Ulasan Storm Token: Crypto Untuk Ekonomi Gig

Storm adalah projek blockchain yang bertujuan untuk merevolusikan masa depan pekerjaan dengan mendesentralisasi ekonomi pertunjukan yang begitu banyak bergantung kepada freelancer untuk sebahagian dari pendapatan mereka.

Mereka mengembangkan platform yang akan membolehkan para freelancer ini menyelesaikan “tugas mikro” tertentu dan memperoleh token melalui kontrak pintar yang dikodkan dan terdesentralisasi. Mereka berharap bahawa ini akan memberikan kaedah bebas dan adil bagi para freelancer ini untuk memperoleh crypto.

Namun, dengan begitu banyak ekosistem ganjaran crypto yang ada sekarang, dapatkah ia benar-benar bersaing?

Dalam tinjauan Storm ini, kami akan memberikan gambaran mendalam mengenai projek, teknologi dan ahli pasukannya. Kami juga akan menganalisis kes penggunaan token STORM yang lebih luas dan potensinya untuk penggunaan jangka panjang.

Apa itu Ribut?

The Projek StormX telah lama berada di pasar dan sebelumnya disebut “BitMaker” yang merupakan aplikasi Adtech yang popular. Mereka memutuskan untuk menjenamakan semula produk dan mengintegrasikan teknologi blockchain ke dalam aplikasi mereka yang kemudian menyaksikan mereka memperkenalkan token STORM.

Storm mensasarkan tugas-tugas mikro dan mencari cara untuk mempermainkan industri ini. Salah satu aspek dari ini adalah aplikasi Stormmobile yang akan memberi sesiapa sahaja telefon pintar kemampuan untuk menyelesaikan tugas mikro dan menerima pampasan.

Apa itu Ribut

Ribut dengan nombor

Teknologi ini berguna untuk para freelancer, yang disebut Storm Players di platform, dengan memberikan mereka pekerjaan yang stabil dan stabil. Ia juga membantu Storm Makers, mereka yang memerlukan tugas yang diselesaikan, dengan mewujudkan tenaga kerja global yang dapat diakses dalam beberapa minit dari mana-mana peranti yang tersambung ke internet di mana saja di dunia.

Platform tugas mikro telus dan terdesentralisasi, dan penggunaan kontrak pintar untuk menegakkan syarat kontrak menjadikannya tidak boleh dipercayai juga. Semua ini membantu mewujudkan sistem yang lebih cekap dan lebih menjimatkan kos.

Pasar Ribut

Storm Market mempunyai beberapa kawasan dan terdiri daripada dua jenis peserta: Storm Makers dan Storm Players. Storm Makers menyenaraikan dan membayar tugas atau perkhidmatan mikro, sementara Storm Players adalah pengguna yang menyelesaikan tugas dan perkhidmatan sebagai pertukaran untuk pembayaran.

Pembayaran itu berbentuk Storm Bolts, yang pengguna dapat menebus Storm Tokens (STORM). Token Storm tersebut boleh digunakan di Storm Shop (dalam pembangunan), atau boleh ditukar dengan cryptocurrency lain. Pembayaran di Storm Market juga boleh dilakukan di Ethereum atau Bitcoin.

Terdapat tiga kawasan berasingan di Storm Market di mana pengguna dapat memperoleh:

  • Kedai Ribut: Storm Shop sedang dalam pengembangan, tetapi ketika dirilis, ini akan menjadi platform yang memberi penghargaan kepada pengguna untuk membeli produk dan perkhidmatan.
  • Main Ribut: Platform Storm Play adalah aplikasi mudah alih untuk Android (iOS tidak lama lagi) yang membolehkan pengguna melihat tugas mikro yang diposkan dan ganjaran yang ada. Ganjaran biasanya Storm Bolts, tetapi juga boleh menjadi Bitcoin atau Ethereum.
  • Pertunjukan Ribut: Pertunjukan ribut memberi pengguna peluang untuk berpartisipasi dalam program berkala dan berterusan yang menawarkan pampasan. Pada masa ini, ini kebanyakannya berkaitan dengan tinjauan dan permainan, tetapi dapat merangkumi tugas lepas, tugas pembelajaran mesin, tugas jaminan kualiti dan permintaan lain. Tugas-tugas ini adalah nadi platform, menggunakan kontrak pintar untuk membuat perjanjian antara Pembuat dan Pemain. Dengan Storm Gigs, pasukan Storm berharap dapat mengurangkan kos tugas mikro dan meningkatkan pampasan yang diterima oleh pekerja bebas untuk menyelesaikan tugas.

Penyelesaian Sebenar untuk Masalah Dunia Nyata

Pasukan Storm mensasarkan industri bebas, yang berkembang pesat. Dengan memfokuskan tugas mikro mereka bersaing dengan orang-orang seperti Mechanical Turk, Fiverr dan bahkan Upwork hingga tahap tertentu. Storm berharap dapat menyelesaikan beberapa masalah dengan platform yang ada, seperti ketidakcekapan proses dan bayaran yang berlebihan.

Dalam beberapa kes, pengguna platform melihat sehingga 40% dari pendapatan mereka dimakan oleh yuran. Ini adalah sejumlah besar wang untuk sesiapa sahaja, tetapi terutama untuk pekerja bebas. Storm berpendapat bahawa mereka dapat memberikan kesan positif yang signifikan dengan mengurangkan atau bahkan menghilangkan ekonomi pertunjukan dengan bayaran besar ini.

Ekonomi Freelancer

Perbandingan Rangkaian Freelancer berpusat: Imej Sumber

Kerana penggunaan kontrak pintar akan menghilangkan keperluan untuk orang tengah, platform Storm akan jauh lebih murah untuk Pemain dan Pembuat. Dan kontrak pintar juga menghilangkan kos yang berkaitan dengan penyelesaian pertikaian dan risiko pihak lawan, yang akan memungkinkan untuk melakukan pelbagai tugas di platform.

Secara penting, platform Storm menjangkau khalayak global dengan aplikasi mudah alihnya, yang memberi manfaat kepada Pembuat dan pekerja bebas yang mungkin tidak memiliki akses ke komputer desktop dan komputer riba.

Platform yang ada tidak mempunyai sokongan untuk pengguna telefon pintar, yang merupakan sebahagian besar populasi yang tersambung ke internet di dunia. Mereka juga mengehadkan mereka yang dapat menggunakannya dengan menawarkan pilihan pembayaran yang sering tidak berfungsi di luar negara maju. Dengan Storm pengguna dari mana-mana negara akan dapat mengakses platform dan menerima pembayaran terus ke dompet cryptocurrency pilihan mereka.

Di mana sahaja, bila-bila masa, Apa-apa Peranti

Storm mempunyai rancangan bercita-cita tinggi untuk menjadikan platform mereka lebih daripada sekadar cryptocurrency. Mereka bertujuan untuk membina keseluruhan ekosistem yang melayani pengiklan dan pengguna secara sama rata. Storm Market diharapkan dapat beroperasi dengan cara yang serupa dengan kedai aplikasi yang ada, dan akan memungkinkan Pembuat membuat tugas dengan mudah, dan Pemain dapat menerima dan mendapat ganti rugi untuk tugas tersebut. Semua ini akan didorong oleh kontrak pintar yang akan memastikan semua syarat ditetapkan dan diikuti dengan jelas.

Diharapkan metodologi pemberian dan penerapan platform akan membantunya menjadi berjaya. Pengguna yang berminat untuk mendapatkan cryptocurrency akan masuk ke platform, dan pengiklan akan membuat semakin banyak tugas untuk memanfaatkan pangkalan pengguna yang besar. Ini adalah senario win-win dan Storm berharap dapat memperkenalkan cryptocurrency dan teknologi blockchain kepada dunia melalui platform tugas mikro yang adil.

Token STORM

Storm mengadakan ICO pada tahun 2017 yang berlangsung selama satu bulan. Ia berakhir pada 8 Disember 2017 dan mengumpulkan kira-kira $ 32 juta melalui penjualan lebih dari 2.8 bilion token STORM dengan harga $ 0.0113 setiap satu. Terdapat bekalan tetap 10 bilion token STORM dan token yang tidak dijual semasa ICO dipasarkan untuk dihantar di udara ke alamat dompet Storm yang memenuhi syarat.

Dua airdrops seperti itu telah berlaku, dan dua lagi dijadualkan pada 7 Jun 2019 dan 7 Disember 2019. Masing-masing airdrops yang tersisa ini diharapkan dapat mengedarkan 2.5 bilion token Storm.

STORM Binance

Daftar di Binance dan Beli Token STORM

Harga Storm tidak memberangsangkan bagi pelabur awal. Sehingga Januari 2019, satu token Storm bernilai hanya $ 0,002878. Itu turun dari paras tertinggi sepanjang masa pada $ 0,206771 yang dicapai hampir setahun sebelumnya pada 9 Januari 2018.

Sekiranya anda yakin harga Storm akan pulih maka anda boleh mengambilnya dengan harga murah sekarang. Pertukaran terbesar untuk STORM adalah UpBit, tetapi ia juga mempunyai jumlah perdagangan yang baik di Binance dan Bittrex. Ia juga tersedia di sekitar selusin bursa kecil lain, tetapi jumlah perdagangannya sangat rendah.

Untuk menyimpan token STORM anda, anda boleh melakukannya di mana-mana dompet yang serasi dengan ERC-20.

Pasukan Ribut

Storm mempunyai pasukan yang cukup kecil, tetapi sangat kompeten. Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas Storm adalah Simon Yu, yang lulus dari Foster School of Business pada tahun 2014 dan mendapat pengalaman perniagaannya dengan bekerja sebagai penganalisis kewangan di syarikat seperti Amazon.

Ketua Pegawai Teknologi (CTO) di Storm adalah Sean Zhong, dan dia membawa lebih dari dua dekad pengalaman teknologi untuk projek ini. Dia memperoleh pengalaman dengan pergudangan data, analisis perniagaan dan kejuruteraan perisian ketika bekerja di Amazon dan Big Fish Games.

Penasihat Ahli Pasukan Storm

Sebilangan ahli dan penasihat pasukan Storm

Ketua Pegawai Operasi (COO) Tara Nygaard membawakan pengalamannya dalam keselamatan siber dan Internet Perkara (IoT) serta pemahaman mendalam mengenai produk pengguna dan teknologi blockchain untuk memberikan kecemerlangan dalam operasi.

Sebagai tambahan kepada pasukan Storm, terdapat juga rangkaian penasihat yang kuat dari industri cryptocurrency. Ini termasuk Ketua Pegawai Eksekutif Bancor Guy Benhartzi, pengasas dan CEO Bittrex Bill Shihara, dan pengasas bersama Ethereum Anthony Di Iorio.

Program Rujukan Ribut

Dalam satu kebelakangan ini catatan blog, Storm baru saja mengumumkan bahawa mereka telah melancarkan semula program rujukan mereka. Ini akan membolehkan pengguna platform Storm merujuk orang lain dan memperoleh Baut. Apabila anda merujuk rakan, anda akan mendapat 6,000 bolt dan apabila referral anda memperoleh 24,000 bolt, anda akan mendapat jumlah yang setara.

Sekiranya anda akan merujuk rakan ke platform, maka anda perlu memastikan bahawa mereka memperoleh banyak maklumat melalui tugas, video dan tinjauan. Ini kerana ini adalah satu-satunya Baut yang akan dipertimbangkan untuk memenangi anugerah afiliasi anda.

Anda mungkin juga ingin terus memeriksa projek untuk mengetahui kemas kini lebih lanjut mengenai program rujukan mereka. Ini kerana mereka sibuk membangunkan semula struktur sistem rujukan yang akan meminjam ciri-ciri tertentu yang disertakan dalam versi lama dari platform afiliasi sebelumnya.

Kesimpulannya

Storm telah menghabiskan empat tahun kebelakangan ini untuk merancang dan membina pasaran berasaskan blockchain untuk freelancer atau orang lain yang bersedia memperdagangkan masa lapang mereka dalam menyelesaikan tugas mikro untuk cryptocurrency. Walaupun membayar untuk menyelesaikan tugas mikro bukanlah konsep baru, menambahkan teknologi blockchain dan kontrak pintar semestinya.

Plus Storm memungkinkan bagi siapa saja di mana saja di planet ini untuk berpartisipasi dalam pasaran tugas mikro. Itu sesuatu yang tidak mungkin dilakukan pada masa lalu kerana pengguna telefon pintar sebahagian besarnya telah diabaikan oleh platform tugas mikro yang lebih tradisional. Dengan pasukan yang kuat dan kumpulan penasihat yang berpengetahuan mengenai projek ini, peluang kejayaan akan berlipat kali ganda.

Sudah tentu itu tidak bermakna kejayaan dijamin. Pengembangan beberapa aspek platform Storm mengambil masa yang lebih lama daripada yang dijangkakan, dan kelewatan ini mungkin membiarkan pintu terbuka untuk pesaing yang lebih besar dan lebih banyak dibiayai dengan baik untuk memimpin.

Setakat ini belum berlaku dan Storm tetap menjadi pilihan utama untuk platform tugas mikro berasaskan blockchain yang terdesentralisasi. Prestasi token STORM telah mengecewakan pada tahun 2018, tetapi terdapat pasaran beruang dalam mata wang kripto. Walaupun begitu, platform ini sepertinya memerlukan cara untuk menjadikannya lebih menarik untuk memegang token STORM, jika tidak, pengguna akan terus menjual sebaik sahaja mereka mendapat token, harga yang lebih rendah namun.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Penafian: Ini adalah pendapat penulis dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat pelaburan. Pembaca harus membuat kajian sendiri.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me