Wang Tunai Bitcoin Dihantar ke Alamat BTC? Penyamun Tunai Bitcoin Akan Membantu … Dengan Harga

Terdapat trend yang mengganggu yang nampaknya hanya berkembang dalam skop dan skala. Dalam jumlah yang semakin meningkat, pengguna secara tidak sengaja mengirim dompet Bitcoin Cash (BCH) ke Bitcoin (BTC). Dalam beberapa kes, dana mungkin dapat dipulihkan. Namun dalam kebanyakan kes, setelah dihantar ke alamat yang salah, wang itu akan hilang. Tempoh. Jadi, mengapa ini berlaku, dan mengapa begitu kerap?

Ringkasan beberapa soalan mengenai isu ini di Stack Exchange

Kekeliruan bertambah buruk

Penyebab utama di sebalik masalah yang sering diulang ini berpunca daripada dua masalah ini. Satu, ialah kebanyakan dompet Bitcoin dan Bitcoin Cash tidak dapat membezakan antara alamat BCH dan BTC. Biasanya, dompet cukup pintar untuk mengetahui sama ada alamat tidak sah. Sebagai contoh, jika seseorang ingin menghantar Ethereum ke alamat Litecoin, dompet akan mengetahui alamat tersebut dalam format yang salah dan akan menghalang transaksi.

Dengan BTC dan BCH, mereka menggunakan format alamat yang sama. Akibatnya, jika pengguna secara keliru mengelirukan kedua-dua mata wang tersebut, dana akan tetap dikirim dan berpotensi hilang selamanya.

Masalah kedua adalah persamaan antara nama kedua mata wang. Pengguna yang tidak berpengalaman tidak dapat memahami bahawa terdapat perbezaan yang sangat ketara antara ‘Bitcoin’ dan ‘Bitcoin tunai’, dan kedua-duanya tidak dapat ditukar ganti. Bayangkan sejenak jika ‘USD Cash’ dan ‘USD’ adalah dua mata wang yang sama sekali berbeza. Kekeliruan yang disebabkan akan dapat dilihat dengan baik.

Penyamun BCH memasuki tahap kiri

Seseorang muncul di Reddit dalam 24 jam terakhir dan menyiarkannya sama mesej kepada tiga subreddit yang berkaitan dengan Bitcoin dan Bitcoin Cash, (r / bitcoin, r / btc, dan r / bitcoincash) yang mendakwa bahawa mereka telah berjaya menuntut semua BCH yang secara tidak sengaja dihantar ke alamat BTC. Pada masa ini, alamat BCH telah dijumpai di sini, dan pada masa ini memegang 493.544 BCH. Alat itu bernilai lebih dari $ 600,000 dolar.

Individu atau sekumpulan individu yang menggunakan nama Reddit bchsegwitrecover, mendakwa bahawa jika anda dapat memberikan bukti pemilikan yang mencukupi, mereka akan mengembalikan dana kepada anda, tolak “yuran pemulihan” sebanyak 30%.

Masyarakat bertindak balas

Sambutan masyarakat terhadap penyamun BCH telah bercampur-campur. Ada yang menggelar mereka sebagai pahlawan, penggodam topi putih (yang bermaksud bermanfaat, tidak jahat), dan yang lain masih memanggil mereka penipu.

Redditor PVmining mengulas mengenai penyamun itu, berkata: “Walaupun saya fikir apa yang [si penyamun] lakukan dipersoalkan secara moral dan sah, ia adalah peretasan yang cukup pintar.”

c1on, yang kehilangan dana kata: “Jadi saya kehilangan sekitar $ 1000 dengan mengirim bch ke alamat btc Segwit dengan shapeshift. Mereka mengatakan bahawa mereka tidak dapat memulihkannya, ada kemungkinan anda boleh? “

Pengguna Sureshok, yang nampaknya tidak bernasib baik, kata: “Saya berada dalam senarai ini. Wang syiling yang saya hantar adalah dari bursa. jadi saya tidak dapat menandatangani mesej dari input tersebut. betul? “

Yang mana penyamun itu sendiri membalas: “Itu adalah betul. Kecuali anda dapat pertukaran untuk menandatangani mesej untuk anda, sukar bagi saya untuk mendapatkan semula duit syiling anda. “

Beberapa Redditor telah menyatakan kegusaran mereka dengan penyamun itu, menyatakan mereka terlalu tamak. Seperti Redditor bch_ftw, siapa kata: “Anda benar-benar menganggap usaha itu bernilai $ 200K +? Ayuh. Ambil $ 100 / jam atau sesuatu yang berpatutan. Atau, anda tahu, bersikap baik dan hantarkan semuanya sekarang secara percuma kerana anda seorang lelaki baik yang mengambil berat tentang orang. Ia hanya wang. Persetankan tamak, kawan. “

Nampaknya, sebahagian besarnya menyetujui penyamun itu. Komen di atas oleh bch_ftw, pada waktu akhbar, ditolak menjadi minus 7, menunjukkan ketidaksetujuan umum dari masyarakat.

Penyamun sejati, atau pahlawan yang salah faham?

Alamat yang menyimpan dana yang “dipulihkan” masih menunjukkan bahawa transaksi dilakukan. Walaupun terlalu awal untuk diberitahu, adalah selamat untuk mengatakan bahawa penyamun BCH bersikap jujur, dan akan mengembalikan dana di mana pengirim dapat membuktikan kepemilikan. Pengguna yang dihantar dari bursa kemungkinan tidak bernasib baik. Mereka tidak akan dapat memberikan bukti yang diminta oleh penyamun itu. Dalam kes-kes ini, penyamun pasti akan menyimpan dana setelah jangka masa yang belum ditentukan.

Yang benar, bagaimanapun, adalah bahawa jika penyamun itu benar-benar jahat dan mementingkan diri sendiri, mereka dapat dengan mudah melakukan apa-apa dan menyimpan dana untuk diri mereka sepenuhnya. Sekiranya penyamun menindaklanjuti dengan janji mereka untuk mengembalikan sekurang-kurangnya sejumlah dana, maka adalah selamat untuk mengatakan bahawa kita boleh menganggap mereka sekurang-kurangnya sebagai anti-pahlawan yang disalahpahami, berbanding penjahat lurus.

Gambar Pilihan melalui Fotolia

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me