Ulasan Turtlecoin (TRTL): Cepat, Peribadi dan Mudah Dilombong

Dalam tinjauan Turtlecoin ini, kami akan melihat salah satu projek cryptocurrency yang paling menarik dari komuniti yang sedang dijalankan.

Turtlecoin adalah cryptocurrency microcap sepenuhnya peribadi, cepat dan mudah digunakan. Ini juga merupakan salah satu daripada beberapa syiling yang dapat anda lombong dengan mudah menggunakan CPU PC anda.

Jadi, apa sebenarnya Turtlecoin dan adakah anda harus mempertimbangkannya? Dalam tinjauan lengkap ini, kami akan melihat secara mendalam projek ini dan akan memberi anda apa yang perlu anda ketahui.

Mari selami Turtlecoin.

Apa itu Turtlecoin?

Turtlecoin adalah cryptocurrency yang dimulakan kurang dari setahun yang lalu oleh dua pembangun. Menurut kisah pendirian, kedua-duanya berada di sebuah bar dan sedang membincangkan banyak ICO palsu dan kotoran di pasar.

Kuasa Turtlecoin

Kuasa Penyu! Imej melalui Fotolia

Para pemaju, yang bernama Bebop dan Rocksteady ingin memulakan projek yang memfokuskan pada pembangunan teknologi dan masyarakat. Projek yang tidak memerlukan anggaran pra-lombong, ICO, atau pemasaran yang besar.

Projek ini secara rasmi dimulakan pada 7 Disember 2017. Pembangun yang terlibat dengan projek ini dari peringkat awal melakukannya hanya sebagai hobi dan tidak mendapat bayaran. Lebih-lebih lagi, duit syiling itu dilancarkan tanpa kertas putih dan masih belum ada sehingga hari ini.

Apa yang paling penting mengenai projek ini adalah kerja yang telah memasuki teknologi. Mari kita lihat beberapa perkara ini.

Teknologi Turtlecoin

Terlepas dari kenyataan bahawa Turtlecoin dimulakan sebagai projek “menyeronokkan”, terdapat sejumlah ciri yang menjadikannya koin yang cukup maju yang masih cukup mudah digunakan dan dimiliki oleh pemula. Ini kerana sebilangan teknikal khusus dengan Turtlecoin.

Masa Blok Pendek

Turtlecoin mempunyai masa blok hanya 30 saat. Ini jauh lebih rendah daripada masa sekatan Bitcoin selama 10 minit. Ini bermaksud bahawa urus niaga akan mengesahkan lebih cepat daripada rantai yang telah ditetapkan.

Ini secara berkesan bermaksud bahawa urus niaga yang anda hantar di Turtlecoin akan mengesahkan kira-kira 10 kali lebih cepat daripada transaksi di blockchain Bitcoin. Ini sangat relevan pada masa ini memandangkan banyak tanggapan yang dialami oleh transaksi yang tidak disahkan.

Ciri Privasi

Memandangkan bahawa Turtlecoin menggunakan algoritma hash CryptoNight, ia mempunyai banyak ciri privasi yang sama dengan Monero (XMR), salah satu koin privasi terpenting. Setiap transaksi yang anda kirim adalah peribadi.

Ini kerana Turtlecoin menggunakan Mixins yang akan menggabungkan kunci peribadi anda dengan pengguna lain. Mixin ini berdasarkan konsep yang disebut Tandatangan Cincin Borromean yang dikembangkan oleh Blockstream..

Sebelum ini, anda boleh memilih 0 mixins jika anda tidak keberatan untuk melakukan transaksi awam. Walau bagaimanapun, ini dipandang sebagai tidak optimum untuk privasi rangkaian bagi mereka yang ingin tetap bersendirian. Oleh itu, Turtlecoin baru-baru ini dinaik taraf protokolnya memerlukan minimum 7 Mixin setiap transaksi.

Perlombongan Mudah

Turtlecoin adalah duit syiling yang agak mudah ditambang. Ini menjadi sangat jarang hari ini memandangkan persaingan perlombongan yang sengit di beberapa blok PoW yang lebih mapan.

Dari segi perlombongan duit syiling, Turtlecoin dilengkapi dengan pelombong CPU asasnya yang sangat sederhana. Sudah tentu, ada juga pilihan untuk anda menggunakan perisian perlombongan Monero yang lebih biasa XMR-Stak. Ini boleh menjadi alternatif yang menarik bagi pelombong yang lebih suka menggunakan GPU dan kolam perlombongan mereka.

Dompet Friedly Pengguna

Untuk menjadikan Turtlecoin mudah digunakan, para pembangun ingin memastikan bahawa dompet itu intuitif dan mempunyai GUI yang mudah. Dengan Turtlecoin, terdapat 5 dompet GUI yang dapat anda gunakan dengan Turtlecoin.

Dompet Golang, Winforms, Python dan Electron boleh didapati di sistem operasi Windows, Mac dan Linux. Dompet ini juga hanya Windows yang dikodkan dalam C #. Sebagai contoh, di bawah ini adalah tangkapan skrin GUI Golan yang terbuka.

Golang GUI Wallet Turtlecoin

Dompet GUI Golang. Sumber: Github

Bagi pengguna yang lebih selesa dengan baris arahan, maka Turtlecoin juga menawarkan ini sebagai pilihan dengan dompet CLI standard mereka.

Komuniti Turtlecoin

Salah satu perkara paling kuat yang mendorong Turtlecoin adalah komuniti. Memandangkan projek ini tidak mempunyai pasukan pemasaran atau anggaran ICO, pemaju dan pengguna komuniti ini telah menanggungnya untuk membantu menyebarkan penggunaan duit syiling. Pembangun utama sebenarnya mahu kajian rakan sebaya mengenai karya mereka dan mendorong pengguna baru untuk terlibat. Di laman web mereka mengatakan:

Komuniti TurtleCoin sangat mengalu-alukan semua pengguna dan pembangun. Anda tidak akan teriak ketika perkara-perkara pecah, dan kami mengalu-alukan kritikan terhadap karya kami.

Suasana inklusif ini telah berfungsi untuk meningkatkan pertumbuhan komuniti turtlecoin. Sebagai contoh, mereka kini mempunyai lebih dari 11,700 pengguna perbalahan percanggahan. Mereka mempunyai kemas kini secara berkala dalam sembang percanggahan ini dan mereka secara aktif bertujuan untuk menolong pendatang baru. Di bawah adalah tangkapan skrin semasa kami menyertai sembang.

Sembang Turtlecoin Discord

Sembang Turtlecoin Discord.

Pembangun juga sangat aktif di Medium kerana mereka mengemas kini komuniti setiap minggu. Selain daripada kemas kini mingguan ini, mereka juga mempunyai sejumlah sumber dan catatan yang membantu pengguna memahami aspek teknikal Turtlecoin dengan lebih baik. Terdapat juga kehadiran aktif di Turtlecoin subreddit.

Terakhir, anda mempunyai banyak tindakan dalam projek mereka GitHub. Terdapat lebih daripada 35 pemaju yang secara aktif menjalankan komitmen tetap untuk projek ini. Untuk mendapatkan idea tentang berapa banyak kerja yang dilakukan pada projek ini, anda dapat melihat sumbangan mereka dari masa ke masa di bawah.

Aktiviti Github di Turtlecoin

Aktiviti Turtlecoin GitHub. Sumber Gambar: Github

Kami telah merangkumi banyak projek, termasuk yang telah mengumpulkan berjuta-juta dalam ICO mereka, dan mereka tidak dapat dibandingkan dengan kerja pembangunan yang telah dilakukan di Turtlecoin. Ini adalah bukti lebih lanjut bahawa ICO besar tidak diperlukan untuk menghasilkan produk yang hebat.

Perlombongan Turtlecoin

Salah satu insentif terbesar bagi pengguna baru untuk menggunakan Turtlecoin adalah aspek perlombongan. Masa blok yang pendek dan ganjaran sekatan yang munasabah bermaksud bahawa duit syiling itu cukup mudah ditambang.

Sekiranya anda ingin mendapatkan idea mengenai statistik perlombongan seperti ganjaran dan kesukaran, maka anda boleh menggunakan turtlecoin rasmi penjelajah blok. Berikut adalah tangkapan skrin penjelajah blok pada masa siaran ini.

Statistik Perlombongan Turtlecoin Github

Statistik perlombongan di rangkaian Turtlecoin

Sebab lain yang sangat penting bahawa duit syiling yang menarik ini adalah pendirian anti-ASIC pemaju. Ini bermaksud bahawa masyarakat akan mengambil tindakan sewajarnya untuk melawan kesan sampingan pelombong ASIC.

Walaupun ASIC dapat menambah kekuatan hashing pada jaringan Turtlecoin, mereka akan membahayakan desentralisasi rangkaian dan menjadikannya lebih sukar bagi penambang CPU dan GPU untuk menemui blok.

Untuk mengatasi ini, para pembangun baru-baru ini menggunakan rangkaian Turtlecoin untuk menyekat perlombongan ASIC. Ini sebenarnya sesuatu yang juga dilakukan oleh Monero sebagai tindak balas terhadap ancaman ASIC yang sama.

Kolam Perlombongan Turtlecoin

Sekiranya anda ingin bergabung dengan pelombong lain dengan menyertai kolam perlombongan Turtlecoin, ada beberapa pilihan untuk anda. Ini juga disenaraikan dalam penjelajah blockchain Turtlecoin. Sebagai contoh, di bawah ini terdapat 7 kumpulan TRTL teratas dengan kekuatan hashing.

Kolam Perlombongan Turtlecoin

Kolam Perlombongan Turtlecoin Teratas

Ringkasannya akan memberi anda semua maklumat dari struktur yuran hingga pembayaran minimum. Sekiranya anda akan memilih salah satu kumpulan ini berdasarkan maklumat ini, anda mungkin ingin memeriksa semula di mana pelayan mereka berada dan memilih yang paling dekat dengan anda.

Ketika bergabung dengan kolam penambangan, penting untuk menunjukkan perlunya desentralisasi. Sekiranya satu kumpulan perlombongan mendapat terlalu banyak hasrat, rangkaian menjadi terlalu terpusat.

Untuk mengelakkan ini, anda harus cuba bergabung dengan beberapa kumpulan yang kurang popular sekiranya anda melihat ketidakseimbangan. Ia juga boleh bermanfaat dari segi ekonomi kerana terdapat lebih sedikit pelombong untuk berkongsi hadiah blok.

Harga dan Perdagangan TRTL

Bulan lalu adalah minggu yang cukup menarik bagi Turtlecoin kerana mereka disenaraikan secara rasmi CoinMarketCap. Ini bahkan dilakukan lebih awal daripada jadual tetapi berlaku semata-mata atas kekuatan komuniti turtlecoin.

Dengan disenaraikan di CMC, pengguna akan dapat mengetahui bagaimana kinerja harga di seluruh pasar dan di mana mereka dapat membeli / menjual TRTL mereka. Di bawah ini kita dapat melihat senarai pasaran dan jumlah yang berlaku untuk TRTL selama 24 jam terakhir.

Pasaran TRTL

TRTL Markets di CoinMarketCap

Memandangkan bahawa Turtlecoin masih merupakan projek baru yang agak kecil yang sedang dalam tahap pengembangan, tidak banyak kegiatan di pasar. Nampaknya satu-satunya tempat yang anda benar-benar boleh jual TRTL pada masa ini adalah di pasar TradOgre.

Terdapat juga pilihan untuk memperdagangkan TRTL anda di Satoshi Perdagangan tetapi ada di kalangan masyarakat yang memperingatkan menentang ini. Pilihan lain yang telah dicadangkan yang tidak disenaraikan di CMC adalah Pertukaran Altex. Walau bagaimanapun, tidak ada aktiviti di bursa ini selama 24 jam terakhir semasa kami memeriksa.

Jumlah ini tidak terlalu mengejutkan memandangkan jumlah keseluruhan pasaran Turtlecoin. Duduk saat ini sekitar $ 600,000, tidak banyak nilai yang dapat ditukar saat ini di berbagai bursa.

Dari segi prestasi harga TRTL, ia meningkat lebih rendah pada bulan lalu hingga akhir Ogos. Walau bagaimanapun, ini mungkin disebabkan oleh penurunan harga umum yang melanda pasaran cryptocurrency.

Peta Jalan Turtlecoin

Sebab lain yang sangat baik untuk menyokong projek Turtlecoin adalah kerana apa yang telah mereka rancangkan dalam peta jalan mereka. Ini diperkukuhkan lagi dengan kenyataan bahawa pemaju Turtlecoin telah memenuhi langkah sebelumnya dalam peta jalan mereka. Mari kita lihat apa yang mungkin dalam perjalanan:

Peta Jalan Turtlecoin

Apa yang dinantikan

Kontrak Pintar Karai

Mereka kini dalam proses mengembangkan kontrak pintar Karai mereka. Ini akan membolehkan rangkaian Turtlecoin digunakan sebagai platform untuk pengembangan aplikasi yang diedarkan.

Ini akan membolehkan Turtlecoin mula bersaing dengan banyak rangkaian kontrak pintar seperti Ethereum, NEO dan sejenisnya. Namun, memandangkan sifat peribadi blockchain Turtlecoin, kontrak pintar ini juga akan bersifat peribadi.

Mereka telah menyatakan pada peta jalan mereka bahawa ini sedang dilakukan pada Q2 tahun 2018. Kami berharap dapat mendapatkan kemas kini dari pembangun mengenai perkara ini dalam beberapa minggu akan datang.

Blok Cepat Mobius tanpa Penyegerakan

Bagi pengguna yang menjalankan node penuh pada rantai PoW lain, anda akan mengetahui berapa lama penyegerakan dan keseluruhan rantaian dapat dilakukan. Perkara ini berlaku terutamanya untuk duit syiling yang mempunyai masa blok yang lebih pantas seperti Turtlecoin.

Sesuatu yang ingin diperkenalkan oleh pemaju Turtlecoin adalah blok pantas yang tidak memerlukan penyegerakan. Ini akan dipanggil “Mobius” dan akan menghasilkan blok yang lebih cepat pada rantai yang lebih pendek. Ini dapat mengurangkan kesan sampingan dari blockchain yang tidak berat sebelah.

Ini adalah kemas kini yang jauh lebih besar daripada yang lain yang berlaku setakat ini sehingga mereka belum memberikan garis masa untuk ini pada masa ini.

Rangkaian TurtlePay

Ini juga merupakan langkah lain yang sangat bercita-cita tinggi dalam peta jalan Turtlecoin. Pasukan ini akhirnya ingin melihat keseluruhan rangkaian pembayaran Turtlecoin yang membolehkan pemegang membuat pembayaran dengan duit syiling di dompet mereka.

Mungkin juga masuk akal untuk duit syiling seperti Turtlecoin memfokuskan pada ini sebagai tujuan jangka panjang. Jaringan ini sudah mempunyai masa transaksi yang sangat cepat dan jika mereka dapat melaksanakan Mobius, ini dapat membantu tujuan ini.

Ringkasan

Turtlecoin boleh menjadi projek yang sesuai untuk anda terlibat ketika masih dalam peringkat awal. Terdapat lebih banyak potensi untuk pulangan pelaburan dengan koin microcap daripada yang ada dengan altcoin yang mapan.

Selain itu, anda tidak perlu menyerahkan token dalam penjualan orang ramai yang berlebihan untuk menjadi sebahagian daripada ini. Yang perlu anda lakukan ialah memuat turun perisian perlombongan dan mendapatkan hashing. Koin adalah salah satu yang paling mudah dilombong seperti niat pemaju.

Lebih-lebih lagi, memandangkan peta jalan yang menarik yang dimiliki oleh pasukan untuk projek ini, prospek masa depan juga kelihatan cukup menjanjikan. Kontrak pintar swasta dan tiada blok penyegerakan dapat mendorong koin ke arah penggunaan besar-besaran.

Kesimpulannya, jika anda bersedia menghabiskan sedikit masa dan memproses tenaga untuk memperoleh Turtlecoin, ia akan bernilai baik untuk anda. 

Seekor kura-kura hanya bergerak ke hadapan dengan menjauhkan lehernya.

Imej Pilihan melalui Turtlecoin.lol

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me