungan.
  • Nisbah Berhenti Kerugian: Anda boleh menetapkan peratusan stop loss lalai dari entri anda yang akan berlaku ketika anda memasuki perdagangan
  • Pengurangan SNAP: Apabila ini diaktifkan maka mata SNAP anda akan digunakan untuk mengurangkan yuran perdagangan. Kami merangkumi titik SNAP dan bagaimana ia berfungsi lebih sedikit di bawah.
  • Tahan Malam: Ini ditetapkan secara lalai tetapi anda boleh melumpuhkannya. Ini akan mengekalkan kedudukan anda semalaman. Perhatikan bahawa setelah kedudukan berubah sepanjang malam, anda akan mempunyai bayaran semalam yang kita bicarakan di atas.
  • Mengesahkan pesanan: Ini adalah tetapan yang akan muncul ketika anda membuat pesanan dan meminta anda untuk mengesahkan bahawa anda sesuai dengan parameternya. Sudah tentu, anda boleh membuangnya dan ia akan berfungsi seperti urutan satu sentuhan.

Kemudian, setelah anda menetapkan parameter pesanan anda untuk lalai maka anda akan mempunyai parameter pesanan utama yang lain di bawahnya. Pertama, anda harus memilih arah perdagangan anda.

Kemudian anda perlu memilih jenis pesanan yang ingin anda buat. Hanya ada dua jenis pesanan yang tersedia di SnapEx. Mereka adalah:

  • Pesanan Pasaran: Ini adalah pesanan yang diletakkan di peringkat pasaran. Dalam kes SnapEx, itu adalah kadar yang ditentukan oleh garis harga K mereka. Ingatlah bahawa tidak ada buku pesanan sehingga tidak ada “tawaran” atau “permintaan” dari pelaku pasar lain.
  • Perintah Had: Ini adalah pesanan yang ditempatkan jauh dari harga semasa dan hanya akan dilaksanakan setelah harga mencapai tahap ini. Ini mungkin di atas untuk pesanan jual dan di bawah untuk pesanan beli

Tepat di bawah pilihan pesanan ini, anda akan memilih jumlah margin yang ingin anda letakkan di perdagangan dan juga leverage yang akan anda ambil (sayangnya hanya 4 level). Ini akan menentukan kedudukan sebenar anda di pasaran.

Catatan ✍️: Tidak seperti di bursa yang mempunyai buku pesanan, anda tidak memilih ukuran pesanan melainkan jumlah yang ingin anda ambil risiko pada perdagangan (margin). Ini kemudian akan membuat skala pesanan berdasarkan leverage / margin yang anda inginkan.

Maka perkara terakhir yang harus anda tetapkan adalah Stop Loss dan Take Profit. Sekiranya anda telah menetapkannya pada awalnya dengan borang pesanan lalai, ia akan dikemukakan kepada anda. Adalah dinasihatkan agar anda selalu menghentikan kerugian dan mengambil keuntungan kerana ia adalah yang terbaik untuk pengurusan risiko.

Parameter pesanan akhir anda betul-betul di bawah (termasuk yuran) dan anda menekan “beli” atau “jual”. Sekiranya anda belum memilih untuk mengelakkan pengesahan, anda akan mendapat satu lagi skrin pengesahan.

Aplikasi Mudah Alih

Kadang-kadang anda mungkin berada jauh dari meja anda dan anda tidak boleh melakukan perdagangan tersebut atau memantau pesanan terbuka anda. Syukurlah, SnapEx telah mengembangkan aplikasi mudah alih yang cukup berfungsi.

Sebenarnya, memandangkan pasaran utama mereka berada di Asia, sebahagian besar pengguna mereka berdagang dengan peranti mudah alih sehingga mereka telah mengembangkan aplikasi yang cukup berfungsi. Ini tersedia pada iOS dan Android.

Melihat Antaramuka Pengguna, susun aturnya cukup baik dan senang digunakan. Anda mempunyai fungsi seperti pelaksanaan pesanan segera dan kemampuan untuk memantau sejumlah pasar yang berlainan. Anda juga boleh melakukan beberapa perkara pengurusan akaun di sini termasuk deposit / pengeluaran.

Aplikasi Mudah Alih SnapEx

Aplikasi SnapEx Mobile di Google Play Store

Aplikasi ini hanya tersedia dalam bahasa Inggeris di Kedai Google Play sedangkan masih dalam bahasa Cina di iTunes kedai. Melihat lebih dekat pada penilaian di Google play, seolah-olah aplikasi itu cukup menguntungkan. Mereka mempunyai 4.1 bintang dari semua yang telah mengulas.

Oleh itu, sekiranya anda menggunakan aplikasi tersebut?

Oleh itu, kami lebih suka berdagang dengan penyemak imbas di PC. Ini hanya kerana anda tidak dapat benar-benar meniru syarat perdagangan yang anda dapat pada peranti mudah alih. Walaupun mempunyai pakej grafik yang disempurnakan, masih sukar untuk memantau semua tahap anda dengan betul.

Kami lebih suka mencadangkan agar anda menggunakan versi Desktop atau Web sebagai lalai. Walau bagaimanapun, jika anda perlu meninggalkan meja, aplikasi mudah alih SnapEx mungkin merupakan pertaruhan terbaik anda dan nampaknya lebih baik daripada kebanyakan yang lain.

Deposit & Pengeluaran

Sekiranya anda ingin memulakan perdagangan dengan dana sebenar di SnapEx, pertama sekali anda harus mendepositkannya. Mungkin cara terpantas untuk melakukan ini adalah dengan menggunakan cryptocurrency.

Di SnapEx, saat ini hanya ada dua kaedah yang boleh anda simpan crypto di platform. Ini melalui Bitcoin, Tether (USDT) atau Ethereum. Sekiranya anda ingin melakukan ini, anda perlu pergi ke bahagian “Aset” dan kemudian tekan pilihan “Deposit”.

Deposit SnapEx

Menjana Alamat Deposit SnapEx

Di sini anda akan memilih “OMNI” atau “ERC20”. Perhatikan bahawa jika anda menyimpan Bitcoin atau Tether OMNI maka anda akan memilih pilihan “OMNI”. Namun, jika anda memasukkan varian ERC20 Tether yang lebih baru, maka anda harus memilihnya.

Anda kemudian perlu memilih “salin” di mana itu akan memberi anda alamat yang diperlukan untuk membiayai akaun. Anda kemudian akan mempunyai kod QR yang akan dihasilkan. Anda boleh menggunakannya untuk membiayai akaun anda jika anda mempunyai dompet mudah alih yang dapat membaca kod ini.

Catatan ✍️: Setelah anda membuat deposit, anda harus sedar bahawa ia akan mengambil 6 pengesahan sebelum dikreditkan. Anda boleh melihatnya pada penjelajah blockchain.

Sekiranya, bagaimanapun, anda tidak mempunyai Bitcoin, anda boleh menggunakan fiat untuk membeli Bitcoin untuk membiayai akaun. Ini melalui platform OTC mereka. Di sini anda boleh membuat pembelian dalam sejumlah mata wang termasuk CNY, KRW, TRY, THB, VND, MYR, INR, USD, EUR.

Mungkin cara termudah untuk anda melakukan ini adalah dengan menggunakan kad kredit atau debit. Anda harus perhatikan bahawa ini adalah proses yang cukup mahal dan bayarannya boleh menjadi sama setinggi 5%. Ini kerana bayaran pemproses pembayaran (simplex).

Sekiranya anda mendapati bayaran ini tinggi maka anda boleh menggunakan sebilangan pilihan lain yang mereka berikan. Ini semua diberikan di bawah bersama dengan mata wang yang boleh anda beli dengan Bitcoin.

Pengeluaran

Sekiranya anda akan mengeluarkan wang dalam kripto maka ia juga cukup mudah. Yang perlu anda lakukan hanyalah pergi ke “Penarikan” dan ini akan menarik borang pengeluaran. Anda boleh mengeluarkan wang dalam Bitcoin, Ethereum atau Tether USDT.

Mengeluarkan SnapEx Crypto

Proses untuk Menarik Kripto dari SnapEx

Anda akan memasukkan alamat luar talian anda serta berapa banyak yang anda mahu tarik keluar. Sebelum anda dapat mengesahkan penarikan, mereka harus mengesahkan permintaan di telefon anda. Ini akan melalui Google Authenticator atau kod SMS.

Untuk pengeluaran fiat OTC, ini hanya dapat dilakukan melalui salah satu penyedia pembayaran mereka dan malangnya tidak dapat dihantar ke kad anda.

Sokongan pengguna

Kami terpaksa berurusan dengan sejumlah pertukaran selama 4 tahun terakhir dan salah satu perkara yang paling mengecewakan yang dapat kami dapati adalah ketika mereka mempunyai fungsi sokongan pelanggan yang lambat atau tidak berkesan.

Jadi, itu adalah kriteria yang sangat penting bagi kita. Inilah sebabnya mengapa kami meluangkan masa untuk melihat dan menguji pilihan sokongan pelanggan di SnapEx.

Kami mencuba fungsi sembang langsung tetapi kami tidak dapat menghubungi ejen. Kami diminta untuk mendapatkan alamat e-mel dan lebih banyak maklumat mengenai jenis permintaan kami tetapi kami tidak dapat menghubungi ejen yang sebenarnya.

SnapEx Sembang Langsung

Menjangkau Sembang Langsung di SnapEx

Walau bagaimanapun, setelah mengemukakan permintaan sembang, pertanyaan kami dihantar ke pasukan sokongan pelanggan mereka sebagai e-mel. Semasa berurusan dengan mereka melalui e-mel, kami dibantu dengan tepat waktu yang tidak diragukan lagi merupakan kelebihan.

Walaupun sembang langsung tidak begitu responsif seperti yang kita mahukan, anda boleh masuk ke dalam ukuran mereka dengan mudah saluran telegram dan menghubungi pasukan sokongan mereka di sana. Pasukan di sana cukup membantu dan dapat mengejar tiket yang kami serahkan sehari sebelumnya.

Malangnya, tidak ada nombor telefon sehingga anda tidak dapat menghubunginya melalui saluran komunikasi tradisional. Walau bagaimanapun, ini tidak begitu membimbangkan pertukaran hari ini dan sebahagian besar pertukaran tidak lagi menawarkan ini.

Mata SNAP

Saya telah menyebutkan poin SNAP sebelum ini tetapi ini mungkin salah satu cara yang paling menarik bagi anda untuk bukan sahaja mengurangkan yuran anda tetapi memperoleh banyak barangan lain.

Anda boleh menganggap Mata SNAP sebagai mata VIP yang diperoleh kerana menyelesaikan sejumlah tugas di platform SnapEx. Ini termasuk suka mendaftar, pengesahan alamat e-mel. Anda juga dapat memperoleh beberapa SNAP hanya dari tugas perdagangan yang mudah seperti membuat pesanan pertama, berdagang lebih dari 5,000 USDT, 25,000 USDT dll..

Mata SnapEx

Memperolehi Mata Snap di SnapEx

Mata SNAP ini sebenarnya mempunyai nilai wang dan boleh ditukar dengan USDT. 100 mata SNAP bersamaan dengan 1 USDT. Setelah anda memperoleh 10,000 mata SNAP maka anda boleh menukarnya dengan harga $ 100.

Sekiranya anda belum menghasilkan 10.000 mata SNAP, anda masih boleh menggunakan beberapa titik SNAP ini untuk mengimbangi kos yuran transaksi. Seperti disebutkan di bahagian borang pesanan di atas, Anda hanya perlu memilih “pemotongan SNAP” dan itu harus berfungsi untuk menurunkan yuran anda.

Rujuk & Program Gabungan

Sekiranya anda telah menikmati pengalaman perdagangan anda, anda boleh menjana wang dengan merujuk orang lain ke platform. Cara pertama untuk melakukannya adalah melalui pautan atau kod jemputan mudah. Dengan menggunakan ini, anda akan memperoleh pendapatan hingga 35% seumur hidup dari rujukan tersebut.

Sekiranya ini adalah sesuatu yang ingin anda lakukan maka anda harus pergi ke “Jemput” di menu utama anda. Di sana anda akan melihat maklumat mengenai program rujukan serta pautan di bawahnya. Ini adalah pautan yang boleh anda hantar kepada rakan anda. Sebagai alternatif, anda boleh meminta mereka menyalin kod jemputan anda.

Jemput Pautan SnapEx

Mendapatkan Pautan Jemputan di SnapEx

Sekiranya anda lebih berpengaruh dan anda mempunyai rangkaian peniaga yang cukup besar maka anda boleh menyertai program afiliasi mereka. Ini adalah salah satu yang paling menguntungkan di ruang dan membayar komisen hingga 50% untuk peniaga peringkat satu.

Dan bukan hanya yang anda dapat hasilkan di platform. Terdapat sejumlah faedah yang mereka sertakan untuk sekutu mereka. Ini merangkumi beberapa perkara berikut:

  • Tahap Komisen: Berdasarkan jumlah dagangan yang anda rujuk, struktur komisen anda akan disesuaikan. Mereka mempunyai tiga tahap yang memberi anda 40%, 45% dan 50%.
  • Suruhanjaya Tidak Langsung: Anda akan mendapat 10% dari komisen yang dihasilkan oleh peniaga dari rujukan anda sendiri.
  • Bonus Pendaftaran: SnapEx juga akan memberikan bonus pendaftaran kepada peniaga anda yang dapat membantu meningkatkan modal perdagangan mereka.
  • Sokongan Pemasaran: Mereka akan menyediakan sejumlah besar bahan pemasaran khusus yang dapat membantu meningkatkan usaha promosi Anda. Ini merangkumi sepanduk, halaman arahan dan pautan unik.
  • Pembayaran Segera: Anda boleh mendapatkan rebat pemasaran anda dengan serta-merta dan saat rujukan anda membuat perdagangan.

Sekiranya anda ingin menjadi ahli gabungan maka anda perlu melamar. Tidak seperti program afiliasi lain yang mempunyai borang pendaftaran yang mudah, di sini anda mesti melengkapkan a borang google untuk memohon.

SnapEx Luar Talian

Kadang-kadang boleh menjadi pengasingan sebagai peniaga. Anda sering berniaga dari rumah dan tidak mempunyai pendedahan sosial yang sama dengan pekerjaan pejabat biasa anda.

Itulah sebabnya kami cukup kagum melihat SnapEx memberi peluang kepada peniaga mereka untuk berkumpul di banyak pertemuan mereka. Ini telah diadakan di sejumlah negara di seluruh dunia.

Sebagai contoh, pada bulan Oktober tahun lalu mereka mengadakan acara SnapEx pertama mereka di Vietnam. Terdapat lebih dari 180 orang yang hadir dan terlampau banyak. Terdapat banyak ceramah menarik oleh orang-orang dalam komuniti crypto Vietnam.

SnapEx Vietnam

Orang yang Menghadiri Acara SnapEx Vietnam. Imej melalui Blog SnapEx

Selepas kejayaan acara ini mereka memutuskan untuk mengadakan acara lain di bandar-bandar seperti Istanbul di mana mereka bertemu dengan peniaga tempatan di sana. Sama seperti perjumpaan Vietnam, ini hanyalah gambaran umum tentang bagaimana memperdagangkan pasaran kripto dan menggunakan strategi perdagangan di sana.

Akhirnya, pada bulan November tahun lalu mereka mengadakan ceramah di Manilla yang membahas keselamatan dan pengurusan risiko. Ini dihadiri oleh beberapa pembesar suara yang terkenal yang melalui beberapa perkara terpenting yang harus anda ketahui semasa memulakannya.

Jadi, dari semua ini menunjukkan bahawa SnapEx bukan sekadar pertukaran yang ingin meningkatkan jumlah pengguna mereka tetapi mereka berusaha untuk membina komuniti yang aktif di seluruh platform secara aktif.

Kawasan untuk Penambahbaikan

Walaupun ada banyak perkara yang kami sukai mengenai SnapEx, ada beberapa perkara yang kami rasa perlu diperbaiki sekiranya mereka benar-benar ingin memberikan pengalaman perdagangan terbaik.

Pertama, ketika datang ke platform itu sendiri, akan lebih baik jika peniaga mempunyai kemampuan untuk memindahkan panel grafik dan meletakkannya di tempat yang paling mereka sukai. Walaupun susun atur standardnya bagus buat masa ini, beberapa pedagang yang lebih profesional ingin menyesuaikannya.

Ia juga bagus untuk melihat lebih banyak fungsi pesanan. Anda tidak boleh membuat pesanan bersyarat atau pesanan tertinggal yang lebih maju. Ini adalah standard di bursa lain dan membantu peniaga menguruskan risiko mereka dengan lebih baik.

Mengenai aspek pertukaran lain, kami berpendapat bahawa bayaran pengeluaran wajib adalah sangat tinggi. Kami tidak melihat bayaran pengeluaran sebanyak $ 10 di bursa lain yang telah kami lindungi dan ini mungkin akan mendorong pedagang yang lebih kecil itu pergi.

Agak malang mereka memerlukan KYC penuh sebelum anda dibenarkan membuat deposit di platform. Tidak seperti pertukaran lain, anda tidak boleh berdagang hingga batas tertentu sebelum mereka meminta maklumat ini. Ini boleh menjadi penghalang bagi penjahat privasi di luar sana.

Akhirnya, pertukaran perlu meningkatkan kesedaran dalam talian di antara peniaga. Ia masih agak baru dan terdapat banyak orang yang belum pernah mendengarnya. Walau bagaimanapun, ini adalah posisi yang sama dengan banyak pertukaran baru yang lain sehingga hanya perlu terus menjadi kesadaran yang lebih besar.

Kesimpulannya

Secara keseluruhan, kami cukup kagum dengan SnapEx. Penawaran unik mereka memberi peniaga pilihan lain ketika menggunakan platform perdagangan leverage. Dengan tidak bergantung pada buku pesanan, mereka dapat menawarkan persekitaran pelaksanaan yang lebih lancar.

Kami juga menyukai kenyataan bahawa mereka telah memudahkan pedagang baru untuk terlibat dalam crypto. Ini termasuk perkara seperti perdagangan rendah mereka & keperluan deposit serta carta harga garis K mereka (bagus untuk ketelusan).

Kami juga benar-benar menghargai jumlah kerja pembangunan yang diperlukan untuk membina aplikasi mudah alih itu. Ini pasti akan terus meningkatkan pengukuhan pasaran mereka dengan betul di rantau Asia.

Walaupun ada beberapa bidang yang kami anggap perlu diperbaiki, mereka sama sekali tidak menjadi pemecah perjanjian dan dapat dikerjakan dengan mudah untuk menyempurnakan tawaran SnapEx dengan sebaik-baiknya.

Oleh itu, sekiranya anda mempertimbangkan SnapEx?

Sekiranya anda mahukan pertukaran yang agak mesra pengguna yang telus dan cukup berfungsi, anda pasti mesti mencuba SnapEx.

Amaran ⚡️: Berdagang produk niaga hadapan leveraged sangat berisiko. Pastikan anda mengamalkan pengurusan risiko yang mencukupi

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me